Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her inne, samt at jeg snart er ferdig med å utdanne meg har jeg et spørsmål. Er det dumt å søke på og si ja til jobber som ikke er 100% innenfor det man har studert eller ønsker å jobbe med? Jeg studerer IT og har fortsatt ett år igjen av studiet mitt, men har smått begynt å titte på jobber bare for å se hvor mange jobber det finnes rundt her jeg bor. Det jeg ser er at arbeidsgivere søker folk med  1-3 års erfaring, 3-5 og 8+ års erfaring. Er det da dumt å ta en jobb som er litt utenfor det man egentlig vil jobbe med siden man da får erfaring innenfor et annet felt? Hvis man da vil bytte jobb til det man egentlig vil stiller man ikke da egentlig med 0 års erfaring innenfor det?

Anonymkode: 5ef8e...0c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt noe som ikke er relevant i det hele tatt. Da lurer man jo på hvorfor du har tatt den utdanningen du har tatt og hva som er motivasjonen din. 

Anonymkode: 1780a...570

AnonymBruker
Skrevet

Så sant det ikke er vanskelig å få jobb innen det du er utdannet til, ville jeg holdt meg til det som er relevant. Det er fort å bli "avdanket" innenfor fagfeltet etter noen få år i en jobb utenfor det du har studert. 

Jeg sleit med å få relevant jobb etter studiene, men fikk en halvrelevant jobb, som ikke var noe spennende i det hele tatt. Har prøvd å få relevant jobb i ettertid, men når jeg er på intervju får jeg gjerne spørsmål om jeg er ubesluttsom.. Fikk jobb til slutt, men det tok lang tid og kostet meg mye energi og bekymringer! 

Anonymkode: 76491...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...