AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Jeg klarer aldri å regne ut lønnen min. Jeg har fast helgestilling og jobber ekstravakter forskjellige steder så det er ganske forvirrende. Er det noen som vet hvordan man regner det ut. F.eks nå den 12 Juni får jeg lønn. Da får jeg på forskudd det faste jeg skal jobbe i juni, men av ekstravakter tror jeg det var til og med 20. april- til og med 19.mai? Får man ikke helge eller kveldstillegg dersom det er rød dag, og hva om den dagen bare er betalingrød etter klokken 12? Dersom jeg jobbet 7.30-15 en lørdag som var betalingsrød etter klokken 12, får jeg helgetillegg for timene før 12, og bare rød betaling etter klokken 12 uten helgetillegg? Får man kveldstillegg for alle timer etter klokken 5? Jeg får 45 kr i kveldstillegg, men dersom jeg jobber til klokken 21.15, får jeg kveldstillegg for 4,25 timer? Eller er det sånn at bare hele og halve timer teller med? Rundes det da opp eller får man ikke kveldstillegg for de 15 minuttene? Jeg får aldri riktig når jeg regner ut lønnen min, bommer alltid med noen hundrelapper. Dersom man jobber overtid på den faste helgen, la oss si 1 time overtid den 8. april. Får man den lønnen for overtiden den 12. mai eller 12. april? Anonymkode: dbded...da3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer aldri å regne ut lønnen min. Jeg har fast helgestilling og jobber ekstravakter forskjellige steder så det er ganske forvirrende. Er det noen som vet hvordan man regner det ut. F.eks nå den 12 Juni får jeg lønn. Da får jeg på forskudd det faste jeg skal jobbe i juni, men av ekstravakter tror jeg det var til og med 20. april- til og med 19.mai? Får man ikke helge eller kveldstillegg dersom det er rød dag, og hva om den dagen bare er betalingrød etter klokken 12? Du skal få både helge og kveldstillegg om du jobber helg/kveld på helligdager. Om det er kun etter klokken 12, da er det for de timene etter klokken tolv Dersom jeg jobbet 7.30-15 en lørdag som var betalingsrød etter klokken 12, får jeg helgetillegg for timene før 12, og bare rød betaling etter klokken 12 uten helgetillegg? Du får helgetillegg for hele vakta, samt helligdagstillegg etter klokken tolv. Får man kveldstillegg for alle timer etter klokken 5? Jeg får 45 kr i kveldstillegg, men dersom jeg jobber til klokken 21.15, får jeg kveldstillegg for 4,25 timer? Eller er det sånn at bare hele og halve timer teller med? Rundes det da opp eller får man ikke kveldstillegg for de 15 minuttene? Har alltid brukt å skrive nøyaktig.. Altså, 4,25 i det tilfellet. Jeg får aldri riktig når jeg regner ut lønnen min, bommer alltid med noen hundrelapper. Dersom man jobber overtid på den faste helgen, la oss si 1 time overtid den 8. april. Får man den lønnen for overtiden den 12. mai eller 12. april? 12. mai der jeg jobbet. Timelistene må være inne den 1. i måneden. Anonymkode: dbded...da3 Anonymkode: 82187...eb4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Skriver du timelister for ekstravaktene? I juni er det vel bare utbetaling av feriepenger, i tillegg til timelistetimer? Anonymkode: 58396...e2a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriver du timelister for ekstravaktene? I juni er det vel bare utbetaling av feriepenger, i tillegg til timelistetimer? Anonymkode: 58396...e2a ja tror det er timelister jeg skriver jeg skriver ned hva jeg har jobbet siden jeg ikke har fast turnus utenom helgestilling. Så prøver jeg å regne det ut siden de sier det hender av de gir feil lønn (ganske ofte..) Men er som regel bare snakk om små summer, glemt kveldstillegg og sånne ting. Jeg tror jeg får vanlig lønn i juni. Trodde man fikk feriepengene når man tok ut ferie :s jeg skal ikke ta ferie i juni så jeg vet ikke. Anonymkode: dbded...da3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skriver du timelister for ekstravaktene? I juni er det vel bare utbetaling av feriepenger, i tillegg til timelistetimer? Anonymkode: 58396...e2a Leverer man timeliste, får man det også utbetalt. Anonymkode: 82187...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå