Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere enn meg som mener at de med høy intelligens hører på eksempelvis Rush, The Beatles, Toto, Led Zeppelin, AC/DC, Johnny Cash, Pantera, Flotsam and Jetsam og Opeth, mens de med lavere intelligens hører på det meste av dance, teckno, trance og elendige forsøk på å lage en ny versjon av kjente klassikere? Altså ekte musikk vs programmert plingplong. For det er sånn det faktisk er uansett hva andre måtte mene.

Anonymkode: f94fc...47e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå får det være nok! Trance/techno er hedersmusikk!

Anonymkode: 127b9...c9b

• Liker 13
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Musikksmak har ingenting med intelligens å gjøre.

Skrevet (endret)

Tenker folk som kun digger gubbemusikk  har hørt på svært lite musikk. Det er jo en ærlig sak, men blir for dumt å avskrive all musikk produsert de siste 30 årene uten å hørt noe av den. Samme med å genierklære musikk når man har svært lite å sammenligne med. Det er jo ikke akkurat tegn på intelligens å uttale seg om noe man ikke har peiling på. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 15
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere enn meg som mener at de med høy intelligens hører på eksempelvis Rush, The Beatles, Toto, Led Zeppelin, AC/DC, Johnny Cash, Pantera, Flotsam and Jetsam og Opeth, mens de med lavere intelligens hører på det meste av dance, teckno, trance og elendige forsøk på å lage en ny versjon av kjente klassikere? Altså ekte musikk vs programmert plingplong. For det er sånn det faktisk er uansett hva andre måtte mene.

Anonymkode: f94fc...47e

Kanskje litt drøyt å si det på den måten, men du er inne på no...

• Liker 2
Gjest Snuppi
Skrevet
2 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Kanskje litt drøyt å si det på den måten, men du er inne på no...

Som hva da? Hva er AB inne på?

Skrevet

Vet ikke om det handler om intelligens, har hvert fall ikke lest noen slik forsking. Men gjetter det har sammenheng med klassetilhørighet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Men herregud da, i likhet med kunst så utvikler musikk seg med årene, og det gjør kunstsmaken også. Musikk er kunst, og kunst er ofte personlig og intimt. Å basere intelligens på kunst blir da bare for dumt. 

Dessuten, det du har nevnt som visstnok er "elendige forsøk på ..." er gjerne til for skikkelige ravefester. EDM, techno og remixes er fantastisk å høre på hvis du vet hva du skal lete etter. Dessuten er svært mange av musikkene tekstet med dype meninger, muligens liker du ikke selve musikken, men tekstene kan være fine. 

Endret av Spiteful
  • Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Nei,Det handler ikke om intelligens! Å,så mye rart folk tenker på. Unnskyld at jeg spør: ac/dc? Er det intelligent musikk?? :-D men du nevnte er par bra band da,Det skal du ha! Ac/dc..hva søren?? Haha. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Og Toto? Glatt musikk av studiomusikere. Bare glatt og "perfekt"fordi de kan. Ikke spesielt intelligent det heller. Du er litt på bærtur :-)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har ingen sammenheng. Men lurer litt på intelligensen til folk som trekker den type paralleller.. 

Anonymkode: f2a6c...928

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det har ingen sammenheng. Men lurer litt på intelligensen til folk som trekker den type paralleller.. 

Anonymkode: f2a6c...928

Ganske så enig :-D

AnonymBruker
Skrevet

Kausalitet, ikke korrelasjon.

Det er klassetilhørighet. Du vil finne flere med høy intelligens som spiller tennis og går i operaen. Det betyr ikke at å spille tennis eller gå i operaen i seg selv er et tegn på intelligens, eller bedrer intelligensen. 

Anonymkode: 8e017...a5d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Loki Laufeyson skrev:

Det er helt garantert en korrelasjon mellom intelligens og musikksmak. Hadde jeg giddet, hadde jeg googlet frem litt forskning, men det får du heller gjøre selv. 

Anonymkode: b20df...a3c

Skrevet
40 minutter siden, Snuppi skrev:

Som hva da? Hva er AB inne på?

Jeg er enig med at musikksmak ikke har så mye med intelligens å gjøre, men sjøl hater jeg all musikk som er programmert. Toto og Rush er fantastiske musikkere som skaper vanvittig god musikk for å si det fryktelig enkelt. Å det er ikke nødvendigvis hitene på radioen jeg sikter etter. Som musiker elsker jeg å plukke fra hverandre låtene om du skjønner hva jeg mener. Ser også at en her ler av AC/DC, sannsynligvis uten å vite det faktum at de er et av verdens mestselgende band. 220 millioner eks. Back in black, over 50 mill alene. Men musikksmak er individuelt. Smak å behag. Jeg har hørt at jeg er sær, og er nok motvillig enig i det...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke Sokrates eller Platon hørte på The Beatles og Led Zeppelin :opplyser:

Anonymkode: c65fb...122

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kausalitet, ikke korrelasjon.

Det er klassetilhørighet. Du vil finne flere med høy intelligens som spiller tennis og går i operaen. Det betyr ikke at å spille tennis eller gå i operaen i seg selv er et tegn på intelligens, eller bedrer intelligensen. 

Anonymkode: 8e017...a5d

Dette

Anonymkode: 71ad5...3a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for Toto er skikkelig bra ass. :ironi::rolleyes: 

Anonymkode: edb79...17e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

For hvis det er det må jeg være både dum og smart samtidig siden jeg hører på alle sjangrer. 

Anonymkode: 5c637...738

AnonymBruker
Skrevet

De smarteste hører på  Beethoven

Anonymkode: 99304...10d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...