Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er av av de som boikottet Rema i vinter pga bestevenn-strategien. Etter det har jeg uten unntak handlet på extra og kiwi.

Den lokale rema-butikken sliter, og har ofte super-tilbud på enkelte varer for å lokke kunder. Jeg har uten unntak oversett disse tilbudene og ikke handlet der samme hva. 

Men i går skulle jeg kjøre på besøk til svigermor, hun bor 3 mil unna. Hun ringte å spurte pent om jeg kunne stikke på rema å kjøpe 4 stk av X som de hadde knalltilbud på. Jeg så gjorde, men da jeg kom til kassen fikk jeg en uhorvelig spydig kommentar fra hun i kassa: "Jaså, når vi selger til spittpris, da er vi gode nok!"

... Hva?..... Jeg ble så satt ut at jeg rakk ikke parere slik jeg burde, så jeg sa bare: "det er til svigermor, jeg ville ikke satt mine bein her om det ikke var for det". Hadde jeg blitt mindre satt ut hadde jeg nok kommet med en langt giftigere kommentar.

Men alvorlig talt... Skal man godta slikt? Jeg skjønner at de blir frustrert når kundene er halvert, men de skal vel for f*en ikke være frekk mot de kundene som kommer? Joda jeg har antenner nok til å skjønne at de lokker med billige varer i den tro at kundene også handler resten der. I mitt tilfelle ble det kun tap for dem siden jeg kun handlet dette. Men man oppfører seg jo ikke slik! Og når kjedens strategi går direkte utover folk jeg kjenner som mister jobben sin så bruker jeg min makt som forbruker. Makten til ikke å handle der.

Dette fikk meg til å skjønne HVORFOR jeg ikk handler på rema mer. Kalde ansatte, som aldri har sagt hei så lenge jeg har handlet der. Har siden jul aldri kommet innom en annen butikk uten at de ansatte har sett meg og sagt hei. 

Er det flere som har opplevd frekke rema-ansatte i det siste?

Anonymkode: 0e3c0...809

• Liker 4
Skrevet (endret)

Synes de på Rema alltid har vært hyggelige, de fleste som jeg har pratet med i disse matbutikkene er hyggelige enten det er Kiwi eller Rema. 🤗 Rasshøl kan man jo treffe i enhver butikk tror ikke det er noen som utpeker seg der.

Endret av FrøkenMånestråle
Skrivefeil😂
  • Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Haha, denne personen har jo åpenbart frekkhetens nådegave. Ellers er det selvfølgelig individuelle forskjeller, men jeg vet tilfeldigvis at Kiwi har et helt annet fokus på ansattes høflighet enn Rema. 

Anonymkode: 5a383...0f0

• Liker 2
Skrevet

Tipper 95% av de som jobber i kassa identifiserer seg 0 med Rema, og ikke tar boikotting personlig whatsoever.

• Liker 27
Gjest NotNaomi
Skrevet

Tror ikke på dette. Forøvrig vil jeg si at alle ansatte jeg treffer på Rema og ellers i matvarebutikker er veldig hyggelige. Ja,alle kan ha en dårlig dag,men HI er overhodet ikke troverdig.

AnonymBruker
Skrevet

De beste butikkene jeg kjenner til er Rema (og en Kiwi). Det dårligste er kiwi. Så tror nok dette varierer veldig. 

Syntes faktisk du var frekkere enn den ansatte 

Anonymkode: e943b...ed1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ikke opplevd noe lignende, men jeg har opplevd det motsatte. På min nærmeste Rema er de ansatte hovedgrunnen til at jeg fortsatt handler der. De er så hyggelig, hjelpsomme og dyktige. Jeg går dit på grunn av opplevelsen, selv om det alltid er noen varer jeg ikke finner der lenger.

Anonymkode: 29df2...d5f

• Liker 10
Skrevet

Nå skal du vel ikke dømme hele konsernet Rema 1000 pga en frekk person i kassa... Her i området er de som jobber på Rema 1000 superhyggelige! Handler sjeldent der selv, men det er fordi jeg syntes butikken er for stor når jeg bare skal ha småting. Jeg er helt enig i at den ansatte var ufin, men dette får personen ta på sin kappe og ikke på konsernet.

• Liker 6
Skrevet

Er enig med deg at en frekk person kan være med å ødelegge for hva du syns om butikken. Jeg handlet på rema 1000 før, og var veldig fornøyd inntil en kjerring i kassa lot stresset sitt går utover meg, kan love deg at hun skal få sitte der uten mine penger. Jeg besøker de andre Rema butikkene men kjøper kun supertilbudene.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle på Rema her jeg handler er hyggelige:) men hvilken fremtoning har DU? Finnes kunder som ikke eier folkeskikk, er ufine, spydige og frekke i kjeften og som aldri blir fornøyde uansett;p Er du en av dem? Har du en veldig negativ fremtoning, surt oppsyn, misfornøyd generelt? Smil til verden og den smiler tilbake:)

Anonymkode: 883d3...eba

• Liker 10
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke helt på historien din og tror du bare er ute etter å skape en debatt. Det er ingen butikkansatte i en dagligvarebutikk, som har åpent fra tidlig morgen til sent på kveld, som klarer å holde oversikt om du handler i den butikken eller ikke til enhver tid. 

Anonymkode: 15dde...45f

Du undervurderer oversikten ansatte på et lite sted har. Finnes èn gate og to butikker. Alle kjenner alle og folk snakker. Hvis TS har nevnt boikotten av Rema vil det muligens nå de ansatte på Rema som også snakker seg imellom....

En stamkunde huskes...

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Å nei, en butikk som kommer med supertilbud for å lokke kunder inn - hva i all verden er det som skjer med verden? :sprettoy:

Anonymkode: e19d3...49f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke helt på historien din og tror du bare er ute etter å skape en debatt. Det er ingen butikkansatte i en dagligvarebutikk, som har åpent fra tidlig morgen til sent på kveld, som klarer å holde oversikt om du handler i den butikken eller ikke til enhver tid. 

Du bor ikke i en bygd skjønner jeg ;) 

Anonymkode: e1b12...846

• Liker 8
Skrevet

Nei eneste gangen jeg kan huske en frekk ansatt, var på Coop Mega for et år siden. 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hohoooo! Har du jobbet i en dagligvarebutikk? Det er helt utrolig hvor god oversikt man får, skal jeg si deg. Jeg har jobbet noen år i dagligvare. Ikke bare merker man at faste kunder kommer til eller forsvinner, man husker også innmari godt hvilke handlevaner de har. Og jeg jobbet sentralt i Oslo. På små steder er det garantert enda tydeligere. Det er 8-9 år siden jeg sluttet i den første butikken jeg jobbet, og det er ikke mer enn en ukes tid siden jeg så "barberbladmannen" på bussen. Jeg ser faktisk tidligere faste kunder relativt ofte, og kan ta meg selv i å huske hvilken rullings de røyket. 

Anonymkode: 5a383...0f0

• Liker 9
Gjest 123Sol
Skrevet

På "min" Rema er alle hyggelige og følger "reglene", men hadde ikke brydd meg om de ikke var det. (med mindre de slenger dritt) Er der for å handle det jeg skal ha, ikke ute etter en god handleopplevelse 😜 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Dette er et forsåvidt "lite" tettsted, vi har en rema, en kiwi og en extra. Mange kjenner mange, og vi har alltid handlet på rema inntil nyttår. Så jo, jeg vil tro at det merkes når faste kunder blir borte. Tydelig merket hun at jeg hadde vært fraværende noen måneder mtp det hun sa. 

Nei jeg er hverken sur eller noe som en bruker spør om. Jeg gikk inn, tok med de tingene til kassa, sa hei til kassadama (noe jeg gjør uansett hvilken type butikk jeg er på), og den ufyselige kommentaren kom etter varene var scannet. 

En sur og frekk ansatt er etter min mening en for mye. Det spiller ingen rolle om den ansatte bare er en av tusenvis som jobber i rema. Når de er på jobb iført klær med konsernets logo er de ikke noe annet enn konsernets ansikt utad. 

Jeg tror nok det blir en saftig klage, både til den lokale rema og til konsernet sentralt. Med navnet på den ansatte. Kvitteringen blir det også kopi av, regner med hver ansatt er innlogget i kassa med egen id. Så kan hun få ta det på egen kappe som noen sier. Får håpe for den ansattes del at hun ikke har klager fra før, da er vel veien kort til nærmeste Nav.

Rema har ikke råd til en eneste klage i dagens marked. Og hadde hun vært hyggelig og spart seg for den kommentaren kan det hende jeg ville kommet dit igjen i dag, ikke bare for å handle subertilbudsvarer, men for å ta resten av ukeshandelen i samme slengen. Men nå er jo det helt utelukket.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Kanskje butikken er i ferd med å bli lagt ned, og hun er trist og frustrert over at hun, med flere, kommer til å miste jobben. Da forstår jeg godt at hun kom med en sleivete kommentar til noen som i hennes øyne er en del av problemet, selv om hun selvsagt burde holdt seg for god til det når hun er på jobb. Sånn ellers synes jeg du overreagerer veldig. Spesielt i lys av siste innlegget ditt. Butikkansatte er ikke bare bedriftens ansikt og ingenting annet, de er også mennesker. 

Endret av Raindrops
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Dette er et forsåvidt "lite" tettsted, vi har en rema, en kiwi og en extra. Mange kjenner mange, og vi har alltid handlet på rema inntil nyttår. Så jo, jeg vil tro at det merkes når faste kunder blir borte. Tydelig merket hun at jeg hadde vært fraværende noen måneder mtp det hun sa. 

Nei jeg er hverken sur eller noe som en bruker spør om. Jeg gikk inn, tok med de tingene til kassa, sa hei til kassadama (noe jeg gjør uansett hvilken type butikk jeg er på), og den ufyselige kommentaren kom etter varene var scannet. 

En sur og frekk ansatt er etter min mening en for mye. Det spiller ingen rolle om den ansatte bare er en av tusenvis som jobber i rema. Når de er på jobb iført klær med konsernets logo er de ikke noe annet enn konsernets ansikt utad. 

Jeg tror nok det blir en saftig klage, både til den lokale rema og til konsernet sentralt. Med navnet på den ansatte. Kvitteringen blir det også kopi av, regner med hver ansatt er innlogget i kassa med egen id. Så kan hun få ta det på egen kappe som noen sier. Får håpe for den ansattes del at hun ikke har klager fra før, da er vel veien kort til nærmeste Nav.

Rema har ikke råd til en eneste klage i dagens marked. Og hadde hun vært hyggelig og spart seg for den kommentaren kan det hende jeg ville kommet dit igjen i dag, ikke bare for å handle subertilbudsvarer, men for å ta resten av ukeshandelen i samme slengen. Men nå er jo det helt utelukket.

Ts igjen, glemte å skrive at om jeg hadde blitt positivt overrasket i går, så ville jeg fortalt det til venner og familie. Så ville kanskje noen av de prøvd å handle på rema igjen. Kanskje hadde de blitt positivt overrasket og begynt å handle der igjen. Og fortalt det til sine venner og kjente. And so on. Som kunne ført til en vekst i omsetningen. Men istedet fører det til en klage, i tillegg til at jeg forteller alle jeg kjenner om min opplevelse. Som kan føre til at de som har boikottet rema ikke går dit igjen. Som igjen fører til at de sier det videre, som kan føre til at enda flere velger bort den butikken.

Så en frekk kommentar fra en sur og muggen ansatt kan få fatale følger for en butikk som sliter i det lokale markedet, og for et konsern som opplever nedgang. Tenk om hun møtte meg med: hei, så hyggelig å se deg, ha en god dag og velkommen igjen". 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...