Gå til innhold

Hvordan kle seg slankere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har etter sykdom og operasjon gått opp 20 kg. Dette er veldig uvant for meg og jeg klarer ikke å bli vant til en større kropp. Prøver å spise sunnere og trene mer, men imens - så trenger jeg klestips hvor jeg kan kle meg slankere. Jeg liker ikke sånne klær for big girls som bare får en til å se større ut. MEN jeg kan ikke gå med hold- in under klærne heller pga jeg har stomi - press på denne kan føre til lekkasje av avføring, og det vil jeg nødig. 
Så jeg trenger klær som ikke strammer så veldig. Tights og lignende går greit så lenge det ikke er for stramt. Skal jeg gå med jeans, må jeg ha slike gravidbukser, low waist bare gnager og high waist presser på stomien. 

Jeg har forholdsvis slanke bein.  Det er magen og puppene som er så store... trenger hjelp til å dempe dette litt... Tips? (mest overdeler jeg lurer på egentlig). 

Anonymkode: 2624b...fb4

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Tja, det høyrest jo ut som om du veit kva du treng av hjelp, i alle fall, det er bra. Om du har stor mage og store puppar så er nok du av dei ytterst få som vil sjå bra ut med empireskjæring. Det er slike toppar som er kutta av rett under bysten. Ein har lett for å sjå gravid ut i slike, men om du har slanke bein og mage som bør skjulast, så bør det vere kledeleg. 

Skrevet (endret)

.. 

Endret av annebanane
Skrevet

Vertikale striper virker slankende og mønster som ikke er store, dvs. velg små blomster i stedet for store blomster. Overdel og underdel i samme farge virker også slankende. 

AnonymBruker
Skrevet

Unngå svart, i hvertfall helsvart er min erfaring. Lag på lag er ofte flatterende, feks. en (ermeløs) topp med cardigan (åpen) over, gir fine vertikale linjer. Se på materialene og unngå ting som klistrer og klenger. Lin er flott nå om sommeren, spesielt i løse og ledige plagg. Se også på passform, unngå at plaggene er for trange, men også at de er for store! Oversize kan være bra, men unngå de som ser ut som telt. Se etter struktur og sømmer som gir fasong selv om plagget er stort. F.eks. kjøpte jeg nylig en knelang sommerkjole i lin med empireliv og en slags strukturert ballongform på underdelen. Høre veldig rar ut, men den er forbausende kledelig og jeg har fått mange komplimenter for den. Jeg tror trikset er at den har god struktur og fasong selv om den er stor, så jeg unngår teltfølelsen. 

Anonymkode: 1de71...831

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Tigress skrev:

Tja, det høyrest jo ut som om du veit kva du treng av hjelp, i alle fall, det er bra. Om du har stor mage og store puppar så er nok du av dei ytterst få som vil sjå bra ut med empireskjæring. Det er slike toppar som er kutta av rett under bysten. Ein har lett for å sjå gravid ut i slike, men om du har slanke bein og mage som bør skjulast, så bør det vere kledeleg. 

Nope, jeg har f.eks. en kjole som går utover fra under puppene og den ser jeg faktisk enda tykkere ut i! Fremhever magen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg h ar forøvrig brede skuldre. 
Bekkenet er smalt og jeg har lite markert midje. Jeg ser egentlig slank ut forfra- men fra siden ser jeg gravid ut!

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope, jeg har f.eks. en kjole som går utover fra under puppene og den ser jeg faktisk enda tykkere ut i! Fremhever magen...

Har du prøvd å knyte på et belte eller et smalt skjerf slik at du får markert en midje. Det er et triks jeg ofte bruker på tøy jeg synes blir for teltlignende. 

Anonymkode: 1de71...831

AnonymBruker
Skrevet

Omslagstopper eller skråkuttede overdeler, kortermede topper og jakker eller cardigans med innsving i livet over så du får en fin silhuett. Hvorfor vil du ikke bruke hoftebukser? Det finnes mange som ikke gnager, du må bare finne riktig størrelse.

Anonymkode: eb4bd...d35

AnonymBruker
Skrevet

Unngå utringede overdeler og overdeler med tynne stropper/skuldre. Jeg hadde samme problem før, men har gått ned igjen nå. Da det stod på som verst gav jeg opp fordi jeg følte meg like feit i alt, men i ettertid så ser jeg på bilder at overkroppen ser giga ut i utringede topper kontra t-skjorter/gensere som stopper rundt kragebeina. 

Hvis du er relativt fornøyd med beina ville jeg satset på knelange skjørt + t-skjorter i sommer. 

Anonymkode: c67a5...cab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en topp jeg hadde glemt av i skapet nå, en mørkerød mønstret topp med trekantet utringning - den så jeg faktisk slank ut i. puppene virket mindre og magen vises ikke... 

OG jeg har gått ned 1. kg siden i går :D

Jauda, sikkert bare vann... men det ga meg litt guts til å fortsette sånn da, tenke på hva jeg har i meg og å få meg litt bevegelse hver dag. 

Skrevet

Først av alt vil jeg råde deg TS til å investere i noen gode BHer. Får du løftet og støttet brystene skikkelig, vil også figuren se slankere og nettere ut. Selv liker jeg godt merkene Freya og Panache som selges i undertøysbutikker.

På 2.6.2017 den 9.28, Ella1 skrev:

Vertikale striper virker slankende og mønster som ikke er store, dvs. velg små blomster i stedet for store blomster. Overdel og underdel i samme farge virker også slankende.

Det stemmer ikke nødvendigvis. Se artikkel om dette her

dresses.jpg?itok=flfG5EJ-

Skrevet

Mitt tips er å bruke klær som passer! Prøv alle klær i butikken, ikke se deg blind på størrelsen. Ved spesielle anledninger, eller dyre plagg, kan det lønne seg å få klærne tilpasset hos en sydame eller skredder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...