Gå til innhold

Omgangssyke hos barn

Mitsi

Anbefalte innlegg

Min yngste på 5 år har fått omgangssyke. Hun spyr opp alt hun får i seg. Har holdt på siden morgenen påvlille nyttårsaften. Nå tør hun ikke drikke noe for da bare spyr hun igjen. Hører at dette er noe som går i hele landet. Noen som har hatt denne dritten i hus, og kan fortelle meg hvor lenge dere måtte slite med det?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mine barn har også hatt det, men det varte bare ett døgn. Jeg har også hatt det og jeg var dårlig i ca. 4 dager. Det er slitsomt mens det holder på, men det er utrolig viktig med masse drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja omgangssyken er det mange som er blitt rammet av over jul/nyttår. Stortsett varer det ca 1-3 dager. Noen får det lett - mens andre sliter mer.

Det er veldig viktig å få i barnet væske. Selv har jeg stor tro på cola - i små slurker til og begynne med.

Håper det har ordnet seg og at dattera di er på bedringens vei når du leser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Eplenektar med noen små saltkorn i er det aboslutt beste. Detter fordi eplesyren nøytraliserer magen (på en bedre måte enn cola) og saltet hjelper til slik at kroppen tar opp mer av fuktigheten før barnet eventuellt spyr igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I.i SiBa

Takk for svar.

Jeg har prøvd alle tips, også eplenektar med salt. Det er det hun har drukket mest, cola kan vi bare glemme, det ser så ekkelt ut når det skal opp igjen, sier hun.

Men alt kommer opp igjen etter noen minutter.

Nå er vi på 4. døgnet, og det ser ut som om det er på retur, har drukket et glass nå som ennå ikke er kommet opp.

Hilsen SiBa, som er gørr lei spying...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...