Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har lyst til å få sommerfarge til bryllupet mitt siden jeg skal jobbe i hele sommeren. Er det noen som har tatt spraytan før bryllupet? Deres erfaringer? 

Jeg ble anbefalt komikerfrue sin salong men finner ingenting på nettet? 

Noen anbefalinger i Oslo? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt meg nøye om, om du ikke har prøvd det før. Hvor lenge er det til bryllupet? Om du tar det nå, kommer fargen til å gå vekk til bryllupet, om det blir mislykket?

Jeg har en kusine som er av det litt "white trash" aktive slaget, og hun sverger til spraytan. Og ender opp med å se helt unaturlig brun ut, med et hint av lite kledelig oransje. 

Spesielt om du skal ha hvit brudekjole kan det se forferdelig ut med falsk brunfarge. 

Anonymkode: 36d5c...f50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller tatt sol noen ganger, fremfor å risikere å se oransje og flekkete ut.

Anonymkode: 56895...826

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Se f eks på bryllupet til fotballfrue. Spraytan blir sjelden bra...

Anonymkode: a40a2...56c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei bare nei!!! Har jobbet som hudpleier i over ti år og forskjellige merker av spraytan i salong. Ville aldri i verden gjort det før et bryllup. Fargen blir som regel for oransje og du kan fort få skjolder om du feks svetter etter påføring eller har på stramme klær, eller utgjevne farge om du har tørre partier som hender osv.. Å verst av alt kan det sette farge på den hvite kjolen, døde hudceller osv.. 

Leit å se ut som Donald Trump på sin store dag, spraytan er harry!

Anonymkode: f3770...6ac

• Liker 4
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se f eks på bryllupet til fotballfrue. Spraytan blir sjelden bra...

Anonymkode: a40a2...56c

Utrolig teit med en kjempebrun brud og så er alle andre på bildene bleike.

Pass på om du har stroppeløse kjole at du ikke har soler deg med stropper.

Endret av Torden
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg mousse og en påføringsvott til hjemmebruk og test et par ganger i god tid før bryllupet. Jeg liker Cocoa Brown sin One Hour Tan, Jeg bruker den som heter Dark og er ganske lys i huden og blek. Den har grønnskjær når man fører den på og etterlater meg mer olivenbrun og gir en veldig fin brunfarge som ikke er for sterk. Første gang jeg prøvde ble jeg skuffet fordi jeg ikke ble brun nok, men fargen var kjempefin den. 

Heller det enn spraytan for første gang, deter risky. 

Anonymkode: 46750...c18

• Liker 1
Skrevet

Spraytan er noe er det harryeste som finnes. Kommer til å flekke kjolen din så kjør på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempefint og går nok kjempebra, men du må såklart teste det ut i god tid. Og husk, man skal ikke dusje o.l på en del timer, så kanskje lurt å ta det 3 dager før bryllupet? Men test først, og pass på å ei egen kjole, da det kommer til å smitte litt av :) (kan hende renseri får det av men vet ikke helt). Er selv nesten albino blek, så tar jeg spraytan får jeg "Normal vinterhud" som folk flest. Er da ikke snakk om å bli helt svart er det? Fint med litt hint av farge, + soling er usunt. 

Anonymkode: 69718...f66

Skrevet

Jeg er hudpleier og jobber mye med spraytan. Vi må nok være veldig heldig med merket vi bruker, for ingen blir oransje 😃 Mange tar det i forbindelse med bryllup, både gjester og bruder. Men ta gjerne en time noen uker før selve dagen, for å se om du blir fornøyd. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, chi skrev:

Jeg er hudpleier og jobber mye med spraytan. Vi må nok være veldig heldig med merket vi bruker, for ingen blir oransje 😃 Mange tar det i forbindelse med bryllup, både gjester og bruder. Men ta gjerne en time noen uker før selve dagen, for å se om du blir fornøyd. 

Jeg er også hudpleier å har sprayet utallige bruder opp igjennom årene. Men det er utrolig Harry, ville aldri gjort det selv. Men klart det finnes de som liker den white trash stilen..

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal gifte meg i sommer og prøvde det ut for noen uker siden. Den spraytan jeg fikk hadde grønnskjær i seg, så man blir ikke oransj. Fargen ble veldig naturlig, så skal ta det før bryllupet. Har bestilt time torsdagen før bryllupet. Sånn at jeg får dusjet to ganger. Man må ikke bli skremt, for jeg sov med spraytan over natten og når jeg våknet på morgene så jeg ikke ut, men etter jeg dusjet ble det veldig bra. Er finest de tre første dagene. Om du bor på Østlandet er det bare å sende meg en pm, så kan jeg anbefale deg ett sted☺

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting er at fotografer hater spraytan, vanskelig å ta fine bilder når brura er full av fake tan.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke pent med fake brunfarge. Og det skal ikke mye til før det skjærer mot den lyse kjolen...

Anonymkode: 6b5be...8c9

• 8 måneder senere...
Skrevet

Spraytan er jo som absolutt alle andre ting kvinner gjør for å se bedre ut - det starter med noen som gjør det veldig proft, så hiver mange seg på i dårlige varianter. 

Alle modeller du ser i blader er spraytannet med fyll i lepper, falske øyevipper og blekede tenner. De eneste jentene du ser der du kan se at alle tingene er gjort, er der det er overdrevet. 

Har selv tatt spraytan i en salong i Oslo. Lar den sitte en stund og dusjer grundig neste dag. Fargen var en fin brunfarve uten oransje overhodet, og resultatet ble superbra. Det er som med alt annet - gjøres det riktig, blir det fint. Gjøres det feil, er det forferdelig.

Anonymkode: 3c79b...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...