Thyra Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Inspirert av en kommentar i en annen tråd, som egentlig handlet om noe annet og ble stengt for kommentarer spør jeg: Hva er så galt med treningsklær på jobb egentlig? Skjønner jo at det ikke passer på alle slags jobber, men det er jo plenty av arbeidsplasser hvor det passer bedre å kle seg avslappet og komfortabelt enn formelt. Tror mange tenker at "på jobb" er synonymt" med "på kontoret"... 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 Hvilke jobber ser du for deg at det er passende å gå med treningsklær? Anonymkode: 4f207...e6e 8
dillyduzit Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Jeg pleide innimellom å bruke en svart langermet treningsgenser på jobb, men da hadde jeg dog uniform over. Det finnes kleskoder, og enkelte butikker som kontorer etc, tillater ikke treningstøy på jobb. 2
Gjest Tamsi Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 Det kommer veldig an på hvor du jobber. I barnehage eller slike steder man er mye ute og ellers beveger seg en del er det bare deilig å bruke klær som er laget for det. Å sitte i treningstights i kontorlandskapet blir litt rart. Så kommer det an på klærne, jeg trener i gjerne i svær hettegenser, som blir litt lite classy.
Gjest Margit Spat Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 Treningsklær passer som arbeidsantrekk hvis du jobber på treningssenter eller på fysikalsk institutt. Punktum.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke jobber ser du for deg at det er passende å gå med treningsklær? Anonymkode: 4f207...e6e Kanskje på et lager, uten kundekontakt? Eller på et treningssenter? ( ) Anonymkode: 85de5...079 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 lærer..de dagene jeg har kroppsøving har jeg treningsklær på hele dagen. Anonymkode: fbfb3...967 5
amomyme Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: lærer..de dagene jeg har kroppsøving har jeg treningsklær på hele dagen. Anonymkode: fbfb3...967 Samme her.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje på et lager, uten kundekontakt? Eller på et treningssenter? ( ) Anonymkode: 85de5...079 På lager pleier man å ha eget slitesterkt arbeidstøy som tåler mye skitt og beskytter kroppen litt, så jeg ville ikke brukt treningstøy der heller Anonymkode: 668c3...f06 1
Thyra Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke jobber ser du for deg at det er passende å gå med treningsklær? Anonymkode: 4f207...e6e Jeg jobber i barnehage, og plagg som joggebukse, treningstights og fleecejakker er etter min mening helt passende arbeidsantrekk. Ellers passer det på treningssenter, sportsbutikker, for rengjøringspersonale, bønder osv. 2
Thyra Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, dillyduzit skrev: Jeg pleide innimellom å bruke en svart langermet treningsgenser på jobb, men da hadde jeg dog uniform over. Det finnes kleskoder, og enkelte butikker som kontorer etc, tillater ikke treningstøy på jobb. Jeg skjønner at det ikke passer alle steder, men enkelte hevder at treningstøy ikke skal brukes på jobb. Punktum. Og det er ikke riktig. 3
mon_nom Skrevet 2. juni 2017 #12 Skrevet 2. juni 2017 2 minutter siden, Thyra skrev: Jeg jobber i barnehage, og plagg som joggebukse, treningstights og fleecejakker er etter min mening helt passende arbeidsantrekk. Ellers passer det på treningssenter, sportsbutikker, for rengjøringspersonale, bønder osv. Enig. Jobber også i barnehage. Og går stortsett med treningstights hver dag. Og det er det flere også som gjør. 2
Gjest blåbærpike Skrevet 2. juni 2017 #13 Skrevet 2. juni 2017 Jeg er lærer, og jeg går med treningsklær på jobb når vi skal noe der det er naturlig å gå med treningsklær. F.eks på tinestafetten, turer, fjelldag og skidag.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #14 Skrevet 2. juni 2017 Treningstights passer på trening punktum. Ikke enig med noen her som sier at det passer i barnehage, jeg synes folk som jobber i barnehage også kan kle seg ordentlig, ingen unnskylding nå som det finnes så mye stretchbukser. Anonymkode: f76d6...a82 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #15 Skrevet 2. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Treningstights passer på trening punktum. Ikke enig med noen her som sier at det passer i barnehage, jeg synes folk som jobber i barnehage også kan kle seg ordentlig, ingen unnskylding nå som det finnes så mye stretchbukser. Anonymkode: f76d6...a82 Glemte å tilføye at dette fikk jeg også beskjed om da jeg begynte å jobbe der, så det er ingen som går sånn utenom dager der vi skal noe slik at det er naturlig. Anonymkode: f76d6...a82 1
Mr. Kilmister Skrevet 2. juni 2017 #16 Skrevet 2. juni 2017 11 timer siden, Thyra skrev: Inspirert av en kommentar i en annen tråd, som egentlig handlet om noe annet og ble stengt for kommentarer spør jeg: Hva er så galt med treningsklær på jobb egentlig? Skjønner jo at det ikke passer på alle slags jobber, men det er jo plenty av arbeidsplasser hvor det passer bedre å kle seg avslappet og komfortabelt enn formelt. Tror mange tenker at "på jobb" er synonymt" med "på kontoret"... Om du er gymlærer er det midt i blinken👍
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #17 Skrevet 2. juni 2017 Jeg har en tilkallingsjobb i helsevesenet der det ikke brukes uniform. Jeg bruker vanlige bukser (eller fritidsbukse hvis det er vinter og vi kanskje skal ut) og så bruker jeg treningsgenser av og til oventil. Dette er av den litt tykkere typen og ikke sånne tynne som jeg bruker på treningssenter. Anonymkode: 9b34f...18e
Thyra Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #18 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemte å tilføye at dette fikk jeg også beskjed om da jeg begynte å jobbe der, så det er ingen som går sånn utenom dager der vi skal noe slik at det er naturlig. Anonymkode: f76d6...a82 Det synes jeg høres ganske sært ut. Har aldri hørt om noen som jobber i barnehage og har fått beskjed om at de ikke kan bruke treningsklær på jobb. I barnehagen er det viktigere å kunne være aktiv sammen med barna uten å være redd for å ødelegge klærne sine enn å ta seg ut. Vi bruker jo dessuten termodresser ute i vinterhalvåret, ikke akkurat noe stasplagg. Men dere fikk kanskje beskjed om å ikke bruke det heller? 1
MCH09 Skrevet 3. juni 2017 #19 Skrevet 3. juni 2017 Kommer jo veldig an på hvilken jobb du har og hva slags treningsklær det er snakk om. Jeg jobber på yoga studio og "må" gå i treningsklær som består av leggings/typiske yogabukser og en tettsittende tanktop (gjerne med logoen til studioet). Hadde jeg hatt på meg en slarkete joggebukse og oversized hettegenser hadde nok sjefen sendt meg hjem for å skifte, selv om det teknisk sett er treningstøy. Det handler om å se profesjonell ut også og ikke bare komfortabel. 8
Thyra Skrevet 3. juni 2017 Forfatter #20 Skrevet 3. juni 2017 2 timer siden, MCH09 skrev: Kommer jo veldig an på hvilken jobb du har og hva slags treningsklær det er snakk om. Jeg jobber på yoga studio og "må" gå i treningsklær som består av leggings/typiske yogabukser og en tettsittende tanktop (gjerne med logoen til studioet). Hadde jeg hatt på meg en slarkete joggebukse og oversized hettegenser hadde nok sjefen sendt meg hjem for å skifte, selv om det teknisk sett er treningstøy. Det handler om å se profesjonell ut også og ikke bare komfortabel. Det blir jo nesten som en uniform.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå