AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Får snart en valp, og har ikke planer om å bruke buret så veldig mye. Men, vil at den skal bli vant til bur. Så hva kan jeg legge i bunnen av buret som er godt og mykt å ligge på? En hundeseng? Eller er det noe annet som det går ann å bruke? Anonymkode: f9ea4...d70
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 Seng er fint. Evt kjøp inn slike billige fleece pledd som dere kan bytte hyppig hvis den tisser på dem feks. Greit å ha flere slik at dere kan vaske noen samtidig om at dere har noen dere kan bruke imens Anonymkode: 0148f...52d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 En sånn man kjøper på Jula som tørker fort om hunden er våt. Men han dytter det i en ball i hjørnet av buret likevel.. haha Anonymkode: 43528...8b6
Rosaprosa20 Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 Vi har en stor pute som fulgte med til buret, men den har glatt underlag. Derfor har vi et svært pledd på toppen. Vår hund har aldri tisset i buret (er det egentlig så vanlig?), så derfor trengte vi aldri å tenke på om det var enkelt å vaske eller ikke 1
nurcos Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 Bruker ikke bur, men hadde jeg brukt bur hadde jeg nok hvertfall hatt et sånt anti-skli teppe inne i buret, spesielt hvis buret er laget av plast. Ellers sklir alt rundt inni der. 2
happiest Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 Har et tykt teppe med antiskli under i bilburet. Tror jeg kjøpte det på europris. Av og til legger jeg et tykt teppe oppå der igjen om vi kjører langt.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 Siden mange tydeligvis mener hund er nok et burdyr (og som faktisk elsker å være innestengt i bur),hvorfor ikke like godt dra den helt ut og bruke sagflis Anonymkode: 6b1d9...797 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden mange tydeligvis mener hund er nok et burdyr (og som faktisk elsker å være innestengt i bur),hvorfor ikke like godt dra den helt ut og bruke sagflis Anonymkode: 6b1d9...797 Enig. Helt sykt og ondskapsfullt å fengsle hunder. "Bli vant til bur," derfor stenge den inne fra første stund? Hadde aldri klart å tilgi meg selv om jeg brukte bur. Hunden skal føle seg trygg i HELE huset sitt! Å få lov å leve sammen med familien sin. Den må trenes og eiere kan ikke være latsabber. Anonymkode: df1ca...89e 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 På 6/4/2017 den 9.37, AnonymBruker skrev: Siden mange tydeligvis mener hund er nok et burdyr (og som faktisk elsker å være innestengt i bur),hvorfor ikke like godt dra den helt ut og bruke sagflis Anonymkode: 6b1d9...797 På 6/4/2017 den 14.43, AnonymBruker skrev: Enig. Helt sykt og ondskapsfullt å fengsle hunder. "Bli vant til bur," derfor stenge den inne fra første stund? Hadde aldri klart å tilgi meg selv om jeg brukte bur. Hunden skal føle seg trygg i HELE huset sitt! Å få lov å leve sammen med familien sin. Den må trenes og eiere kan ikke være latsabber. Anonymkode: df1ca...89e Fy faen for noen idioter dere er. TS sier hun ikke skal bruke buret mye. Burtrening er ALLTID bra. Om hunden må til veterinæren og ligge i bur der er det greit om den synes det er helt kurant og ikke klikker i vinkel fordi den blir innestengt. Eller om hunden din skader seg og må ha mye burhvile. Burtrening er ALLTID bra. Det betyr ikke at man må bruke bur til daglig. Idioter ass. Anonymkode: 610e0...69b 3
Portvinpiken Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy faen for noen idioter dere er. TS sier hun ikke skal bruke buret mye. Burtrening er ALLTID bra. Om hunden må til veterinæren og ligge i bur der er det greit om den synes det er helt kurant og ikke klikker i vinkel fordi den blir innestengt. Eller om hunden din skader seg og må ha mye burhvile. Burtrening er ALLTID bra. Det betyr ikke at man må bruke bur til daglig. Idioter ass. Anonymkode: 610e0...69b Grunnen til at mange reagerer på sånne spørsmål er antagelig den utstrakte bruken av bur. TS spesiifiserer ikke hvor mye, men for noen kan "lite" være "kun" noen timer hver dag. Som i seg selv er 1) helt unødvening og 2) ikke bra for hundene. Det er ikke dumt å venne en hund til å være komfortabel i et lukket bur. Særlig i bilburet. Men buret må da stå i bilen når den skal tilvennes det. Angående å være i bur hos veterinær, så pleier da hundene å være i de burene som står hos veterinæren (store stålbur festet til veggen), og da må de i tilfelle tilvennes nettopp disse burene (i tillegg til luktene på et veterinærkontor osv.). Som du sikkert vet er ikke hunder flinke å generallisere læring, så derfor må disse tingene trenes på i de miljøene det skal brukes. Blir hunden skadet og må ha burhvile, vil det selvfølgelig være en fordel at hunden trives i buret. Dog skal det sies at hunden da vil være stresset pga skadene og uansett mindre stimuli enn normalt, slik at det vil uansett være utfordrende. Jeg har selv hatt et tosifret antall hunder, og har ALDRI lært de å være i annet enn bilbur. Jeg har også hatt hunder som må fraktes stygt skadet til veterinær i bur, og må ha "burro" over tid pga skade. Ingenting av burtrening som valp ville ha gjort disse opplevelsene noe særlig annerledes. 4
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 Vi bruker kun bur dersom vi må reise. Det er svært sjeldent og da har vi en gammel håndduk i buret som kan kastes dersom det skulle skje uhell av noe slag. Vi brukte å ha buret stående åpent når hun var valp. Da hadde vi vel et pledd i buret tror jeg. Da hendte det at hun gikk å la seg der frivillig. Etterhvert oppdaget hun at sofaen var mye bedre, så da orket vi ikke å ha buret stående fremme. Anonymkode: 14b70...d40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå