AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Jeg er nettopp ferdig med første år av en bachelor. For å kunne fortsette med master etter endt bachelor, må man ha minst C i snitt. På de fire eksamenene jeg har hatt, fikk jeg A, A, D og D. Hva er så snittet mitt etter dette første året? Skjønner ikke hvordan jeg regner det ut når det er bokstavkarakterer og ikke tall. Anonymkode: acb4b...771
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nettopp ferdig med første år av en bachelor. For å kunne fortsette med master etter endt bachelor, må man ha minst C i snitt. På de fire eksamenene jeg har hatt, fikk jeg A, A, D og D. Hva er så snittet mitt etter dette første året? Skjønner ikke hvordan jeg regner det ut når det er bokstavkarakterer og ikke tall. Anonymkode: acb4b...771 C Anonymkode: 8ba21...0bc
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: C Anonymkode: 8ba21...0bc Hvordan regner du ut det? Anonymkode: acb4b...771
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nettopp ferdig med første år av en bachelor. For å kunne fortsette med master etter endt bachelor, må man ha minst C i snitt. På de fire eksamenene jeg har hatt, fikk jeg A, A, D og D. Hva er så snittet mitt etter dette første året? Skjønner ikke hvordan jeg regner det ut når det er bokstavkarakterer og ikke tall. Anonymkode: acb4b...771 Pleier å gi bokstavene følgende tallverdi: E - 2, D - 3, C - 4, B - 5, A - 6... Summen er da: 3+3+6+6 =18 Og snittet 18/4 = 4.5 Du har et snitt på C. Anonymkode: fb8bb...5ce
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 Ikke for å være frekk, men er du litt fjern? Bokstaver og tall er jo akkurat det samme. A=6 og D=3. 6+6+3+3=18:4=4,5. Snittet ditt er altså 4,5, eller mellom C og B sagt med bokstaver. Anonymkode: 737cd...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pleier å gi bokstavene følgende tallverdi: E - 2, D - 3, C - 4, B - 5, A - 6... Summen er da: 3+3+6+6 =18 Og snittet 18/4 = 4.5 Du har et snitt på C. Anonymkode: fb8bb...5ce Aha, ok Tusen takk! Hvis jeg ikke greier å få C i snitt, er det da umulig å få seg jobb? Tenker hvis man bare har bachelor, og ikke noe mer utdanning enn det. Har et årsstudium fra før av, men det er ikke særlig relevant for bacheloren jeg tar. Anonymkode: acb4b...771
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pleier å gi bokstavene følgende tallverdi: E - 2, D - 3, C - 4, B - 5, A - 6... Summen er da: 3+3+6+6 =18 Og snittet 18/4 = 4.5 Du har et snitt på C. Anonymkode: fb8bb...5ce 4,5 er B alle steder jeg har studert. De er snille med avrunnigen, Anonymkode: 1406f...da1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha, ok Tusen takk! Hvis jeg ikke greier å få C i snitt, er det da umulig å få seg jobb? Tenker hvis man bare har bachelor, og ikke noe mer utdanning enn det. Har et årsstudium fra før av, men det er ikke særlig relevant for bacheloren jeg tar. Anonymkode: acb4b...771 Du får i hvert fall fint jobb som lærer med lavt snitt. Der varierer jo fra yrke til yrke, noen arbeidsgivere er veldig opptatt av karakterene dine, andre blåser langt i dem. Snittet ditt er heller ikke spesielt lavt, så jeg ville ikke bekymret meg. Anonymkode: 737cd...a9a
Sugar&Spice Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 4,5 er B alle steder jeg har studert. De er snille med avrunnigen, Anonymkode: 1406f...da1 Hvis man har like mange C-er som B-er, får du B-snitt fordi karakterene dine er jevnere. Men hvis du har to A-er og to D-er er det mer naturlig å gi C-snitt, siden det er større variasjon mellom karakterene. Det er ganske stor forskjellpå A og D.... TS: ikke tenk så mye på karakterene dine nå. Fokuser mest på læring og utvikling av studieteknikk etc, så vil de neste karakterene gå din vei Masse lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 40 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Hvis man har like mange C-er som B-er, får du B-snitt fordi karakterene dine er jevnere. Men hvis du har to A-er og to D-er er det mer naturlig å gi C-snitt, siden det er større variasjon mellom karakterene. Det er ganske stor forskjellpå A og D.... TS: ikke tenk så mye på karakterene dine nå. Fokuser mest på læring og utvikling av studieteknikk etc, så vil de neste karakterene gå din vei Masse lykke til! Har du noen kilde på dette? Gjennomsnittskarakteren vil vel regnes ut av nettopp gjennomsnittet, og da er det helt irrelevant hva enkeltkarakterene er. 4,5 er 4,5, og ifølge avrundingsregler vil man runde opp. Anonymkode: 4e6eb...138
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være frekk, men er du litt fjern? Bokstaver og tall er jo akkurat det samme. A=6 og D=3. 6+6+3+3=18:4=4,5. Snittet ditt er altså 4,5, eller mellom C og B sagt med bokstaver. Anonymkode: 737cd...a9a Ikke for å være frekk? Du ER frekk. Å kalle noen fjern fordi det er noe de ikke forstår/har erfaring med er det som er fjernt her. Herregud Anonymkode: 8251a...565 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #12 Skrevet 2. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være frekk, men er du litt fjern? Bokstaver og tall er jo akkurat det samme. A=6 og D=3. 6+6+3+3=18:4=4,5. Snittet ditt er altså 4,5, eller mellom C og B sagt med bokstaver. Anonymkode: 737cd...a9a Nei, dette er feil. Et snitt på C betyr 3 og 3 er ikke som i tallkarakteren 3. TS må se på studiepoengene. Det finnes kalkulator på nett. Anonymkode: 59924...c50
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #13 Skrevet 2. juni 2017 http://www.himolde.no/studier/opptak/SiteAssets/snittkarakter.html Anonymkode: 59924...c50
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #14 Skrevet 2. juni 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen kilde på dette? Gjennomsnittskarakteren vil vel regnes ut av nettopp gjennomsnittet, og da er det helt irrelevant hva enkeltkarakterene er. 4,5 er 4,5, og ifølge avrundingsregler vil man runde opp. Anonymkode: 4e6eb...138 Man runder vel ikke opp? Jeg har 2,86 i snitt (altså nesten C), men har likevel ikke C i snitt. Da må jeg ha 3,0. Anonymkode: 59924...c50
Gjest Linaria Skrevet 2. juni 2017 #15 Skrevet 2. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man runder vel ikke opp? Jeg har 2,86 i snitt (altså nesten C), men har likevel ikke C i snitt. Da må jeg ha 3,0. Anonymkode: 59924...c50 Jo, man runder opp, hvis man absolutt må ha en klar bokstav i snittkarakter.
JackIost Skrevet 2. juni 2017 #16 Skrevet 2. juni 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nettopp ferdig med første år av en bachelor. For å kunne fortsette med master etter endt bachelor, må man ha minst C i snitt. På de fire eksamenene jeg har hatt, fikk jeg A, A, D og D. Hva er så snittet mitt etter dette første året? Skjønner ikke hvordan jeg regner det ut når det er bokstavkarakterer og ikke tall. Anonymkode: acb4b...771 Midt mellom B og C, det holder fint Antar det ikke er realfag du studerer😉 Endret 2. juni 2017 av JackIost 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #17 Skrevet 2. juni 2017 10 minutter siden, Linaria skrev: Jo, man runder opp, hvis man absolutt må ha en klar bokstav i snittkarakter. Åja, så bra. Ved master må man vel ofte ha 3,0 for å komme inn. Anonymkode: 59924...c50
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #18 Skrevet 2. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: C Anonymkode: 8ba21...0bc 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Pleier å gi bokstavene følgende tallverdi: E - 2, D - 3, C - 4, B - 5, A - 6... Summen er da: 3+3+6+6 =18 Og snittet 18/4 = 4.5 Du har et snitt på C. Anonymkode: fb8bb...5ce 3 timer siden, Sugar&Spice skrev: Hvis man har like mange C-er som B-er, får du B-snitt fordi karakterene dine er jevnere. Men hvis du har to A-er og to D-er er det mer naturlig å gi C-snitt, siden det er større variasjon mellom karakterene. Det er ganske stor forskjellpå A og D.... TS: ikke tenk så mye på karakterene dine nå. Fokuser mest på læring og utvikling av studieteknikk etc, så vil de neste karakterene gå din vei Masse lykke til! - masse dårlig svar her. TS, snittet ditt er mellom B og C. Ikke under ikke over. Anonymkode: 48bab...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #19 Skrevet 2. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette er feil. Et snitt på C betyr 3 og 3 er ikke som i tallkarakteren 3. TS må se på studiepoengene. Det finnes kalkulator på nett. Anonymkode: 59924...c50 Jeg gikk bare utfra at alle karakterene var verdt like mange studiepoeng, da det er ganske vanlig. Saken er selvfølgelig en annen hvis de ikke er verdt like mye. Anonymkode: 737cd...a9a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #20 Skrevet 2. juni 2017 TS her Begge A-ene er verdt 10 studiepoeng hver, og begge D-ene er verdt 20 studiepoeng hver. Anonymkode: acb4b...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå