Gå til innhold

Forbanna over at depresjon og angst er ''trendy''

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har lagt merke til at det nå er blitt så trendy å si at man har angst og depresjon. Hvorfor det egentlig? Er det pga media?

Eller er det SÅ mange mennesker som har dette? Forveklser de depresjon med å bare være litt trist? Jeg bare lurer...

Anonymkode: b3836...372

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forstå at det er så mange som er alvorlig deprimert. Hva gjør vi galt som et samfunn da? Alt presset på de unge?

AnonymBruker
Skrevet

OK. Er vel ikke bare du som er deprimert? Uansett så har vi mennesker en helt annen livsførsel enn tidligere og jeg tror egentlig ikke den moderne livsførselen som feks å sitte stille foran en skjerm på jobb i 7-8 timer hver dag egentlig er så veldig bra for oss.

Anonymkode: 5eecc...cb0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan ikke forstå at det er så mange som er alvorlig deprimert. Hva gjør vi galt som et samfunn da? Alt presset på de unge?

Objektiviserer mennesker helt fra de er små, ja. De som ikke når høyest opp blir sett på som "de som kommer først blant taperne", og videre ned over rekken. Vi har sluttet å se verdien i mennesket som sådan og ser bare verdien i det vi kan tyne ut av mennesker.

Anonymkode: ad73b...01d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det mente jeg ikke. Jeg bare lurte på hvorfor det er så mange som har dette nå, eller om det alltid har vært sånn?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det mente jeg ikke. Jeg bare lurte på hvorfor det er så mange som har dette nå, eller om det alltid har vært sånn?

Det er mer åpenhet rundt dette nå. Før var det eksistert tabu. Man ble sett på som både svak og gal hvis man hintet til at man ikke hadde det så bra psykisk. 

Anonymkode: 225f4...5b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det alltid har vært sånn, men nå snakker folk om det og man har jo selvmordsstatistikk. Den har vært ganske jevn, egentlig var den høyere på 80tallet, så jeg tror at depresjon har vært ganske ''trendy'' lenge.

Anonymkode: 71eee...2ea

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det alltid har vært sånn, men nå snakker folk om det og man har jo selvmordsstatistikk. Den har vært ganske jevn, egentlig var den høyere på 80tallet, så jeg tror at depresjon har vært ganske ''trendy'' lenge.

Anonymkode: 71eee...2ea

Grunnen til at den var høy på 80 tallet handlet nok mye om nedgangstider i økonomien. Selvmordstankene går alltid opp når det blir dårligere tider.

AnonymBruker
Skrevet

*selvmordstallene

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jævla trendy og oppdiktet..

De 4 ungdommene som tok livet av seg i løpet av en 2 ukers periode på samme skole: si til foreldrene deres at barnet deres bare er trendy. 

Dust.

Anonymkode: dd3ce...56c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forekomsten av angst og depresjon stiger hovedsakelig pga Epstein Barr og tungmetaller. Viruset spiser tungmetaller og angriper sentralnervesystemet, noe som kan lede til angst og depresjon. 

http://goop.com/the-medical-medium-and-whats-potentially-at-the-root-of-medical-mysteries/

https://soundcloud.com/medicalmedium/heal-depression-naturally

Anonymkode: 0612c...6e3

5e6116694147369871eda4b177afec9ad0dce249

Anonymkode: ad73b...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser og den at noen få, omtrent synes at det er kult at de har angst og depresjon, og finner opp ting. Jeg har en tenåringsdatter, og noen av de historiene, noen av hennes venner har diktet opp. For å få oppmerksomhet, og kunne slite med angst og depresjon. Men må få sagt at dette er få. Og de fleste sliter ikke, så er det noen som virkelig sliter.

Men sånn er det vel med alt, nå i disse sosiale medier tider. Noen mennesker lyver, for å virke mer spennende.

Anonymkode: b00b8...e4d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser og den at noen få, omtrent synes at det er kult at de har angst og depresjon, og finner opp ting. Jeg har en tenåringsdatter, og noen av de historiene, noen av hennes venner har diktet opp. For å få oppmerksomhet, og kunne slite med angst og depresjon. Men må få sagt at dette er få. Og de fleste sliter ikke, så er det noen som virkelig sliter.

Å være emo kalte vi det før, hva heter det nå? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med foliehatter?

Anonymkode: da9a2...e75

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med foliehatter?

Anonymkode: da9a2...e75

Det aner jeg ikke, men de skal vel avlede stråling. Har ett par sjæl siden de er så anvendelige 😊

Helt ærlig så hadde jeg slitt med å ikke le hvis jeg så noen med sånn hatt 😂

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har lagt merke til at det nå er blitt så trendy å si at man har angst og depresjon. Hvorfor det egentlig? Er det pga media?

Eller er det SÅ mange mennesker som har dette? Forveklser de depresjon med å bare være litt trist? Jeg bare lurer...

Eller så har det bare blitt mer populært å være åpen om det? Det er ikke lenge siden psykisk sykdom var veldig tabubelagt. Jeg tror de færreste som sier de har depresjoner, bare er litt triste. 

AnonymBruker
Skrevet

Mas om utseende, penger, hus, status osv tar oss bort fra det å virkelig leve livet. I er det nesten ingen som tørr å skille seg ut av saueflokken. Alle prøver å tilfredstille samfunnets, familie og venner sine forventninger. Da går det sånn, det ender jo med depresjon.

Anonymkode: bab36...cd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sånn er det vel med alt, nå i disse sosiale medier tider. Noen mennesker lyver, for å virke mer spennende.

Om noen lyver for å få oppmerksomhet vil jeg si det er en indikasjon på at personen sliter. Et mentalt sunt menneske har ikke behov for å lyve for oppmerksomhet

Anonymkode: efcb2...d17

Skrevet

Det er underkommunisert at det å være deprimert og å ha litt angst i perioder av livet er helt normalt og en del av livets opp- og nedturer. Man snakker heldigvis mer åpent om tøffe perioder nå enn tidligere, men vi må bort i fra "stakkars meg" og sykeliggjøringen (dårlig ordvalg, men finner ikke noe bedre i farta) av det.

Alvorlig depresjon og alvorlig angst er noe annet og langt mer alvorlig, men det rammer også kun et lite mindretall i befolkningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...