Gå til innhold

For nær sine barn? (rotete innlegg....)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter 14 og 19 år. 19 åringen har slitt endel med depresjon. Han er veldig lik meg og veldig avhengig av meg., veldig Noe som egentlig overrasker meg. Jeg har alltid oppfordret  å la han ta egne valg og støttet han i hans valg. 

14 åringen er nærmest min mann. Uten at jeg tenker det er feil. 

19 åringen har slitt endel. Han har nå hatt et hvile år. Det ble ikke som han tenkte. Sier han aldri har vært så ensom.  For et par uker siden drakk han sammen med venner, ble fyll. Og så han ikke ville leve..... De fikk tak i oss. Vi har landet denne situasjonen. Han er satt på antidep (igjen) og fått timer på DPS.

I dag skulle han kjøre  opp. Ville at jeg skulle være der. Strøk. Gråt. 

Snakket med min mor. Så jeg var overrasket over hvor avhengig han er av meg. Hun svarte at det hadde han alltid vært og at hun var bekymret..... 

Hva kan jeg gjøre? Jeg kan jo ikke avvise han?

Vet ikke helt hva jeg spør om.....

Mye av det han sliter med går han nok etter meg. Depresjon.. ... det er vondt å se. Han er nå vokse. Jeg kan ikke hjelpe han, bære smerten hans. 

Anonymkode: 86ccf...f65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal være der for han men oppfordre han til å stole på seg selv og ta egne valg. Det er veldig viktig at han følges opp av psykolog da du ikke skal føle at dette er ditt ansvar alene. Psykolog kombinert med medisiner er nok bra i første omgang. Etterhvert når han er bedre psykisk kan han nok ha godt av å f eks gå et år på folkehøyskole el hvor han ikke bor hjemme. 

En i familien var veldig lik det du beskriver og ble mye bedre av de forslagene jeg kom med her. H*n kunne f eks ringe moren til alle døgnets tider med de minste bekymringer. Men gjennom terapi og å bo vekk fra hjemmet ble h*n mye bedre.

Anonymkode: 19f55...92d

AnonymBruker
Skrevet

Han skal flytte til høsten. Tenker det blir en overføring fra DPS her til nytt sted. 

Jeg er selv på leit etter en psykolog. Jeg må jobbe med min dårlige samvittighet da jeg føler at han har arvet sin depresjon og mulig adhd etter meg....

Jeg håper han får en utredning.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ta igjen.. ... mye tanker..... 

Han har så store forhåpninger om at alt blir bra bare han flytter. Samtidig er han redd for å bli skuffet. Han har en høy standar i forhold til hvordan han vil være som venn.  Og er en god venn. Han blir nok derfor skuffet hvis venner ikke er "like" god venn.....

Har mange venner og er på noe nesten hver helg, men ser ikke dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...