Gå til innhold

Freia melkesjokolade med fyll - svindel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den vanlige melkesjokoladen er 200 gram. Kjøpte litt diverse spesialvarianter, en med smil, en med oreo, og etter å ha knekt opp en plate og satt den i en skål på bordet ble jeg litt forfjamset over hvor fort den var spist opp.

Og da jeg skulle kaste emballasjen oppdaget jeg at.. det bare var 190 gram! Ikke bare mye dyrere enn vanlig melkesjokolade, men altså 5 % mindre. Helt sikkert et idiotisk lureritriks for å få ned produksjonskostnadene. Fra nå av er det full boikott av Freia.

Anonymkode: 27031...535

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inneholdt den færre kalorier enn den vanlige 200-gramsen også? :sjokk:

Anonymkode: 7aab2...d3a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja for de 10 grammene merket magesekken sikkert utrolig mye.

Ingenting sier at lignende produkter skal ha lik vekt og lik pris. 

Men okay, boikott freia du, er godt for bukseliningen også. 

Anonymkode: 19c67...dd6

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes rart ut.. Alt for å tjene mest mulig penger, samtidig som de driter en lang marsj i forbrukerne :angry:

Anonymkode: 12ce1...ce4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er sjokoladene med fyll like store i volum som vanlig melkesjokolade?

Kan det tenkes at fyllet veier mindre per volum enn sjokolade?

Er det en forklaring du er villig til å akseptere?

Anonymkode: 92703...8d0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Boikott i vei du, tror ikke de merker noe særlig til det egentlig. 

Anonymkode: 6b05d...132

• Liker 1
Skrevet

Stratos er jo full av luft, men like stor som melkesjokoladene uten luft. Likevel koster de som regel like mye... 

Vi betaler rett og slett for luft!

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke mulig å lure noen når antall gram står på emballasjen og når det står både pris per enhet og pris per kg på hylla. 

• Liker 17
Gjest Catalina Culès
Skrevet
På 2.6.2017 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Den vanlige melkesjokoladen er 200 gram. Kjøpte litt diverse spesialvarianter, en med smil, en med oreo, og etter å ha knekt opp en plate og satt den i en skål på bordet ble jeg litt forfjamset over hvor fort den var spist opp.

Og da jeg skulle kaste emballasjen oppdaget jeg at.. det bare var 190 gram! Ikke bare mye dyrere enn vanlig melkesjokolade, men altså 5 % mindre. Helt sikkert et idiotisk lureritriks for å få ned produksjonskostnadene. Fra nå av er det full boikott av Freia.

Tror du Nidar er så mye bedre? Det tror ikke jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Lol. Det er ikke lureri at en 190g-sjokolade er på 190g. Hva slags mennesker er dere som lager et ståhei av dette? Freia kunne ikke ha brydd seg mindre om at du boikotter dem for noe så teit. 

Anonymkode: 15390...74a

• Liker 9
Skrevet

Svindel faktisk. :hoho: 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Fint at du gjør dette pga av at de ikke lever opp til forventningene og ikke i solidaritet med mennesker(spesielt barn) i Afrika og Latinamerika som sliter seg gjennom 12-14t arbeid for en slik og ingenting ute i kakaoplantasjene for å forsyne det europeiske markedet med sjokolade. 

Anonymkode: 89605...d82

• Liker 4
Gjest Cicero
Skrevet

Sjokoladene koster jo forskjellig selv om det er lik mengde. Er heller ikke Freia sin feil at du ikke greier å sjekke antall gram på forhånd heller, når det tydeligvis er viktig for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

syntes heller det er latterlig hvor lite fyll det er i de. Den med smil har jo nesten ikke noe smilfyll i seg...

Anonymkode: d1854...2d9

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:Lol. Det er ikke lureri at en 190g-sjokolade er på 190g. Hva slags mennesker er dere som lager et ståhei av dette? Freia kunne ikke ha brydd seg mindre om at du boikotter dem for noe så teit. 

Anonymkode: 15390...74a

Poenget er at den ser ut som en 200-gramsplate, de vet at de fleste antar den er like stor som de andre. Bevisst forsøk på å manipulere kundene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Cicero skrev:

Sjokoladene koster jo forskjellig selv om det er lik mengde. Er heller ikke Freia sin feil at du ikke greier å sjekke antall gram på forhånd heller, når det tydeligvis er viktig for deg. 

Men HVORFOR har de redusert størrelsen fra 200 til 190 gram? De spekulerer i at kundene tror den er like stor, noe som er naturlig å tenke, siden de færreste gidder å studere pakken for å finne ut om det kanskje er et størrelsesavvik i forhold til det man antok.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men HVORFOR har de redusert størrelsen fra 200 til 190 gram? De spekulerer i at kundene tror den er like stor, noe som er naturlig å tenke, siden de færreste gidder å studere pakken for å finne ut om det kanskje er et størrelsesavvik i forhold til det man antok.

Oreo-sjokoladen er på 300-350 gram. Hva synes du om det da? 

Anonymkode: b380d...9e3

• Liker 2
Gjest Cicero
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel tenkes at fyllet er lettere i forholdet til volumet og at platen ville blitt større enn de andre dersom den skulle vært 200 gram. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oreo-sjokoladen er på 300-350 gram. Hva synes du om det da? 

Anonymkode: b380d...9e3

Den er ikke laget for å bevisst gi seg ut for å være en sjokolade av en annen størrelse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...