Gå til innhold

Lei av kjærestens omgangskrets.Noen som har det som meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verdens beste kjæreste,og forholdet vårt er veldig bra.Jeg har en ganske liten vennekrets som jeg trives med,mens han har en mye større.Dette skyldes blant annet at han er aktiv innen en sport der samholdet og det sosiale står veldig sterkt.Det er stadig vekk fester, dugnader og andre aktiviteter.Jeg synes det er flott at han har en fritidsinteresse han brenner for,og har ingenting i mot at han drar på turer i helgene,og ellers.

Problemet er bare når jeg "må" bli med.For det føler jeg at jeg må av og til.For eksempel når det er store arrangemanger.Jeg føler meg veldig alene i disse situasjonene.De fleste i miljøet er 10-15 år yngre enn meg,og jentene er veldig høylytte og maskuline.Jeg har ingenting til felles med dem.Folk snakker om tinge jeg ikke aner hva er eller interesserer meg for,og det er stor fokus på alkohol på alle arrangemanger.Som 36 år gammel føler jeg meg veldig ferdig med dette og har mange andre ting jeg heller vil bruke tid på.

Jeg har sagt til min kjæreste hva jeg føler,men samtidig kjenner jeg et press på at jeg må være med av og til,selv om det er slitsomt og jeg ofrer tid med mine egne venner og min egen familie.Noen av damene til vennene hans misliker miljøet så sterkt at de aldri gidder å bli med,men jeg vil jo gjerne gjøre det fordi jeg er glad i han.Det verste scenarioet er jo at hele forholdet skal ta slutt.

Noen her som har vært i samme situasjon,der man rett og slett ikke orker være med kjærestens venner og fritids-omgangskrets og hvordan løste dere dette?Tok forholdet slutt?

Anonymkode: 37282...047

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hva sier kjæresten din da? 

Jeg blir aldri med på slike arrangementer, og kjæresten min respekterer det. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er ganske trangsynt når det gjelder andre mennesker. 

Anonymkode: 81f73...535

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Faerunpedia skrev:

Hva sier kjæresten din da? 

Jeg blir aldri med på slike arrangementer, og kjæresten min respekterer det. 

Han var før vi ble kjærester kjent som han typen som "alltid" kom på festene uten følge.Jeg vet derfor at han setter pris på at jeg er med,og strekker meg derfor litt for å få det til.Han hadde nok likevel resepektert at jeg ikke ble med,det vet jeg.Men samtidig er jeg redd det skal ødelegge noe i forholdet.Vennene han har utenfor dette miljøet er stort sett småbarnsforeldre.Vi har selv ingen barn,men jeg synes det er så mye hyggeligere å være i selskap med dem og barna deres enn å gå på høygir med festing og drikking.Kanskje jeg bare holder på å bli gammel;)

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du er ganske trangsynt når det gjelder andre mennesker. 

Hvorfor det?

Jeg kjenner meg igjen, når man er midten av 30 årene, så er de på 20 år veldig forskjellige,.

Bare tull med det at alder er bare ett tall.

Anonymkode: ee114...c60

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han var før vi ble kjærester kjent som han typen som "alltid" kom på festene uten følge.Jeg vet derfor at han setter pris på at jeg er med,og strekker meg derfor litt for å få det til.

ts

Fint han er stolt over deg, men er det ikke litt spesielt at han som mann i  midten av 30-årene vil vise 20-åringene han drikker med at han har kjæreste?  

Skrevet

For øvrig så gadd jeg aldri å være med på "festene" til eksen min da han hadde venner som drev med hasj. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Jeg kjenner meg igjen, når man er midten av 30 årene, så er de på 20 år veldig forskjellige,.

Bare tull med det at alder er bare ett tall.

Du sier kvinnene er maskuline og at du ikke har noe til felles med dem. Jeg har hatt venner som er 40 og 50 siden jeg var 20. Om man ser mennesker for hvem de er kan man finne felles interesser med mennesker i alle aldre. Du har allerede bestemt deg for at ingen av dem passer med deg. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Må lure på hva slags sport dette er. Jentene er høylydte og maskuline?? Andre damer vil ikke være der heller? Høres veldig rart ut alt sammen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gardermobanen skrev:

Fint han er stolt over deg, men er det ikke litt spesielt at han som mann i  midten av 30-årene vil vise 20-åringene han drikker med at han har kjæreste?  

Jo,jeg synes det men siden forholdet ellers er så bra tenker jeg det får jeg leve med.Det er heldigvis ingen bruk av ulovlige stoffer i dette miljøet men heller aktiviteter av typen jeg føler meg for gammel til.Har for eksempel ikke lyst å nakenbade eller bruke 17.mai på å drikke meg full på fest.

ts

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Gardermobanen skrev:

jeg  synes det er mer spesielt heler at han har mange venninner som er 15 år yngre enn han. +

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier kvinnene er maskuline og at du ikke har noe til felles med dem. Jeg har hatt venner som er 40 og 50 siden jeg var 20. Om man ser mennesker for hvem de er kan man finne felles interesser med mennesker i alle aldre. Du har allerede bestemt deg for at ingen av dem passer med deg. 

Tull og tøys, hun har flere ganger vært på fester og arramanger og gitt dem en sansj,

Det er stor forkjell på en på 20 og en på 35.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo,jeg synes det men siden forholdet ellers er så bra tenker jeg det får jeg leve med.Det er heldigvis ingen bruk av ulovlige stoffer i dette miljøet men heller aktiviteter av typen jeg føler meg for gammel til.Har for eksempel ikke lyst å nakenbade eller bruke 17.mai på å drikke meg full på fest.

ts

Forstår jo at du ikke vil dumpe han, men det greieste er vel at han er på disse festene uten deg. Om han vil drikke seg full med 20-åringer så må han nesten akseptere at du ikke ønsker å være med. Man må ha forståelse for at ikke alle synes det er gøy å drikke seg full på fest og at om man ikke liker det så liker man heller ikke å være med andre som har drukket seg fulle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor "må" du bli med? Orker jeg ikke eller har jeg ikke interesse av det typen skal eller de han skal møte så drar jeg ikke.

Anonymkode: 20aa5...57a

AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys, hun har flere ganger vært på fester og arramanger og gitt dem en sansj,

Det er stor forkjell på en på 20 og en på 35.

Jeg er 30 og har masse venner i alderen 30-45. Det er virkelig bare innstillingen din som gjør at alle disse er for unge for deg. 

Anonymkode: ca562...895

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30 og har masse venner i alderen 30-45. Det er virkelig bare innstillingen din som gjør at alle disse er for unge for deg. 

Anonymkode: ca562...895

Det er mindre forskjell på 30 og 45 enn 20 og 30. Dessuten er det her snakk om fester. Jeg kan gjerne omgås folk i 20-årene i jobblunsjen eller andre aktiviteter som ikke innebærer festing, men jeg er ferdig med den type festing.

Anonymkode: 6854a...5f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du er med på aktiviteter som ikke innebærer festing? Og så drar han på festene alene? Da er du jo litt med likevel?

Er han med på ting med DINE venner?

Anonymkode: fb514...600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...