Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2005 #1 Skrevet 1. januar 2005 Heisan! Noen som vet om den fins alternativ behandling mot rødming? Tina
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #2 Skrevet 2. januar 2005 jeg har slitt med det samme problemet i maange år! jeg syntes det var råflaut :oops: Jeg trodde alle så hvor svak og "dum" jeg var. Rødmingen førte til at jeg isolerte meg, og jeg holdt meg for det meste hjemme. jeg unngikk også alle situasjoner hvor jeg trodde jeg kom til å rødme ( og det ble stadig flere og flere...), og jeg turte ikke hevde egne meninger, eller gjøre noe som helst sammen med andre! jeg ble veldig opptatt av å holde fasaden, og ble nok oppfattet som avvisende. jeg rødmet av alt!. for meg hjalp det å sette ord på det. jeg fortalte det til en god venninne; både om rødmingen og hvor flaut jeg syntes det var. Jeg har også trent på å gi blaffen... rett å slett bare drite i det. blir du knall rød, ikke prøv å gjemme deg ved å se ned eller rømme ut av situasjonen på andre måter; fortsett samtalen, kommenter det selv osv. En annen strategi som også har fungert for meg er å være frempå; gruer du deg til å holde et foredrag eller å si noe i kantina eller på kafe -ta ordet før noen oppfordrer deg. det kan også hjelpe å bli sint på seg selv, inni seg. jeg ble til slutt sint på meg selv fordi jeg ødla så mye ved å la rødmingen styre livet mitt. Jeg begynte også å gradvis utfordre meg selv; jeg forsøkte å endre egen tankegang, prøvde å ha tro på meg selv, og ikke minst prøvde jeg å drite i rødmingen. det tok meg et par år å bli kvitt rødmingen. rødmer fremdeles en sjelden gang, men etter at jeg satte ord på hvor flaut jeg syntes det var er det liksom ikke så farleg lenger.
Gjest Catwoman Skrevet 2. januar 2005 #3 Skrevet 2. januar 2005 Ja, jeg leste en artikkel i et ukeblad en gang, om ei som hadde vært veldig plaget av rødming. Husker ikke helt hva det var, men tror hun tok en operasjon av noe slag. Forøvrig en veldig fin atikkel, som også forklarte hva rødming er , og hvorfor noen rødmer lettere enn andre. Synd jeg ikke tok vare på den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå