Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg trenger litt hjelp til å regne ut hva jeg faktisk får i lønn og feriepenger denne mnd slik at jeg kan planlegge sommeren..:) 

Situasjonen er litt komplisert.. Jeg har to jobber, turnus (37,5t/uke). Den ene jobben er 100%, her skal jeg ha 88,75 timer ferie. Den andre jobben er en 13% stilling, her skal jeg ta ut full ferie, altså 21 timer.

I fjor tjente jeg 214.847kr i 13% stillingen pga mye ekstrajobbing. Til vanlig i mnd tjener jeg 5.827kr/mnd brutto her.

100% stillingen startet jeg i august og skal derfor ikke ha full ferie. Jeg tjente 169.909 kr her i fjor. Fastlønna er på 42.000kr/mnd. 

Feriepengeprosent er 12%. 

Noen som kan hjelpe en ikke-økonomiutdannet person med talltrøbbel?! :fnise:

Anonymkode: 52d60...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg trenger litt hjelp til å regne ut hva jeg faktisk får i lønn og feriepenger denne mnd slik at jeg kan planlegge sommeren..:) 

Situasjonen er litt komplisert.. Jeg har to jobber, turnus (37,5t/uke). Den ene jobben er 100%, her skal jeg ha 88,75 timer ferie. Den andre jobben er en 13% stilling, her skal jeg ta ut full ferie, altså 21 timer.

I fjor tjente jeg 214.847kr i 13% stillingen pga mye ekstrajobbing. Til vanlig i mnd tjener jeg 5.827kr/mnd brutto her.

100% stillingen startet jeg i august og skal derfor ikke ha full ferie. Jeg tjente 169.909 kr her i fjor. Fastlønna er på 42.000kr/mnd. 

Feriepengeprosent er 12%. 

Noen som kan hjelpe en ikke-økonomiutdannet person med talltrøbbel?! :fnise:

Edit, skal selvsagt være 35,5t/uke

AnonymBruker
Skrevet

Glemte også  å skrive at jeg har tjent 15.000 ekstra som kommer på lønna denne mnd, men dette må jeg da skatte 32% av.. Ønsker å vite hvor mye jeg får utbetalt totalt :) 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det selv! Jeg er 20 år og studerer norsk, men har null problem med å regne ut feriepenger. Du har jo alle tallene!!! Google it!

Anonymkode: e3a24...fed

• Liker 1
Skrevet

Det skal stå på lønnsslippen din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva du får i feriepenger har ingenting med hvor mye ferie du tar ut. Det står på siste lønnslippen for 2016 hva du får

Anonymkode: bfb8d...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 10.03, AnonymBruker skrev:

Hva du får i feriepenger har ingenting med hvor mye ferie du tar ut. Det står på siste lønnslippen for 2016 hva du får

Nei det er greit å regne ut feriepengene. Problemet kommer egentlig med lønna. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal regne ut totalen. Hvis jeg tok ut full ferie ville de jo trukket meg 5 uker i lønn. Men jeg tar bare ut 88,75 timer ferie... 

AnonymBruker
Skrevet

Du blir trukket for fem uker lønn uansett så lenge du ikke har egen avtale med sjefen. 

Anonymkode: 10850...7e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 10.28, AnonymBruker skrev:

Du blir trukket for fem uker lønn uansett så lenge du ikke har egen avtale med sjefen. 

Det har jeg. Har som sagt bare tatt ut 88,75 timer ferie pga at jeg ikke har opptjent feriepenger gjennom hele fjordåret

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg. Har som sagt bare tatt ut 88,75 timer ferie pga at jeg ikke har opptjent feriepenger gjennom hele fjordåret

Men kan du ikke bare vente til feriepengene kommer da? Feriepengene er 12% av fjordårets inntekt. Og lønna di kan du jo også bare regne ut selv.  Det du har i inntekt en vanlig måned minus lønn for 88,75 t. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor jobber du, som har ferie i timer? Ferie skal være hele dager

Anonymkode: 0366b...aeb

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er greit å regne ut feriepengene. Problemet kommer egentlig med lønna. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal regne ut totalen. Hvis jeg tok ut full ferie ville de jo trukket meg 5 uker i lønn. Men jeg tar bare ut 88,75 timer ferie... 

Det har fortsatt ikke noe å si. Du får 12% av det du tjente i fjor.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor jobber du, som har ferie i timer? Ferie skal være hele dager

Anonymkode: 0366b...aeb

Mange steder bruker ferie i timer.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du om feriepenger om det ikke er det du lurer på? Du blir mest sannsynlig trukket for 5 uker og så legger de på det du jobber ekstra.

Skrevet

Du skal ha 10,2 eller 12 prosent av hva du tjente brutto sist kalenderår ikke medregnet det du fikk i feriepenger sist sommer

10,2 om der er en bedrift uten tariffavtale og 12 om det er tariffavtale 

det du har tjent i år regnes til neste sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...