Millemåne Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Sydenferie med barn. Barna er 7,6 og 2,5. Hva bruker dere? Uv-klær eller bare beskytte med vanlig t-shorte?🙄 Solhatt med uv-beskyttelse, eller bare vanlig solhatt? Tenker da mest på den minste, tenker at de største klarer seg med solkrem og vanlige klær. Har ikke vært i syden med ungene før, men jeg er hysterisk med bruk av solkrem. Smører nøye og ofte. Takk for svar😊
Belima Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 Less dette her: http://www.dinside.no/reise/kremer-klaer-briller-og-plaster-slik-beskytter-du-barna/62345628 Har alltid røde t-skjorter på barnebarna når vi er på tur. Har ofte slitt for å finne det her hjemme, men har alltid funnet det i "syden". Den må de ha på når sola er på det sterkeste. Har selvfølgelig smurt de godt med høy faktor også. Gjentar smøring ofte, da de er "badenymfer".
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Det er veldig greit med en UV-tskjorte til minstemann, i tillegg til at de gir bedre beskyttelse i stoffet, så er de behagelige å ha på i vannet og går litt opp i nakken, det er gjerne rett over tskjortekanten de lett blir brent. Det kommer jo an på hvor dere skal, hvor mye dere er ute, hva slags hud og underlag de har osv, men jeg synes vanlig solhatt er fint, og caps til de eldste. Solbriller! Og god solkrem. UV-klær er fint hvis man er på stranden, så slipper man så mye solkrem og sand-kliss. Hvis de eldste har en uv-tskjorte hver, eller kan låne en, eller du finner en som ikke er for dyr, så er det supert å ha med, særlig hvis de utpå dagen har fått nok sol, eller de er veldig lenge i vannet og det er vanskelig å få smurt dem godt. Men jeg ville ikke investert dyrt i uv-klær til de eldste. Igjen kommer det jo an på huden deres, jeg er selv veldig lys og rødhåret, men barna mine har heldigvis fått mer av farens pigment.. :-) Anonymkode: 0aa0a...04f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 Vi har vanlige klær på barna (og solhatt), men smører selvsagt godt med solkrem av høy styrke.. Hadde barna hatt spesielle hudsykdommer, eller vært ømfindtlige for sol, ville vi sikkert anskaffet UV-dresser. Anonymkode: 09b90...b73
Thyra Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Beskytter ikke vanlige klær tilstrekkelig mot solen? Jeg har aldri opplevd å bli solbrent gjennom klærne.
Millemåne Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2017 4 timer siden, Thyra skrev: Beskytter ikke vanlige klær tilstrekkelig mot solen? Jeg har aldri opplevd å bli solbrent gjennom klærne. Jeg mener jo å ha hørt det.. Lurer bare på om folk bruker uv klær på barna?🙄 3 timer siden, mereo skrev: Husk at uv-klær har nedsatt effekt når de er våte Tusen takk, det visste jeg ikke😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå