Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. august 2002 #21 Del Skrevet 1. august 2002 Men ja, jeg skrev alt det om at typen vet nicket mitt på KG og at han har tilgang til eposten min... Men jeg har aldri sett på det som kontrollerende oppførsel av typen... Er jeg blind da, eller, som ikke ser det? Hvis han tar det som en selvfølge at han skal ha tilgang til det, Ja, da lar du deg utnytte. På den annen side skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor du lar den som står deg nærmest få vite hva du skriver her inne. Er ikke litt av poenget med KG å komme litt vekk fra dine nærmeste og diskutere med andre uten innblanding? Det jeg mente med at du sjelden går i dybden av ting betyr at du er veldig diffus i måten du skriver på. Du ombestemmer deg fortere en de fleste klarer å henge med, og svarer sjelden klart på det du blir spurt om med en gang. Det må omtrent hales ut av deg hva du egentlig mener. Og nå som du sier av sambo leser alt du skriver skjønner jeg jo hvorfor. På den anne side skjønner jeg da ikke hva du egentlig gjør her inne. Og til 10na, du sier at jeg ikke skal bry meg i hvordan andre mennesker lever livet sitt? Bare minner deg om at de samme argumentene brukes av kontrollerende menn. "Ikke bry deg" er ett svært vanlig uttrykk som brukes ovenfor både familie og venner. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 1. august 2002 #22 Del Skrevet 1. august 2002 Milla, er du plutselig tilbake? Har ikke lest noen "Jeg er tilbake!" tråd jeg?!?... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. august 2002 #23 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg er tilbake for en kort gjesteoppdreden. Da Lily skrev til meg at hun ville lage en avstem. om tvungen registrering sa jeg ja til å ville delta i den. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 1. august 2002 #24 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg kan ikke svare for typen om han tar det som en selvfølge, men "det har jo alltid vært sånn" you know..? Jeg lar ham ikke lese hva jeg skriver her på KG!! Men jeg vet jo ikke om han sitter på jobben sin (han jobber med PC) og er inne her på KG og "snikleser"... Jeg har aldri vist ham frivillig hva jeg har skrevet her! Og han har jo tilfeldig sett nicket mitt da jeg har hatt mailkontoen min åpen... Så jeg har jo ikke gjort det frivillig! Jeg er enig med poenget ditt med KG, men skal jeg sitte og skjule hele skjermen mens jeg sitter her og han er hjemme, da eller??? Synes det høres fryktelig tungvindt ut... Diffus i måten jeg skriver på? Har jeg aldri hørt noen si før, men greit nok. Jeg er vel litt diffus for deg da, sjø... Angående at jeg ombestemmer meg fortere enn de fleste klarer å henge med, så har det kun skjedd på den diskusjonen hvor dette mellom oss startet, altså den med tvungen registrering. For da hadde jeg stemt ja, men så begynte jeg å tenke meg om etterpå, og da fant jeg ut at jeg ikke ville det lell. Jeg mener fortsatt det og står for det! Men jeg syntes at Bompi (var det Bompi som skrev det?) hadde gode tanker, men jeg skrev jo selv at "nå motsier jeg meg sjøl, men du hadde gode ideer og tanker, bompi" Så hvis du klarte å forstå det jeg skrev, så hadde du forstått at jeg fortsatt er imot tvungen registrering med mindre det blir en sånn "pinlige spørsmål" forum eller noe... Må omtrent hales ut av meg det jeg mener... Jaha, ja... Jeg skriver hva jeg mener der jeg synes det er noe å skrive og ellers kommenterer jeg ikke. Det er ingen som trenger å hale noen svar ut av meg, for jeg velger selv hva jeg vil svare på og hvor jeg vil ha mine meninger hen... Om du ikke skjønner hva jeg har her inne å gjøre, så får det da jaggu være opp til deg og prøve å finne løsningen på det.. Jeg gidder ikke å forklare alt så jækla nøye.... Virker jo som du må ha inn alt med teskje, jo! Du kan jo forresten se på profilen min under innlegget her... Det står ikke der KUN for moro skyld, skjønner du... ...oppgitt over at det kan bli sånn rabalder pga mitt liv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 1. august 2002 #25 Del Skrevet 1. august 2002 På den annen side skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor du lar den som står deg nærmest få vite hva du skriver her inne. Er ikke litt av poenget med KG å komme litt vekk fra dine nærmeste og diskutere med andre uten innblanding? Milla, jeg minner deg på at du selv har en kjæreste (eller var det samboer?) som iflg. deg selv vet at du skriver her inne og HVA du skriver........ så da er jo du selv like underdanig og kontrollert som det du mener Nathalie er........ Dessuten, hva er poenget med KG debatter dersom en skal diskutere med andre uten innblanding......... det blir monolog det Milla.. Og til 10na, du sier at jeg ikke skal bry meg i hvordan andre mennesker lever livet sitt? Bare minner deg om at de samme argumentene brukes av kontrollerende menn. "Ikke bry deg" er ett svært vanlig uttrykk som brukes ovenfor både familie og venner. Greit nok det lilleMille, men her er det snakk om at han vet hennes identitet på KG (slik som din kjæreste..........) og at han har tilgang til hennes e-post. So f..... what?????? Det er ikke fremkommet at han har tiltvunget seg denne informasjonen............ Og hva er egentlig problemet med at ens kjæreste har tilgang til ens e-post...... med mindre en har MASSEVIS å skjule... 10na :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 1. august 2002 #26 Del Skrevet 1. august 2002 Hm, enig med Milla i at hvis han krever/tar som en selvfølge å vite nick og passord, er det for dominerende. Mannen min vet godt at jeg skriver her inne, hadde han villet hadde det tatt ham ca. to sekunder å kjenne meg igjen. Jeg har bedt ham la være, ikke fordi det er noe av det jeg skriver her som han ikke kan lese, men fordi det føles godt å være ukjent og usensurert. Mail-passordet mitt har han, men kan ikke tenke meg at han er inne på kontoen min og snoker. Ikke at det hadde gjort noe, er jo bare bull der uansett, men det kan jeg bare ikke forestille meg. Han har ikke bedt om å vite noen av delene heller, det er mer jeg som roper fra stua "Gidder du se om jeg har fått noe mail mens du er der?" Og "Gjett hva jeg leste/skrev på KG i dag, og så fikk jeg masse svar og så bla bla bla bla bla..." Så i dette tilfelle ville det vært latterlig å kalt det dominerende. Vanskelig å se skillet, noen ganger vanskeligst for utenforstående, noenganger kanskje vanskeligst for de involverte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 1. august 2002 #27 Del Skrevet 1. august 2002 Og hva er egentlig problemet med at ens kjæreste har tilgang til ens e-post...... med mindre en har MASSEVIS å skjule... Privatliv. Akkurat som jeg forventer at samboeren min ikke åpner brev som er adressert til meg eller leser tekstmeldinger på mobiltelefonen min, så ser jeg heller ingen grunn til at han skal ha tilgang på mailkontoen min. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi det handler om respekt for hverandres private sfære -- og ikke minst respekt for at de som henvender seg til meg ikke må dele hva de nå måtte ha sagt med andre enn meg. For meg ville det vært uutholdelig å være i et forhold hvor det var forventet at man var et tohodet troll som delte alt framfor to selvstendige individer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 1. august 2002 #28 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg er som deg Nathalie. Jeg føler ikke for å skjule meg for mannen min, og han vet nicket mitt, han kan finne mailen min om han gidder å jobbe for det, for jeg har ikke noe å skule for ham. Han er ikke kontrollerende, men jeg har ikke noe å skjule. Dersom jeg skulle få behov for å spørre om noe som jeg ikke ville at han skulle vite om, kunne jeg godt skrevet som "gjest". Ikke bry deg om de som mener noe annet. Du vet jo selv best hvordan du har det hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. august 2002 #29 Del Skrevet 1. august 2002 La meg si dere en ting smådamer... det er ingenting jeg bryr meg mindre om enn at folk som kjenner meg, vet hva jeg skriver på nettet Alt jeg sier på kg kan jeg også si i det virkelig liv... da gjerne med glimt i øyet seff.... hehe... Man må det, ikke være så bokstavelige og hårsåre hele tiden sånn som de aller fleste damer er..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 1. august 2002 #30 Del Skrevet 1. august 2002 Privatliv. Akkurat som jeg forventer at samboeren min ikke åpner brev som er adressert til meg eller leser tekstmeldinger på mobiltelefonen min, så ser jeg heller ingen grunn til at han skal ha tilgang på mailkontoen min. ... Jeg er helt enig i at man skal ha privatliv i ett parforhold, men det betyr jo ikke at man må skjule e-posten sin. Vi har begge tilgang til kontoene våre i Outlook hjemme, så jeg kan åpne hans og han kan åpne min ettersom passordene ligger inne. Men vi gjör det jo ikke. Akkurat som at vi ikke åpner brev bare fordi man kommer först hjem en dag. Det handler om å stole på hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 1. august 2002 #31 Del Skrevet 1. august 2002 *rister på hodet* Puh... Blir så oppgitt, jeg assa.... Har jeg noen gang sagt at samboeren min HAR ÅPNET MIN MAILKONTO??? Nei, jeg har skrevet at han TILFELDIGVIS SÅ EN MAIL OG SÅ AT JEG KALLER MEG NATHALIE!!! Er det så forbanna vanskelig å forstå???? waco, jeg er ikke hårsår.... Bare provosert!! Det er en viss forskjell på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. august 2002 #32 Del Skrevet 1. august 2002 Men ja, jeg skrev alt det om at typen vet nicket mitt på KG og at han har tilgang til eposten min Du skrev det jo selv. At man ikke deler e- posten sin med andre betyr ikke at man ikke stoler på hverandre. Og hvis den ene part krever det er det ikke nok tillit i forholdet til at det vil vare. Men mindre en ene part gir etter for kravene av frykt for at en skal forlate en. Enkel psykologi. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 1. august 2002 #33 Del Skrevet 1. august 2002 Ja, han har tilgang på epost-kontoen min, men såvidt jeg vet har han ikke ÅPNET DEN for å lese min mail.... u c? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 1. august 2002 #34 Del Skrevet 1. august 2002 :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. august 2002 #35 Del Skrevet 1. august 2002 Såvidt du vet? Høres ikke helt vanntett ut. Plager det deg ikke at hvis en venninne sender deg en personlig mail så kan din sambo lese det- det synes jeg er temmelig rart. Hvis en venninne av meg ikke fikk ha sin e- post i fred for typen kunne du tatt gift på at jeg ville sagt ifra. Heldigvis er det oppadgående jenter som fortsatt har ett privatliv selv om de er i ett forhold, det er nemlig mulig selv om leiligheten er trang og pc'en er felles. Men her er ett bra tips til deg, opprett en egen hotmail konto til KG mail. Trykk på "Sign Up" knappen på http://www.hotmail.com Det vil hvertfall gjøre deg mer organisert enn du er nå. Alt på ett sted og ingen som snoker i ting som streng tatt er private. Uansett hvor ærlige man er mot hverandre skal man ha rett til litt privatliv. Og dette var faktisk godt ment fra min side. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 1. august 2002 #36 Del Skrevet 1. august 2002 Dette begynner å likne på den diskusjonen vi hadde her hvor noen syntes det var viktig å ha personlig sfære ved å ikke fortelle kjæresten alt som skjedde i livet, mens andre (som meg da) lurte på hvorfor i all verden han skulle hatt interesse av å vite alt som skjedde meg i livet Forskjellen er ikke så stor, men jeg tviler på om vi kommer til å skjønne hverandre. Kan uansett ikke se at det er noen fare på ferde før kjæresten KREVER å få vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. august 2002 #37 Del Skrevet 1. august 2002 Du har rett i det Klips, men Nathalie skrev at hun var redd for at kjæresten ville lese noe hun hadde skrevet og komme hjem og bli sint og konfrontere henne. Altså må hun legge bånd på seg når hun skriver, og det synes jeg ikke er rett. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 1. august 2002 #38 Del Skrevet 1. august 2002 oki, nå begynner vi å nærme oss en slags type enighet, Milla... Godt det, begynner å bli litt lei diskusjonen om mitt privatliv... Vel, jeg har en hotmailkonto, men hvordan skal jeg få gjort om den adressen jeg har her til den andre? Kan jeg bare endre det på profilen min?? Anyway.. Begynner vi å bli ferdige snart nå? Jeg har forressten ingen venninner som har mail/internett... Men jeg har noen kamerater, og de sender meg mailer på hotmailadressa mi.... Jeg har faktisk mistet det meste av mitt privatliv etter jeg flyttet sammen med typen, men den diskusjonen gidder vi ikke ta nå, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 1. august 2002 #39 Del Skrevet 1. august 2002 Nå har jeg fikset så jeg får det på hotmail... Ble litt skremt, for det sto plutselig at brukerkontoen min er deaktivert. Men så fikk jeg en mail så jeg kunne bare reaktivere den likevel... Puh... *tørker svetten* Nu...ska jeg få helt privatliv... iallfall her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. august 2002 #40 Del Skrevet 1. august 2002 Ser du, verre var det ikke. Det er nok muligheter for at vi har snakket fordi hverandre men da du skrev at du var redd for at kjæresten din ville kunne bli sint så begynte det å ringe noen bjeller her hos meg. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå