Orientalsk Skrevet 2. juni 2017 #21 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er av av de som boikottet Rema i vinter pga bestevenn-strategien. Etter det har jeg uten unntak handlet på extra og kiwi. Den lokale rema-butikken sliter, og har ofte super-tilbud på enkelte varer for å lokke kunder. Jeg har uten unntak oversett disse tilbudene og ikke handlet der samme hva. Men i går skulle jeg kjøre på besøk til svigermor, hun bor 3 mil unna. Hun ringte å spurte pent om jeg kunne stikke på rema å kjøpe 4 stk av X som de hadde knalltilbud på. Jeg så gjorde, men da jeg kom til kassen fikk jeg en uhorvelig spydig kommentar fra hun i kassa: "Jaså, når vi selger til spittpris, da er vi gode nok!" ... Hva?..... Jeg ble så satt ut at jeg rakk ikke parere slik jeg burde, så jeg sa bare: "det er til svigermor, jeg ville ikke satt mine bein her om det ikke var for det". Hadde jeg blitt mindre satt ut hadde jeg nok kommet med en langt giftigere kommentar. Men alvorlig talt... Skal man godta slikt? Jeg skjønner at de blir frustrert når kundene er halvert, men de skal vel for f*en ikke være frekk mot de kundene som kommer? Joda jeg har antenner nok til å skjønne at de lokker med billige varer i den tro at kundene også handler resten der. I mitt tilfelle ble det kun tap for dem siden jeg kun handlet dette. Men man oppfører seg jo ikke slik! Og når kjedens strategi går direkte utover folk jeg kjenner som mister jobben sin så bruker jeg min makt som forbruker. Makten til ikke å handle der. Dette fikk meg til å skjønne HVORFOR jeg ikk handler på rema mer. Kalde ansatte, som aldri har sagt hei så lenge jeg har handlet der. Har siden jul aldri kommet innom en annen butikk uten at de ansatte har sett meg og sagt hei. Er det flere som har opplevd frekke rema-ansatte i det siste? Anonymkode: 0e3c0...809 Er denne rema 1000 på et lite bygd eller tettsted, siden de husker alle sine kunder?
Elghund Skrevet 2. juni 2017 #22 Skrevet 2. juni 2017 TS - du er åpenbart ganske sær. Manglende business med den lille gruppen på ditt særhetsnivå er nok ikke det som brekker nakken til rema. 11
dillyduzit Skrevet 2. juni 2017 #23 Skrevet 2. juni 2017 Jeg har en følelse på at det er mer til historien enn du forteller. En ansatt spytter plutselig ikke bare ut en slik kommentar, uavhenging om du ikke handler der lenger. 4
Bloodless Skrevet 2. juni 2017 #24 Skrevet 2. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, denne personen har jo åpenbart frekkhetens nådegave. Ellers er det selvfølgelig individuelle forskjeller, men jeg vet tilfeldigvis at Kiwi har et helt annet fokus på ansattes høflighet enn Rema. Anonymkode: 5a383...0f0 Da har de i så fall glemt dette fokuset på kiwi her i byen. For makan til sure og uinteresserte ansatte har jeg aldri vært borti. Handler ikke på rema, men har "min" post i butikk der og de er 10 ganger hyggeligere enn de på kiwi. Tror sånn oppførsel har mer med arbeidsmiljø innad i bedriften enn kjede å gjøre. Trives folk på jobb, er de som regel hyggelige. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #25 Skrevet 2. juni 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror nok det blir en saftig klage, både til den lokale rema og til konsernet sentralt. Med navnet på den ansatte. Kvitteringen blir det også kopi av, regner med hver ansatt er innlogget i kassa med egen id. Så kan hun få ta det på egen kappe som noen sier. Får håpe for den ansattes del at hun ikke har klager fra før, da er vel veien kort til nærmeste Nav. Anonymkode: 0e3c0...809 Hehe... Hvis du virkelig tror det blir en personalsak av en sånn klage, så må jeg nok skuffe deg. Heldigvis er det sånn at om det blir ditt ord mot hennes, så vil hennes veie tyngst, fordi de kjenner henne. I aller verste fall så får hun beskjed om å ta kontakt og beklage, forutsatt at hun innrømmer å ha sagt det hun sa. Sannsynligvis skjer det ingen verdens ting, ettersom saken i seg selv er en kjempebagatell. Klagen til Rema sentralt blir umiddelbart bare sendt til den aktuelle butikken, helt uten at noen gidder å ta stilling til den. De får haugevis av sånne klager, og vet at de fleste er bunnløse. Så det eneste du oppnår med å sende den til Rema sentralt er at butikken får en duplikat, og at noen hos Rema sentralt muligens flirer og tenker "enda en sånn..." Uansett hadde ikke et gitt antall klager uten bevis gitt saklig grunn til oppsigelse. Anonymkode: 5a383...0f0 12
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #26 Skrevet 2. juni 2017 Et lite tettsted i Sør-Trøndelag? Anonymkode: 933c7...943
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #27 Skrevet 2. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et lite tettsted i Sør-Trøndelag? Anonymkode: 933c7...943 Anonymkode: a357a...280 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #28 Skrevet 2. juni 2017 4 minutter siden, Bloodless skrev: Da har de i så fall glemt dette fokuset på kiwi her i byen. For makan til sure og uinteresserte ansatte har jeg aldri vært borti. Handler ikke på rema, men har "min" post i butikk der og de er 10 ganger hyggeligere enn de på kiwi. Tror sånn oppførsel har mer med arbeidsmiljø innad i bedriften enn kjede å gjøre. Trives folk på jobb, er de som regel hyggelige. Som sagt; det er selvfølgelig individuelle forskjeller. Arbeidsmiljø har absolutt mye å si, men det har også bedriftskultur. Det er ikke dermed sagt at det ikke finnes ræva sjefer med ræva arbeidstakere der ute, i alle bransjer og kjeder. Jevnt over møter jeg alltid hyggeligere folk på Kiwi. De Rema-butikkene jeg en sjelden gang er innom hvis jeg MÅ, har stort sett ansatte som ikke engang sier "hei" hvis man sier "hei" først. Anonymkode: 5a383...0f0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #29 Skrevet 2. juni 2017 Jeg elsker å handle på Rema like høyt som jeg elsker å handle på Kiwi. Kjempehyggelige ansatte begge steder, hjelpsomme og imøtekommende, godt utvalg og gode tilbud. Jeg handler gjerne på begge når jeg handler, litt her og litt der. Der Rema ikke strekker til, gjør Kiwi og omvendt. Anonymkode: d6726...02d 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #30 Skrevet 2. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg tror nok det blir en saftig klage, både til den lokale rema og til konsernet sentralt. Med navnet på den ansatte. Kvitteringen blir det også kopi av, regner med hver ansatt er innlogget i kassa med egen id. Så kan hun få ta det på egen kappe som noen sier. Får håpe for den ansattes del at hun ikke har klager fra før, da er vel veien kort til nærmeste Nav. Anonymkode: 0e3c0...809 Blir så fasinert over hvor stor makt noen kunder tror de har. Tror du virkelig at vi som jobber i butikk får sparken fordi et par meget spesielle kunder sender inn en klage? Tror du at konsernet sentralt bryr seg om den klagen? Nei. Syns bare det er dårlig gjort av deg ogdu overreagerer fullstendig. Noe som også får meg til å tvile på historien din. Jeg hadde en gang en kunde som var litt ufordragelig i hele kundeprossessen. Svarte meg ikke da jeg hilste, bare glefset til meg og omtrent kastet pengene i trynet på meg. Da jeg spurte om kunden ønsket kvittering fikk jeg et glefs av et "nei" tilbake. Jeg krøllet sammen kvitteringen og kastet den. Da kunden bare "jo, jeg skal ha kvittering allikevel!". Jeg ble en smule oppgitt, ikke fordi kunden trengte kvittering, men grunnet at dette for meg ble den siste dråpen i bøtten av det jeg så på som uhøflig oppførsel, så jeg utgav vel nok et lite sukk. Kunden glefset da på vei ut "det er da vel ingen grunn til å bli sur for." Og nei, det var det ikke, det skjer hele tiden og jeg pleier aldri å bli sur for det, men her var det hele opplevelsen med kunden som til slutt gjorde at det ble litt for mye. Anonymkode: a66ed...0e6 13
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #31 Skrevet 2. juni 2017 Miljøet og kvalitet på ansatte varierer nok mer fra butikk til butikk, enn fra kjede til kjede. Her er det Coop extra ansatte som er de verste og stadig kommer med rare og nedsettende kommentarer i kassa (stort sett eldre menn som jobber der, så miljøet har blitt deretter). Anonymkode: 17349...f12
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #32 Skrevet 2. juni 2017 Eneste jeg plages av på min lokale Rema er den eksepsjonelt treige eldre damen de har sittende i kassa på dagtid. Plukke opp vare nummer 1, lete etter strekkode, scanne, titte opp på skjermen for å se om den virkelig ble scannet, se til siden for å studere båndet, legge varen på båndet, snu seg mot andre siden, plukke opp vare nummer to, lete etter strekkode, scanne, titte opp på skjermen for å se om den virkelig ble scannet, se til siden for å studere båndet, legge varen på båndet, snu seg mot andre siden, plukke opp vare nummer 3. Går ikke i hennes kasse om jeg har mer enn tre varer for å si det sånn Anonymkode: fc72e...a70 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #33 Skrevet 2. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts igjen, glemte å skrive at om jeg hadde blitt positivt overrasket i går, så ville jeg fortalt det til venner og familie. Så ville kanskje noen av de prøvd å handle på rema igjen Hvorfor det? Boikottet de ikke pga bestevennkonseptet? Er vennekretsen din virkelig så svak at de dropper boikotten fordi du sier at du ble positivt overrasket? Så ikke nok med at du tror du har makt til å få denne personen sparket, men du er også så sterk i vennegjengen at du kan få de til å handle på Rema igjen? Wonderwoman! Ufyselige ansatte er noe dritt, men det er virkelig ufyselige kunder også. Anonymkode: cbe79...684 14
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #34 Skrevet 2. juni 2017 Hadde faktisk en ekkel opplevelse med en Rema ansatt i dag som svarte meg med sarkasme ut av det blå. Jeg ble så overrasket at jeg ikke rakk å bli sint før jeg stod utenfor butikken. Personen hater tydeligvis både jobben sin og de fleste kunder. Jeg har storhandlet på Rema en god stund nå, men kan ikke si at jeg er særlig lysten på å fortsette med det. Anonymkode: fb4a9...d73
penny_ Skrevet 2. juni 2017 #35 Skrevet 2. juni 2017 Du tror at dette er noe hun har fått beskjed fra sjefen å si? Det er noe galt med denne personen, ikke Rema. Jeg har én gang i hele mitt liv møtt en utrivelig person på Rema. Dette var en eldre dame som sikkert var i slekt med daglig leder eller sjefen. Jeg trodde ikke at hun kunne snakke, smile eller bevege munnen i det hele tatt helt frem til hun ekspederte en kunde på sin egen alder. Da var det ikke måte på hvor imøtekommende hun var. Idioter finnes i alle kjeder, også Kiwi. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #36 Skrevet 2. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Dette er et forsåvidt "lite" tettsted, vi har en rema, en kiwi og en extra. Mange kjenner mange, og vi har alltid handlet på rema inntil nyttår. Så jo, jeg vil tro at det merkes når faste kunder blir borte. Tydelig merket hun at jeg hadde vært fraværende noen måneder mtp det hun sa. Nei jeg er hverken sur eller noe som en bruker spør om. Jeg gikk inn, tok med de tingene til kassa, sa hei til kassadama (noe jeg gjør uansett hvilken type butikk jeg er på), og den ufyselige kommentaren kom etter varene var scannet. En sur og frekk ansatt er etter min mening en for mye. Det spiller ingen rolle om den ansatte bare er en av tusenvis som jobber i rema. Når de er på jobb iført klær med konsernets logo er de ikke noe annet enn konsernets ansikt utad. Jeg tror nok det blir en saftig klage, både til den lokale rema og til konsernet sentralt. Med navnet på den ansatte. Kvitteringen blir det også kopi av, regner med hver ansatt er innlogget i kassa med egen id. Så kan hun få ta det på egen kappe som noen sier. Får håpe for den ansattes del at hun ikke har klager fra før, da er vel veien kort til nærmeste Nav. Rema har ikke råd til en eneste klage i dagens marked. Og hadde hun vært hyggelig og spart seg for den kommentaren kan det hende jeg ville kommet dit igjen i dag, ikke bare for å handle subertilbudsvarer, men for å ta resten av ukeshandelen i samme slengen. Men nå er jo det helt utelukket. Anonymkode: 0e3c0...809 Neida. Du har jo boikottet Rema pga bestevennstrategien. Så du får gjøre handelen din andre steder. Anonymkode: 6ac2e...eae 4
makkapakka Skrevet 2. juni 2017 #37 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eneste jeg plages av på min lokale Rema er den eksepsjonelt treige eldre damen de har sittende i kassa på dagtid. Plukke opp vare nummer 1, lete etter strekkode, scanne, titte opp på skjermen for å se om den virkelig ble scannet, se til siden for å studere båndet, legge varen på båndet, snu seg mot andre siden, plukke opp vare nummer to, lete etter strekkode, scanne, titte opp på skjermen for å se om den virkelig ble scannet, se til siden for å studere båndet, legge varen på båndet, snu seg mot andre siden, plukke opp vare nummer 3. Går ikke i hennes kasse om jeg har mer enn tre varer for å si det sånn Anonymkode: fc72e...a70 Husk det er viktig at uføretrygda kommer seg tilbake i jobb! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #38 Skrevet 2. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts igjen, glemte å skrive at om jeg hadde blitt positivt overrasket i går, så ville jeg fortalt det til venner og familie. Så ville kanskje noen av de prøvd å handle på rema igjen. Kanskje hadde de blitt positivt overrasket og begynt å handle der igjen. Og fortalt det til sine venner og kjente. And so on. Som kunne ført til en vekst i omsetningen. Men istedet fører det til en klage, i tillegg til at jeg forteller alle jeg kjenner om min opplevelse. Som kan føre til at de som har boikottet rema ikke går dit igjen. Som igjen fører til at de sier det videre, som kan føre til at enda flere velger bort den butikken. Så en frekk kommentar fra en sur og muggen ansatt kan få fatale følger for en butikk som sliter i det lokale markedet, og for et konsern som opplever nedgang. Tenk om hun møtte meg med: hei, så hyggelig å se deg, ha en god dag og velkommen igjen". Anonymkode: 0e3c0...809 Litt av et menneske du, som har slik makt over hvor familien din og vennene dine handler. Dette kan føre til at dete mister hele butikken pga den store "boikotten". Så har dere en butikk mindre. Kjempemåloppnåelse, det. "Vi fikk Rema ut av bygda" Anonymkode: 6ac2e...eae 13
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #39 Skrevet 2. juni 2017 Nå får det være nok! Rema 1000 er en hedersbutikkjede! Alle store konsern kan være uheldige med ansettelser, og denne personen er selvsagt ikke representativ for alle som jobber på Rema 1000! Tror nok uansett dette er tull og at det er en med tilknytning til Kiwi på en eller annen måte som har skrevet denne tråden, uansett noen som har gode grunner til å fremstille Rema 1000 i et dårlig lys. Anonymkode: 2e520...6b0 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #40 Skrevet 2. juni 2017 Du møtte EN frekk butikkansatt. Legg det bak deg og bli ferdig med det! Anonymkode: 94252...f68 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå