Gå til innhold

Når en mann virker veldig interessert på første date, men uinteressert på andre date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde dette. Hadde en ganske bra første date, hvor mannen virket interessert og litt betatt, og gjerne ville møte meg igjen. Han sendte meg hyggelige meldinger i mellomtiden. Men da jeg møtte han til andre date, virket han helt fra begynnelsen ikke så interessert lenger. Han var bare normalt høflig, men ikke noe personlig, var ikke flørtete eller nysgjerrig på meg lenger.

Etter daten fikk jeg bekreftet at han ikke var interessert i noe mer. Men jeg skjønte ikke denne drastiske forandringen. Det var ikke noe som hadde endret seg med meg mellom første og andre date. Det var som om han møtte opp som en helt annen mann til andre date. Og det tærer jo litt på selvbildet mitt, det her, når han virket å like meg så godt først. Var jeg virkelig så uinteressant og lite spesiell, spør jeg meg.

Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: 489a4...846

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det andre som har opplevd dette. Dette skjer hver eneste dag. Og nei, det trenger ikke å være noe galt med den som ble avvist. 

Har du vært interessert i alle menn som har vært interessert i deg? Neppe. 

Anonymkode: 0a370...129

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det andre som har opplevd dette. Dette skjer hver eneste dag. Og nei, det trenger ikke å være noe galt med den som ble avvist. 

Har du vært interessert i alle menn som har vært interessert i deg? Neppe. 

Det virker som du ikke fikk med deg hovedpoenget her. Det var forandringen. At han virket ganske engasjert og interessert først. Mens når møtte til andre date var det som om interessen var borte. Det var jo ikke noe som var skjedd i mellomtiden. Personlig har jeg aldri opplevd at jeg har likt en person godt ved første date, og så bare gått over til å være likegyldig når jeg møter opp til date nummer to.

AnonymBruker
Skrevet

Han har truffet noen andre eller sur for at det ikke endte i sex.

Anonymkode: 1db5f...4d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som du ikke fikk med deg hovedpoenget her. Det var forandringen. At han virket ganske engasjert og interessert først. Mens når møtte til andre date var det som om interessen var borte. Det var jo ikke noe som var skjedd i mellomtiden. Personlig har jeg aldri opplevd at jeg har likt en person godt ved første date, og så bare gått over til å være likegyldig når jeg møter opp til date nummer to.

Som nevnt er dette helt vanlig. Det er ikke uvanlig å ha en god førstedate (som jo er grunnen til at man velger å gå på den andre) før det kjølner. 

AnonymBruker
Skrevet

Du møtte han to ganger,så ikke la det gå ut over selvbildet og ta det personlig hvertfall! Han kjente deg jo knapt! 

Forandringen kan komme av det enkle at på en første date er man generelt overhyggelig og ivrig pga spenning med hvordan dette går, og innen andre date innså han vel at du ikke helt var det han søkte men ville ikke trekke seg fra avtalen å være en douche. 

Anonymkode: 1cdad...a2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han har en flere dater. Han har kasta ut sytten snører, og haler inn så fort det napper. Men brått er det en fisk som virker litt større, og så går han for den :P inntil det napper i et annet snøre :P 

Noen håper alltid at gresset er litt grønnere bak neste gjerde. 

Anonymkode: cb781...b77

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anta at han har truffet noen han liker enda bedre, eller antar er enda bedre. Så går han på date nummer to fordi han føler han må, men er litt negativt innstilt fordi han vet han vil avslutte etter det.

Det er den nærmeste forklaringen jeg kan finne.

Jeg har selv opplevd å ha hatt to fantastiske dater med samme fyr for så å oppleve at han drar en 180 etter det...og der var det heller ingen annen dame i bildet. Så i konklusjon, noen ganger vet vi ingen verdens ting...

Anonymkode: 8304f...7b7

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt er dette helt vanlig. Det er ikke uvanlig å ha en god førstedate (som jo er grunnen til at man velger å gå på den andre) før det kjølner. 

Men her skriver jo TS at han var kjølig helt fra begynnelsen. Med andre ord har det skjedd noe mellom første og andre date. Kanskje at han har funnet noen han liker bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme akkurat nå. Skjønner ingenting egentlig.

Anonymkode: aefcc...ced

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, jabx skrev:

Men her skriver jo TS at han var kjølig helt fra begynnelsen. Med andre ord har det skjedd noe mellom første og andre date. Kanskje at han har funnet noen han liker bedre.

Nei, det trenger ikke være tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nylig i en litt lignende situasjon på en måte. Var på første date med en mann, da var jo forventningene mine på topp, veldig spent og nervøs og daten gikk veldig bra, vi snakket og tullet i ett sett. Etter daten ble jeg egentlig litt mer usikker, føltes mest ut som han var en venn egentlig og jeg hadde ikke lyst til å kysse han eller noe. Men samtidig virker han veldig bra og den han var og verdiene hans passet veldig godt med hva jeg ser etter, så jeg tenke jeg skulle gi det en sjanse til. Vi fortsatte da å holde kontakten og han inviterte til date 2 som jeg da takket ja til. 

Nå ble denne daten avlyst da, så vi fikk aldri dratt, men da han avlyste følte jrg meg lettet og når han spurte om ny dag så beklaget jeg og forklarte at jeg dessverre ikke var så interessert. Om jeg hadde vært på daten kan jeg se for meg at jeg hadde fremstått ganske annerledes enn på første date nettopp fordi underbevisstheten min egentlig allerede visste at jeg ikke ville noe mer, jeg følte bare at jeg burde møte han... Vet ikke om det er det som har skjedd her TS, men jeg kjente meg igjen i historien din hvert fall.

Det var heller ingenting galt med denne mannen, på papiret var han egentlig veldig veldig bra, men jeg følte ikke noe spenning/kjemi mellom oss og klarte ikke se på han som noe annet enn en gammel venn.

Anonymkode: a460c...a2b

• Liker 4
Skrevet

Det kan jo også hende at han fikk øynene opp for et eller annet han ikke likte og følelsene frøs til is. Det har skjedd med meg før. Når man er betatt fyller man gjerne ut hullene man ikke vet noe om med magi og rosenrøde ideer. Så kommer virkeligheten og pulveriserer det man antok om personen. 

Mest sannsynlig har derimot fått napp på en større fisk. Menn er enkle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har en personlighetsforstyrrelse. Det man tidligere omtalte om psykopater. Særlig hvis han plutselig dukker opp igjen eller tar kontakt som om ingenting har skjedd bør varsellampene lyse blodrødt.

Anonymkode: e2fb0...313

AnonymBruker
Skrevet

Det må da være lov å ombestemme seg, endre mening? Eller at ting bare rett og slett kjølner? Kanskje han var mest høflig på første møte, tenkte seg om i mellomtiden frem til andre møte, og kom frem til at det ikke var noe mer? Derfor kjølig fremtreden på andre møtet?

Anonymkode: d8f88...512

AnonymBruker
Skrevet

Husk at folk har ulik standard for hva de oppfatter som utmerket kjemi eller hva de forventer fra en potensiell kjæreste. For ikke å snakke om hvor sterkt de uttrykker det. Jo mer datingerfaring jeg får, jo mer innser jeg det. Ting kan se helt annerledes ut fra et annet ståsted, for vi er forskjellige.

Er du en person som bruker tid på å åpne deg, eller sjelden gjør det, vil selvsagt en person som får deg til å åpne opp være noe litt utenom det vanlige (slik det er for meg). Men kanskje har du å gjøre med en sosial person som har veldig mange solide relasjoner i livet sitt, og ikke ser på samtalen som noe helt ekstraordinært. 

Så det er godt mulig han hadde en hyggelig date, men det er mange mennesker der ute, og "litt betatt" holdt kanskje ikke hvis han var borti noen som gjorde ham "veldig betatt". Om denne hypotetiske andre kvinnen er bedre for ham i lengden er jo en helt annen sak, men nå lever vi i en flyktig tid der folk blir lett distrahert og sjelden er villig til å utforske ett alternativ etter at et annet har presentert seg, og med Tinder o.l. presenterer nye alternativer seg hele tiden. Dessverre, kan man si. 

Anonymkode: 8304f...7b7

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde dette. Hadde en ganske bra første date, hvor mannen virket interessert og litt betatt, og gjerne ville møte meg igjen. Han sendte meg hyggelige meldinger i mellomtiden. Men da jeg møtte han til andre date, virket han helt fra begynnelsen ikke så interessert lenger. Han var bare normalt høflig, men ikke noe personlig, var ikke flørtete eller nysgjerrig på meg lenger.

Etter daten fikk jeg bekreftet at han ikke var interessert i noe mer. Men jeg skjønte ikke denne drastiske forandringen. Det var ikke noe som hadde endret seg med meg mellom første og andre date. Det var som om han møtte opp som en helt annen mann til andre date. Og det tærer jo litt på selvbildet mitt, det her, når han virket å like meg så godt først. Var jeg virkelig så uinteressant og lite spesiell, spør jeg meg.

Noen som har opplevd lignende?

Kan han ha vært litt full på første date? mange blir mer kjærlige i fylla.

Gjest Overrasket
Skrevet

Det skjer. Høres greit og ryddig ut at han sa han ikke var så interessert. Prøv å ikke ta det personlig, det er bare sånn livet er! Ingen passer for alle. Det er bare bra å finne ut tidlig hvem man ikke passer med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...