Gå til innhold

Vil du hjelpe Europol å avdekke overgrep mot barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Europol har gått ut og bedt nordmenn og svensker om hjelp til å identifisere personer, steder og gjenstander som er vist i spesielt grovt overgrepsmatriale med svært små barn. 

Er du villig til å bruke to minutter på å se gjennom disse bildene og eventuelt melde fra til Europol dersom du kjenner igjen noe? De ønsker alle tips, uansett hva det er. Det er naturligvis ingen overgrepsscener i billedmaterialet. 

Et av bildene er utsikten fra et vindu. Kjenner du igjen dette stedet? 

landscape_from_a_window.jpg?itok=xgrifeNo

Anonymkode: 45d61...265

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg gjerne!! Kikka på bildene, men har dessverre ingen oppklaring å komme med. Håper noen andre kanskje kjenner igjen noe.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente igjen en av gjenstandene på bildene og har tatt kontakt. 

• Liker 18
Skrevet

Ett av bildene ser veldig ut som en Lactacyd-flaske, men det er jo massevis av produkter med omtrent samme form og Lactacyd selges (og produseres sikkert også) over hele verden.

AnonymBruker
Skrevet

Kjente igjen ett av bildene og har sendt inn tips 👍

Anonymkode: 3ccca...83a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De sier dette ser ut som en babyleker, men jeg synes mest det ser ut som et par lave barnestøvler? Eventuelt høye tøfler? Er det flere som ser det samme? Synes til og med jeg skimter et par prinsesser eller feer eller noe på henholdsvis sida og vrista. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De sier dette ser ut som en babyleker, men jeg synes mest det ser ut som et par lave barnestøvler? Eventuelt høye tøfler? Er det flere som ser det samme? Synes til og med jeg skimter et par prinsesser eller feer eller noe på henholdsvis sida og vrista. 

play_c.jpg?itok=VisBIhke

Jeg glemte bildet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bilde av personen med idkort/adgangskort ser ikke typisk norsk ut. Syntes heller ikke husene ser ut til å være fra Norge. Er noe med trærne/naturen. Ikke norsl gran/furu. Kanskje fra Sverige eller Finnland?

Bæreposene ser heller ikke norske ut.

Anonymkode: 4494d...401

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

play_c.jpg?itok=VisBIhke

Jeg glemte bildet. 

Jeg er helt enig og sendte derfor inn tips om det. Er sko, muligens tøfler. Figurene klarte jeg ikke å se hvem var. 

Anonymkode: 2107c...1b1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bilde av personen med idkort/adgangskort ser ikke typisk norsk ut. Syntes heller ikke husene ser ut til å være fra Norge. Er noe med trærne/naturen. Ikke norsl gran/furu. Kanskje fra Sverige eller Finnland?

Bæreposene ser heller ikke norske ut.

Anonymkode: 4494d...401

Den ene bæreposen er fra Tesco. 

Jeg synes husene/naturen ser veldig norsk ut. Jeg skvatt skikkelig først, fordi det virkelig så ut som mitt barndomshjem, men ved nærmere studering er husene plassert feil i forhold til hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene bæreposen er fra Tesco. 

Jeg synes husene/naturen ser veldig norsk ut. Jeg skvatt skikkelig først, fordi det virkelig så ut som mitt barndomshjem, men ved nærmere studering er husene plassert feil i forhold til hverandre. 

Det la jeg også merke til. Har du meldt ifra? Har en pose som er lik liggende så tenkte å legge med ett bilde.

Anonymkode: 18a2b...c33

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig og sendte derfor inn tips om det. Er sko, muligens tøfler. Figurene klarte jeg ikke å se hvem var. 

Så bra du meldte fra. Hadde tenkt å gjøre det jeg også.

Jeg synes figuren på sida av skoen, nede ved såle, minner om denne feen: 

AnonymBruker
Skrevet

Det la jeg også merke til. Har du meldt ifra? Har en pose som er lik liggende så tenkte å legge med ett bilde.

Ikke enda. Har vært opptatt med å melde andre ting. Gjør det gjerne du også. 

AnonymBruker
Skrevet

Så bra du meldte fra. Hadde tenkt å gjøre det jeg også.

Jeg synes figuren på sida av skoen, nede ved såle, minner om denne feen: 

Bildet forsvant visst. 

Jeg mener henne: http://disneyfairies.wikia.com/wiki/Iridessa

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke enda. Har vært opptatt med å melde andre ting. Gjør det gjerne du også. 

Fant ett bilde på nett så la ved det istedet :)https://www.tesco.com/carrier-bags/i/affect-bag.jpg

Skrevet (endret)

Kjenner jeg blir kvalm av å bare gå gjennom bildene selv om de ikke viser overgrepene :(

Endret av Raiu
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bildet forsvant visst. 

Jeg mener henne: http://disneyfairies.wikia.com/wiki/Iridessa

Foreslår at du tipser om det. Er enig i at det kan være den. Jeg trodde først det kunne være Belle, men kom frem til at det sannsynligvis ikke var det. Synes huden ser for mørk ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår at du tipser om det. Er enig i at det kan være den. Jeg trodde først det kunne være Belle, men kom frem til at det sannsynligvis ikke var det. Synes huden ser for mørk ut. 

Da har jeg tipset om støvler/tøfler/vintersko/skisko og feen Iridessa, om Tesco og om Tatty Teddy t-skjorta. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan røykpakken være Lucky Strike additive free red? 

Anonymkode: 74776...766

Skrevet (endret)
4 timer siden, Pringle skrev:

Ett av bildene ser veldig ut som en Lactacyd-flaske, men det er jo massevis av produkter med omtrent samme form og Lactacyd selges (og produseres sikkert også) over hele verden.

Synes også det ser ut som en liten flaske Lactacyd. Og om jeg husker rett fra det gamle designet så er det også logo (den blå sirkelen) bak på flasken, rett etter flasken blir vid igjen som man kan såvidt tyde på bildet. Men synes også å huske at det var ganske "ren" flaske med lite skrift og slik på og under der jeg mistenker logoen er så er det jo masse skrift/strekkode.

Endret av Raiu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...