Arkana Skrevet 2. juni 2017 #21 Del Skrevet 2. juni 2017 50 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Dette er navnet til en av de tre vise menn; Melchior, Baltasar og Kasper. Personlig synes jeg ikke de to første i hvert fall, egner seg som guttenavn i Norge. Morsomme navn, men sikkert ikke så gøy for den som bærer det. Enig. Jeg vet forøvrig om en gutt som heter Balthazar (jepp, skrevet med både H og Z slik at han må stave navnet sitt så lenge han lever, søskenene har samme type navn), men Melchior/Melkior har jeg så langt ikke hørt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 2. juni 2017 #22 Del Skrevet 2. juni 2017 Nei, hvis faren er jøde ville jeg satset på et fint jødisknavn som har tradisjon i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #23 Del Skrevet 2. juni 2017 Jeg har norske navn på mine barn, og ville aldri valgt Melkior (evt. i mitt neste ekteskap dersom jeg skulle få et nytt kull med en semittisk fyr) men folk må få gjøre som de vil. Det er jo svært mange bibelske navn i full bruk i Norge nå for tiden, også av etniske nordmenn. Isak, Noa, Aron, Lukas, Jakob, Markus, Gabriel, Sakarias, .... Anonymkode: 02ed1...911 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #24 Del Skrevet 2. juni 2017 Jeg leste nettopp en gratulasjonsmelding i lokalavisen til ett par som kalte sønnen sin for Zeke Emilian. Hadde det ikke vært for mellomnavnet, så hadde jeg ikke visst om kjønnet. Pluss ett alminnelig norsk navn. Så hvorfor ikke Melkior?😂 Anonymkode: 1e473...616 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. juni 2017 #25 Del Skrevet 2. juni 2017 Nei. Det er et kattenavn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #26 Del Skrevet 2. juni 2017 Vet om en gammel ikke-jødisk mann som heter det Nei, kunne ikke kalt barnet mitt det, men synes det er kult. Anonymkode: 0b152...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #27 Del Skrevet 2. juni 2017 5 timer siden, The Kitten skrev: Nei, Mine fremtidige barn skal hete Aaron og Nathalie. Åron? Det funker ikke i Norge. Aa er Å. Aaron Aaberge. Du må vel mene Aron? Det er mer religiøst enn Melkior, Aron er broren til Moses. Anonymkode: d4c52...a3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 2. juni 2017 #28 Del Skrevet 2. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville du kalt ditt barn Melchior\Melkior ? Anonymkode: e076e...fd8 Er ikke det han ene i Saltkråkan. Farbror Melkior hvorfor bader du alltid med klærne på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. juni 2017 #29 Del Skrevet 2. juni 2017 28 minutter siden, Kjetil E skrev: Er ikke det han ene i Saltkråkan. Farbror Melkior hvorfor bader du alltid med klærne på? Farbror Melker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #30 Del Skrevet 2. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et etternavn hvor fikk du det fra? Anonymkode: 5c6c5...438 Det er både et fornavn og etternavn. Anonymkode: e076e...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #31 Del Skrevet 2. juni 2017 Moren min er fra en kommune innerst i Sognefjorden, og der er det flere som heter Melchior. Ingen der som stusser på navnet Anonymkode: de7a3...545 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 2. juni 2017 #32 Del Skrevet 2. juni 2017 1 time siden, Arkana skrev: Farbror Melker. Selvsagt du har rett, gikk litt fort i svingen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 2. juni 2017 #33 Del Skrevet 2. juni 2017 Bare hvis brødrene fikk heter Kaspar og Baltazar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #34 Del Skrevet 2. juni 2017 Bedre enn Charo-Danita som noen vil kalle datteren sin i en annen trådAnonymkode: abe8b...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. juni 2017 #35 Del Skrevet 2. juni 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville du kalt ditt barn Melchior\Melkior ? Anonymkode: e076e...fd8 Aldri i verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weekend Skrevet 2. juni 2017 #36 Del Skrevet 2. juni 2017 Jeg syns ikke det var helt på trynet jeg, egentlig. Litt sært, bedre som mellomnavn tenker jeg (og da ikke med bindestrek!). Det kommer vel litt an på hvor man kommer fra, tradisjoner og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #37 Del Skrevet 2. juni 2017 Syns det er et helt greit navn. For meg er det et mellomnavn, ikke et fornavn. Anonymkode: 1c03d...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 2. juni 2017 #38 Del Skrevet 2. juni 2017 Ikke for alle penger i hele verden. Hvorfor skal man ville sitt eget barn så vondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 4. juni 2017 #39 Del Skrevet 4. juni 2017 Nei selvsagt ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 4. juni 2017 #40 Del Skrevet 4. juni 2017 Like slemt som å kalle barnet sitt for Sauron/Satan/Thanos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå