Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest C.Tramell
Skrevet

Her har Rema veldig trivelige ansatte. De er mye mer vennlige og hjelpsomme enn de som jobber på de andre butikkene. KIWI-folkene er surest.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke så mye av denne tråden jeg.. Kan jeg spørre hvorfor denne boikotten finner sted i første omgang?

Anonymkode: 77416...5fc

• Liker 5
Skrevet

BS. Det er du som er drittsekken for å spre slike rykter 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes Rema er knallbra jeg! Masse bra produkter, og gode priser. Alltid hyggelige ansatte :-) 

Anonymkode: 4eb6e...c30

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler nesten bare på Rema her jeg bor, helt supre ansatte, bra utvalg og jeg sparer noen kroner pga. Æ-appen.
What's not to like :nigo:

Anonymkode: 8b374...fc8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte Rema butikker har elendige ansatte. Men det finnes også utrolig hyggelige ansatte i andre Rema butikker. Akkuratt som noen Rema butikker er rotete, mangler varer, og har mye feilprisninger, så finnes det de som har alt på stell.

Anonymkode: fd6bd...510

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg plages av på min lokale Rema er den eksepsjonelt treige eldre damen de har sittende i kassa på dagtid.

Plukke opp vare nummer 1, lete etter strekkode, scanne, titte opp på skjermen for å se om den virkelig ble scannet, se til siden for å studere båndet, legge varen på båndet, snu seg mot andre siden, plukke opp vare nummer to, lete etter strekkode, scanne, titte opp på skjermen for å se om den virkelig ble scannet, se til siden for å studere båndet, legge varen på båndet, snu seg mot andre siden, plukke opp vare nummer 3.

Går ikke i hennes kasse om jeg har mer enn tre varer for å si det sånn :P

Anonymkode: fc72e...a70

Jeg pleide handle på en nå nedlagt/flyttet Prix som nesten bare hadde sånne ansatte. (Jeg tror de må ha jobbet der minst siden butikken het Samvirkelaget.) Like omhyggelige med hver eneste vare, og like fornøyde hver gang maskinen sa "pip" og bekreftet at varen var skannet. Det var verdens hyggeligste sted å handle når jeg hadde god tid, men et mareritt om jeg hadde noe jeg skulle rekke. :fnise:

Anonymkode: 75342...d42

Skrevet
På 2.6.2017 den 9.34, AnonymBruker skrev:

men jeg vet tilfeldigvis at Kiwi har et helt annet fokus på ansattes høflighet enn Rema

Her er de ansatte på Rema MYE hyggeligere enn Kiwi, men jeg ser jo at det er personavhengig (kan ikke stemple en hel kjede pga tre sure ansatte, liksom). 

En eldre kvinne er spesielt ille, jobber sakte, forskjellsbehandler kunder, tar betalt for pose selv om man ikke skal ha, krangler med kunder om pris... merker at jeg ikke har lyst til å handle når hun er der. 

Så lang historie kort: skjønner godt du ikke vil handle i butikk med sure ansatte, Ts, men det gjelder nok ikke hele kjeden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en ganske nyåpnet Rema-butikk og vi legger stor vekt på at vi skal være hyggelig og hjelpsom mot kunder. 

I dag f.eks hadde jeg en kunde som ikke hadde penger på kortet til noen få varer. Var snakk om et beløp under 100 kr. Det var rett før stengetid, så hun hadde ikke rukket å gå hjem for å hente penger. Hun fikk lov av butikksjefen til å ta med seg varene for å komme tilbake på tirsdag. Vi er fullt klar over at hun kanskje aldri kommer tilbake, men den sjansen tar vi. 

Så hadde jeg en kunde om manglet et par kroner, men jeg sa at det gikk greit. 

Det var også en unge som sa han hadde bursdag, og han gikk stolt rundt med penger han skulle kjøpe godteri for. Jeg spurte om han var allergisk mot noe, og så sa jeg at han kunne få velge seg en ting blant godteriet som han skulle få av meg. 

Anonymkode: 9e461...800

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 3.14, AnonymBruker skrev:

Jeg er av av de som boikottet Rema i vinter pga bestevenn-strategien. Etter det har jeg uten unntak handlet på extra og kiwi.

Den lokale rema-butikken sliter, og har ofte super-tilbud på enkelte varer for å lokke kunder. Jeg har uten unntak oversett disse tilbudene og ikke handlet der samme hva. 

Men i går skulle jeg kjøre på besøk til svigermor, hun bor 3 mil unna. Hun ringte å spurte pent om jeg kunne stikke på rema å kjøpe 4 stk av X som de hadde knalltilbud på. Jeg så gjorde, men da jeg kom til kassen fikk jeg en uhorvelig spydig kommentar fra hun i kassa: "Jaså, når vi selger til spittpris, da er vi gode nok!"

... Hva?..... Jeg ble så satt ut at jeg rakk ikke parere slik jeg burde, så jeg sa bare: "det er til svigermor, jeg ville ikke satt mine bein her om det ikke var for det". Hadde jeg blitt mindre satt ut hadde jeg nok kommet med en langt giftigere kommentar.

Men alvorlig talt... Skal man godta slikt? Jeg skjønner at de blir frustrert når kundene er halvert, men de skal vel for f*en ikke være frekk mot de kundene som kommer? Joda jeg har antenner nok til å skjønne at de lokker med billige varer i den tro at kundene også handler resten der. I mitt tilfelle ble det kun tap for dem siden jeg kun handlet dette. Men man oppfører seg jo ikke slik! Og når kjedens strategi går direkte utover folk jeg kjenner som mister jobben sin så bruker jeg min makt som forbruker. Makten til ikke å handle der.

Dette fikk meg til å skjønne HVORFOR jeg ikk handler på rema mer. Kalde ansatte, som aldri har sagt hei så lenge jeg har handlet der. Har siden jul aldri kommet innom en annen butikk uten at de ansatte har sett meg og sagt hei. 

Er det flere som har opplevd frekke rema-ansatte i det siste?

Anonymkode: 0e3c0...809

Har et meget godt og flott inntrykk av de aller, aller fleste på Rema1000. 

Anonymkode: d0262...bfb

• Liker 2
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2017 den 5.21, AnonymBruker skrev:

Har et meget godt og flott inntrykk av de aller, aller fleste på Rema1000. 

Anonymkode: d0262...bfb

Samme her!

Anonymkode: 8f23a...f0c

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her!

Anonymkode: 8f23a...f0c

Bare tre år senere.

Anonymkode: 64855...b91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker endel til sure ansatte nå som gjestearbeidere fra nabolandene er borte. Norske arbeidstakere er elendig på service, late og bortskjemte. 

Anonymkode: e061d...2d6

AnonymBruker
Skrevet

TRÅDEN ER FRA 2017 FOLKENS!!!!!

Anonymkode: 14a13...455

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at en butikkansatt er så investert i butikken at de ikke bare legger seg merke til hvem som ikke har vært der på en stund, men også hva de kjøper og faktisk kommenterer frekt på det 😂 for et tulleinnlegg. Jeg kan ikke huske å ha noen gang opplevd en frekk butikkansatt, og rema-ansatte er like hyggelige som alle andre

Anonymkode: 01105...26e

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er bestevennstrategi?

Anonymkode: 347f6...e09

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bestevennstrategi?

Anonymkode: 347f6...e09

De (Remas ledelse) kuttet ut enkelte leverandører og merkevarer, og konsentrerer seg om andre, kanskje mindre eller større leverandører, og kaller disse de beholdt for "bestevenner". De kuttet ut f.eks Mack øl, mener jeg å huske, samt andre lokale øl rundt om i landet, noe som gikk hardt ut over små ølprodusenter da Rema kuttet dem ut.

De kuttet ut masse greier.

https://e24.no/naeringsliv/i/0nBJng/dagligvareekspert-rema-har-vaert-kloenete-med-bestevennstrategien

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å handle på Rema 🤓

Anonymkode: 219d3...d77

Skrevet

Sier som mange før meg, dette er individuelle forskjeller. 
Her jeg bor er det utrolig stor forskjell på de ansatte i Rema og på Kiwi. Jeg handler nesten kun på Rema fordi de er kjempehyggelige, er superraske med å betjene flere kasser ved kø og er kjempeblide og imøtekommende dersom du spør om noe. Kiwi her i bygda er derimot beryktet for å ha sure folk i kassa som knapt nok ser opp på deg når du står og blir ekspedert. 
I nabobygda, derimot, der handler jeg kun på Kiwi, for der er det hyggelige folk og ren, ryddig butikk, mens Rema sliter med dårlige varer og uengasjert betjening. Så dette kommer helt an på de som jobber der, og ikke minst butikksjefen. 

Akkurat nå er vår lokale Rema stengt pga oppussing, så vi må bruke en av de andre butikkene og jeg må innrømme at jeg sliter litt. På Kiwi er de sure og på Extra er det håpløst å finne frem fordi butikken er så utrolig trang og overfylt. Kan handle på Spar, men det blir så dyrt i lengden. 
Gleder meg til Rema åpner igjen om noen uker.....

Skrevet
På 3.6.2017 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på en ganske nyåpnet Rema-butikk og vi legger stor vekt på at vi skal være hyggelig og hjelpsom mot kunder. 

I dag f.eks hadde jeg en kunde som ikke hadde penger på kortet til noen få varer. Var snakk om et beløp under 100 kr. Det var rett før stengetid, så hun hadde ikke rukket å gå hjem for å hente penger. Hun fikk lov av butikksjefen til å ta med seg varene for å komme tilbake på tirsdag. Vi er fullt klar over at hun kanskje aldri kommer tilbake, men den sjansen tar vi. 

Så hadde jeg en kunde om manglet et par kroner, men jeg sa at det gikk greit. 

Det var også en unge som sa han hadde bursdag, og han gikk stolt rundt med penger han skulle kjøpe godteri for. Jeg spurte om han var allergisk mot noe, og så sa jeg at han kunne få velge seg en ting blant godteriet som han skulle få av meg. 

Anonymkode: 9e461...800

Hva har dette med opplevelsen til ts å gjøre? Eller ville du bare briefe over hvor real du var?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...