AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Hva er grunnen til at flere menn ser ut til og ikke takle at kvinner er likestilt eller har bedre lønn/mer penger/økonomi enn de? Det burde være en bra ting. Ikke et slags pressmiddel som flere menn som trolig bruker for å være bedre enn noen eller kvinner. For meg så virker det som om at en del menn fortsatt lever i steinalderen. Menn SKAL ha en bedre økonomi enn kvinner - selvom de ikke gjør ting bedre enten i arbeid, e.l. Det er gammeldags og veldig undertrykkende. Og selvom og hvis kvinner tjener bra (eller i verste fall bedre enn menn) så skal det finnes noe negativt med kvinners økonomi. "Kvinnene bløffer, bruker opp pengene sine på ufornuftige ting som dyre klær og reiser" er argumenter noen menn bruker for at de burde og skal tjene mer enn kvinnekjønnet. Argumentet for dette? Fordi de er menn. Et argument som ikke holder. Alle menn som er nogenlunde oppegående vet det. Jeg velger å ta frem noen skrekkeksempler. Jeg har flere gode eksempler også - det er vel bare det at kontrastene blir så tydelige når noen menn er sånn. Menn som er økonomisk undertrykkende. De eier ikke grenser og tror de kan binde til seg kvinner med en slik holdning. Hvorfor gjør noen menn sånn i mot noen kvinner? Steinalderen er over for lenge siden folkens. Anonymkode: 4b453...f80 2
Drakan Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 De skjemmer bare seg selv ut ved å snakke sånn, så er bare å vente til de dør ut.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Gjesp enda en tråd som handler om å slenge dritt om menn. Anonymkode: a8167...344
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 Fordi de ikke har mer å tilby, så når du tar fra de den økonomiske overlegenheten så stiller de svakt og det vet de. Anonymkode: 4169a...ea1
herzeleid Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 Litt vanskelig å forholde seg til påstandene i åpninsgsposten all den tid det er få eksempler på disse "steinaldermennene". Det virker også som forskjellige momenter og meninger sauses litt sammen til en karikert Frankenstein av en meningsbærer. Jeg tror de fleste menn takler at det er kvinner som har bedre lønn enn dem selv, noe annet virker rart. På samme måte at kvinner har samme rettigheter som menn. Når det gjelder likestilling er det nok mange som reagerer fordi tiltakene, eller fokuset, i mange tilfeller oppfattes som urettferdig. Det er klart at nevnte menn vil kunne reagere negativt når det klages over at det ikke gjøres nok for å hjelpe nevnte kvinner enda mer, når en som trådstarter nevner ser at disse kvinnene allerede kommer bedre ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå