Gå til innhold

Leier Avis ut biler til folk uten førerkort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, jeg lurer etter å ha kjørt bak en bil som kjørte på alle de røde lysene han kunne, stoppet midt i trikkesporet, ikke forstod verken vikeplikt eller at blinklyset er til for å brukes og ellers kjørte som om han hadde stjålet bilen eller muligens var rusa. 

Avis satte meg over fra den ene til den andre, da jeg kontaktet dem, og ingen var rette instans. Å kontakte politiet var vel det jeg burde gjort. Men etter å ha blitt satt rundt på telefonen hos Avis, så var jeg møkk lei. Håper han ikke skader noen. Hva hadde du gjort her? 

Hvordan kontrollerer/vurderer bilutleiefirmaene kundene? Gir de bare ut nøkler og ferdig med den? Og ja, bilen hadde avisklistrelapp i vinduet og nå ser jeg at den eies av DNB BANK ASA, Oslo. 

Anonymkode: aa297...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man ringer politiet, ikke bilutleiefirmaet dersom man mistenker noen som kjører i ruset tilstand/uten førerkort.

I dette tilfellet høres det ut som noen som var dritdårlige på bykjøring.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Selvfølgelig ikke. Man må vise gyldig førerkort.

Og forresten så hadde jeg kontaktet politiet, i det tilfellet, AVIS kan ikke gjøre noe med det.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom bilen og nøklene bestilles og leveres ved et hotell, hvordan kontrollerer de da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor i all verden du ringe Avis og ikke politiet? Avis rykker vel ikke akkurat ut for å stoppe idioten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det en med førerkort som har leid bilen og latt andre kjøre den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ler meg helt skakk. Hvorfor i ALLE dager ringte du AVIS!? :hoho:

Dette vitner jo bare om at du er like kunnskapsløs i trafikken omtrent. Når du ikke ringer og varsler politiet om sånt....

Anonymkode: e5db5...ab5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person kan leie en bil uten å ha førerkort, men da må en annen person oppføres som sjåfør for bilen. Ved utlevering av bilen sjekkes det normalt om man har førerkort. 

Men det er jo egentlig ingenting som hindrer en person som ikke har førerkort å kjøpe seg en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det er sannsynligvis bare en turist

Helt vanlig måte å kjøre på i mange land.

Anonymkode: 34d9d...f49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh.. Hvorfor i all verden ringte du bilutleiefirmaet? Når man ser noen som opptrer uforsvarlig i trafikken tar man kontakt med politiet. 

Anonymkode: a3679...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lurer etter å ha kjørt bak en bil som kjørte på alle de røde lysene han kunne, stoppet midt i trikkesporet, ikke forstod verken vikeplikt eller at blinklyset er til for å brukes og ellers kjørte som om han hadde stjålet bilen eller muligens var rusa. 

Avis satte meg over fra den ene til den andre, da jeg kontaktet dem, og ingen var rette instans. Å kontakte politiet var vel det jeg burde gjort. Men etter å ha blitt satt rundt på telefonen hos Avis, så var jeg møkk lei. Håper han ikke skader noen. Hva hadde du gjort her? 

Hvordan kontrollerer/vurderer bilutleiefirmaene kundene? Gir de bare ut nøkler og ferdig med den? Og ja, bilen hadde avisklistrelapp i vinduet og nå ser jeg at den eies av DNB BANK ASA, Oslo. 

Du må fremlegge gyldig førerkort ved leie av bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom bilen og nøklene bestilles og leveres ved et hotell, hvordan kontrollerer de da? 

Da må en sende kopi av førerkort samt fremvise førerkortet i resepsjonen ved utlevering av nøkkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...