Gå til innhold

Vi er skuffet over et vennepar. Det var jo de som inviterte oss på hyttetur!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer er ganske så skuffet over de. En avtale er jo en avtale. Dårlig gjort å avlyse når noe gøyere dukker opp. Verste er jo at det var de som inviterte oss på hyttetur og det hadde blitt SÅ gøy så hun. Den gang ei :dry:

For 3 uker siden tok de kontakt og lurte på om vi ville bli med de på hyttetur denne helgen. Siden denne helgen passet best for de. Ja, det ville vi gjerne, for det er lenge siden bare vi 4 har gjort noe ilag. Vi ble enige om å planlegge mer når helga nærmet seg.

Jeg tok kontakt på tirsdag og lurte på når de sluttet på jobb til fredag, skal vi spleise på maten osv. Ikke noe svar. Jeg fikk svar neste dag. "Nei, du skjønner det at vi er invitert på en utekonsert til fredag, så kan vi ikke bare ta hyttetur en annen helg da?"

Jeg ble irritert og så  jeg synes det var dårlig gjort. Vi hadde gledet oss. Joda, det var vel litt dårlig gjort sa hun men de ville på denne konserten. Som om ikke det vil være haugevis av utekonserter i løpet av sommeren. Men vi lar det ligge, orker ikke å krangle om det.

Flere som synes det er irriterende når venner avlyser avtaler fordi noe gøyere dukker opp?

Anonymkode: 7912f...4db

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om dere aldri sier fra om at dere blir skuffet, så må dere forvente at dette vil skje igjen. De er ikke tankelesere

Anonymkode: c372f...c53

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert også. Dere har jo gledet dere og satt av helgen. Hadde dere ikke skulle dratt på hyttetur hadde dere gjerne også laget andre kjekke planer. Man føler seg jo også som ønske nr 2 når de velger noe gøyere enn å være med dere. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, sånne folk gidder jeg ikke. Orker ikke å forholde meg til partyshoppere.

Anonymkode: 5b0f2...a9a

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, sånne folk gidder jeg ikke. Orker ikke å forholde meg til partyshoppere.

Anonymkode: 5b0f2...a9a

Partyshoppere?

Anonymkode: 176f7...bba

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Selvfølgelig er det irriterende, jeg hadde sagt noe til dem.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dere aldri sier fra om at dere blir skuffet, så må dere forvente at dette vil skje igjen. De er ikke tankelesere

Anonymkode: c372f...c53

Jeg sa til henne vi synes dette var dårlig gjort, og at vi hadde gledet oss. Hun var enig i at det var dårlig gjort. Så det er ikke slik vi ikke sier noen ting. Jeg tror hun skjønner vi er skuffet 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å gjøre avtale med dem en annen gang.

Anonymkode: 9e19f...acd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje utekonserten bare var en unnskyldning. Kanskje den egentlige grunnen at det går dårlig i forholdet deres, og en hyttetur kunne blitt spikeren i kista.

Ellers kunne du jo spurt om hun kunne kompensert deg på et vis. For eksempel kunne hun gitt deg en lang og sensuell oljemassasje.

Anonymkode: 0bfe8...676

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kunne du jo spurt om hun kunne kompensert deg på et vis. For eksempel kunne hun gitt deg en lang og sensuell oljemassasje.

Anonymkode: 0bfe8...676

Hæ? :blink: 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

er dette noe de pleier å gjøre, så kutt dem ut. 

jeg selv nå etter en gang hadde vært jævlig skjeptisk, det viser hvor lite respekt dem har for dere og deres tid når dem ikke gidder en gang å gi beskjed! Og selvsagt at de fant på noe annet, jeg er ikke en resverve plan til de finner på noe bedre å gjøre,bedre folk å vanke med.

Nei sånne folk som det gidder jeg ikke, de kommer til å gjøre det igjen og igjen, kutt dem ut.

Anonymkode: aff2e...9a6

• Liker 8
Gjest NotNaomi
Skrevet

Sånn oppførsel hadde jeg ikke giddet. Makan til respektløshet. Og at hun heller ikke svarte deg før dagen etter! En avtale er en avtale,og dere kunne lagt andre planer også. Nei,ville tilgitt en gang,men sagt fra! Og to ganger så ville de ikke vært mine venner lenger!

Skrevet

Avtal en ny hyttetur en annen gang. Når det nærmer seg sender du bare en melding om at dere er invitert andre steder. Så spør du om dere ikke bare kan ta den hytteturen senere. Problem solved. Blir de sure får dere vise til denne gangen, da dere hadde sagt nei til andre invitasjoner til fordel for en hyttetur de avlyste i siste liten. Enkelte folk skjønner ikke skissa før de får se sin egen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Timsy skrev:

Avtal en ny hyttetur en annen gang. Når det nærmer seg sender du bare en melding om at dere er invitert andre steder. Så spør du om dere ikke bare kan ta den hytteturen senere. Problem solved. Blir de sure får dere vise til denne gangen, da dere hadde sagt nei til andre invitasjoner til fordel for en hyttetur de avlyste i siste liten. Enkelte folk skjønner ikke skissa før de får se sin egen. 

Noe så barnslig, jeg hadde bare kuttet de ut.

Jeg gjorde det med en "kamerat" for noen årsiden, han ble drit sur og det ble faktisk mer drama ut av det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En avtale er en avtale, etter min mening. Har man avtalt noe med noen, så kan man ikke bare plutselig ombestemme seg fordi noe morsommere dukket opp, eller at man ble invitert med på noe av noen «mer spennende og verdifulle» venner. De som gjør slik kan man jo knapt stole på, og det er også en moralsk-etisk side ved det hele: man viser så tydelig at man verdsetter andre lavt. Unntaket er selvsagt hvis det har hendt noe alvorlig i familien eller liknende, men det er jo ikke det som er saken her. 

Vi har et vennepar som har gjort noe av det samme selv. De inviterte oss til å komme på overnattingsbesøk hos dem en helg. Vi bor noen timer unna hverandre. For oss krever slike invitasjoner litt ressurser: vi måtte bl.a. skaffe kennelplass til hunden. Et par dager før ble vi oppringt om at de dessverre ikke kunne ha besøk av oss likevel, for de hadde noen viktige ting å ta stilling til. Det skal de ha: de hadde i alle fall baller nok til å si fra selv. Dere får bare ha mitt ord på det, men vi kjente godt til det de skulle vurdere, og det handlet ikke om noen ekteskapskrise. Det var heller ikke en problemstilling som hadde kommet brått på; de hadde hatt mange måneder (over et halvt år) på seg, og fristen var ennå ikke ute. Jeg vet ikke, men jeg mistenker at de hadde fått invitasjon til noe fra noen andre venner. Det er nemlig ikke første gang. De har enkelte omgangsvenner som de ser enormt opp til pga høy sosiokulturell status. 

Det aller mest ironiske med akkurat disse menneskene, er at de går relativt høyt ut på banen og profilerer sin kristne tro og hvor viktig troen og det å leve et moralsk og etisk «riktig» liv er for dem. Selvinnsikten, derimot, står det visst litt dårligere til med :fnise: Eller det er mulig at det gjelder andre regler for akkurat dem ;) 
Jeg forholder meg nøytralt til disse menneskene i dag. Hvis de initierer noe sosialt, så er det greit hvis vi ikke har andre planer, men jeg inviterer ikke selv, da jeg ikke er den som gidder å stå med lua i hånda og spørre om de allernådigst har lyst til å kanskje avlegge oss et besøk en gang.

Anonymkode: 3276a...5e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok kontakt på tirsdag og lurte på når de sluttet på jobb til fredag, skal vi spleise på maten osv. Ikke noe svar. Jeg fikk svar neste dag.

Dette er så typisk for konfliktskye mennesker med dårlig samvittighet. Dere har noen veldig umodne venner.

Anonymkode: b95e0...0d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det aller mest ironiske med akkurat disse menneskene, er at de går relativt høyt ut på banen og profilerer sin kristne tro og hvor viktig troen og det å leve et moralsk og etisk «riktig» liv er for dem. Selvinnsikten, derimot, står det visst litt dårligere til med :fnise: Eller det er mulig at det gjelder andre regler for akkurat dem ;) 
Je .

Anonymkode: 3276a...5e7

Kjenner til de...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er skuffet og irritert, ts. 

Det er IKKE ok å droppe avtaler man har gjort fordi det plutselig dukker opp noe som er gøyere. Om man skal droppe en avtale til fordel for en annen avtale, så skal det være en veldig god grunn, som at man plutselig blir invitert til søskens bryllup eller noe sånt. Og da skal man beklage veldig for at man bryter avtalen. Man kan spørre om det er greit å endre tidspunkt for avtalen, om man absolutt må, som om det kommer en venn til byn som du ikke har sett på flere år som bor i utlandet og som du ikke får sett igjen på mange år om du ikke benytter sjansen nå. 

Men en helt normal konsert..? Ikke godt nok. 

Anonymkode: 77189...c75

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Som flere her har sagt - det er ikke greit å droppe en avtale bare fordi noe annet dukker opp. Det er skikkelig respektløst! Dere har holdt av helgen og tilpasset livene deres etter den planen, og da er det frekt av dem å droppe dere. Man må nesten holde seg til det man har sagt - skulle det dukke opp noe mer spennende så er det synd, men man er faktisk opptatt den dagen. 

Anonymkode: 678a0...9f4

• Liker 6
Skrevet

Måtte du ringe selv for å avklart det? Det er vel normal folkeskikk å si fra når man har ombestemt seg så snart som mulig. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...