Gå til innhold

Blir gaaal! Bilogisk klokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32 år og har en datter på tre. Nå har jeg begynt å ønske meg desperat et barn til. Men det vil ikke mannen min.....

Han vil bare ha ett barn.

Jeg tror jeg holder på å bli sprø. Tenker på babyer hele tiden, og det verker skikkelig i meg dette.

Og jeg har jo ikke all verdens tid på å bestemme meg for hva jeg skal gjøre...

Bruker hormonspiral (svært sikker prevensjon), og har iallefall ikke tenkt å lure ham.

Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det nok ikke på samme måte som deg, men jeg kan på mange måter forstå deg. Det med å sette barn til verden er hos mange av oss kvinner en livsoppgave og det er ikke bare bare å prøve å overse klokka som tikker fortere og fortere. I utgangspunktet er det jo begge av dere som skal bestemme hvorvidt dere skal få flere barn sammen,men "drivkraften" din er det ikke så mye han kan gjøre med. Jeg personlig synes ikke det er gunstig med et enebarn.og det av mange grunner. Først og fremst så lærer de å dele, de kan underholde hverandre og det sosiale intelektet deres blir forsterket på mange måter. Men noe som ikke nevnes ofte er det at en dag er ikke du og mannen din der lenger og da kunne de hatt hverandre og støtte seg til. Det vil være mye,mye hardere for et enebarn og takle bort gangen enn om barnet hadde hatt søsken. det å ha søsken spiller faktisk en stor rolle også på lang sikt. Uansett så er det veldig vanskelig for mannen å sette seg inn i slike ting,og det må vi ha respekt for. sett dere ned sammen og prøv å få frem den egentlige grunnen for at han ikke vil ha fler. legg også frem de forskjellige aspektene til at du vil ha fler-og forklar det på en måte han forstår. ønsker deg lykke til!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er til tider desperat etter en baby.

Jeg tror det har sammenheng med flere ting:

Jeg har to skjønne unger, men min ektemann er ikke den biologiske poappaen deres. Jeg ønsker meg et barn med mannen jeg er gift med.....

Mine to er sjette og andreklassinger. Jeg er bare 30, og har så lyst på baby nå som alle mine venninder er gravide.......

Jeg har så inderlig lyst til å gi ungene mine flere søsken. Selv har jeg tre søstre, men den ene er spik spenna gæærn, den andre bor hos Gud så det er bare en som er brukandes. Jeg ville så gjerne hatt flere selv......

Men min mann sier nei. Han vil ikke ha barn i det hele tatt og er storfornøyd med de to vi allerede har i huset.

Og jeg må jo innrømme at det er ganske godt å kunne ligge så lenge jeg vil om morgenen, det er aldri noe problem med barnevakt, jeg kan stikke inn til naboen uten å tenke på bleieskift, og ta meg en tur på butikken mens ungene er hjemme.

Så hadde det vært heeelt opptil meg er det ikke godt å si hva jeg hadde valgt......

Skrevet

Mannen min var også i utgangspunktet fornøyd med et barn, og synes det holdt med det. Men før vesla var 2 hadde hun fått en lillesøster og pappaen smelta selvfølgelig helt! Jeg mener barn har godt av å ha søsken, og mannen min har blitt mer enig etterhvert.

Det var ikke helt planlagt, men jeg synes ikke jeg lurte ham, for det er tross alt ikke bare mitt ansvar med prevensjon. Men vi har blitt enige om at det er nok med to!

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg nærmer meg 33 år.

Det rassler skikkelig i eggstokkene når jeg ser gravide og nyfødte babyer...

Har 2 gutter og ønsker meg et barn til.

Og ja - klokken tikker... :wink:

Mayamor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...