Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ammeinnlegg var dine favoritter? (Evt hvilke likte du ikke).

Har forstått det som at man bør ha både i ull og engangs. Holder det med feks 2 ull i første omgang?

Anonymkode: a2926...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bare engangs. Har kjøpt de fra Rema. Kan ikke si jeg synes det er noe særlig forskjell på dem så jeg kjøper det som er enklest og rimeligst. 

AnonymBruker
Skrevet

De anbefaler ull vertfall. To par skal visstnok holde gjennom hele ammeperioden :)

Anonymkode: c9f31...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flere i ull, men endte opp med å kun bruke engangs da jeg lakk enormt mye de første seks månedene. Jeg brukte de fra Natusan. Koster omtrent det samme som de fra Rema, men de suger mye bedre og er mykere.

Anonymkode: 5fa0c...954

Gjest Sisti
Skrevet

Foretrekker natusan sine. Hadde mange i ull også men de ble raskt ødelagt da de snek seg med i 60-graders vask en etter en... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lakk svært lite, og brukte bare ullinleggene for ekstra varme på veldig kalde fager. Hadde ikke behøvd å kjøpe noe på forhånd. Ammet mye og lenge, så det handlet ikke om det, men om man lekker eller ikke er individuelt som alt annet. Jeg ville ikke kjøpt på forhånd. 

Anonymkode: 04f5e...45f

AnonymBruker
Skrevet

Generelt virker det som det står mellom Natusan og Chicco. Er det noen her som erfaring med Chicco sine?

Tenker at jeg uansett kjøper med en av delene til å ha med på føden, og tar det derfra :)

Skrevet

Jeg lakk veldig mye, så engangs-innleggene var totalt ubrukelige for meg.  Jeg lakk tvers igjennom og ble fort kald.  Jeg foretrakk de virkelige store ammeinnleggene, både i ull og bambus.  De absorberte godt, og holdt meg varm selv om de var våte.  De som var bare litt større en engangs-innleggene hjalp ikke stort.

Men det er jo ikke alle som lekker like mye, og mange klarer seg med papirinnleggene.  Av de som var å kjøpe syntes jeg Natusan sine var best.  Jeg anbefaler å bare kjøpe ett eller to par ull-innlegg, så kan du heller kjøpe til flere om det viser seg at du trenger dem.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Tar gjerne imot tips til ullinnlegg som er gode.

Og et dumt spørsmål: Bytter man engangsinnleggene hver gang man ammer uansett om det er blitt vått eller ikke, eller kan man ha de flere omganger i løpet av en dag? (Og at man bytter daglig).

Skrevet

Jeg liker avent sine. Har prøvd Natusan, REMA 1000, änglamark, libero og medela. Men det er begrenset hvor mye de tar i mot før det blir kaldt, men det gjelder vel for alle engangs. 

Skrevet

Her hadde det blitt mye kasting av helt fine innlegg om jeg skulle byttet ved hver amming. Bytter kun hvis det er noe i dem. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Tar gjerne imot tips til ullinnlegg som er gode.

Og et dumt spørsmål: Bytter man engangsinnleggene hver gang man ammer uansett om det er blitt vått eller ikke, eller kan man ha de flere omganger i løpet av en dag? (Og at man bytter daglig).

Nei, bare hvis de er blitt våte.  Etter å ha tatt dem ut og inn noen ganger føles de litt "brukte" og det er greit å bytte dem uansett, men er de tørre og relativt ferske er det bare å fortsette å bruke dem.

AnonymBruker
Skrevet

Er avent sine det går i her. Bytter ca 3 ganger i døgnet, noen dager mer

Anonymkode: 0fa87...ac5

Skrevet

Bruker Rema sine og er fornøyd med de. Får en hel pakke i den gratispakka deres, det var veldig greit :)  Mener jeg brukte Natusan sine forrige gang, var fornøyd med de også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Chicco i starten i alle tre ammeperiodene mine. Mykere og mer absorberende enn andre. Etter hvert har jeg brukt de fleste merker og syns det meste har vært brukbart, men Libero har nok vært best. Natusan verst, der brukte jeg ikke mange før resten gikk i søpla.

Ullinnlegg har jeg egentlig aldri brukt. Kun et par ganger som beskyttelse utenpå engangs når det var kaldt ute.

Anonymkode: dc2ac...726

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt REMA sine engangsinnlegg og syns de er helt OK. Bytter når de er blitt våte.

Av ullinnlegg er jeg veldig fornøyd med tom & trine ullinlegg fra sparkjøp. De er veldig gode og myke, og ikke så fryktelig dyre. Har tre par av disse (og flere andre par i ull som har vært "nødinnlegg", mest fordi jeg fikk en del av ei venninne...hadde ikke egentlig trengt flere enn de tre). Jeg fikk baby sent på høsten, så hadde nok også større behov for ullinnlegg enn en som føder på vår/sommer. De var flittig brukt i vinter, men trenger dem jo ikke nå lenger.

Anonymkode: a506a...46c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Natusan engangsinnlegg inni ull-innlegg om vinteren. Om sommeren brukte jeg bambus-innlegg (kjøpte en 10-pakning fra England, i et merke med bilde av et lam på, tror jeg det var. Husker ikke helt hva det het. Samt to par fra Lilleba) 

Anonymkode: 14dab...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...