AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Min mor har bedt meg reise til helvete og aldri vise meg igjen. Jeg tenker på at jeg kanskje ikke skal vise meg igjen. Hun er normalt snill og grei, så lenge ting går etter hennes pipe. Hun har endel behov for hjelp i hverdagen som jeg har gitt henne - men nå har kommunen overtatt. Hun har tydeligvis ingen respekt for meg og har ikke tatt kontakt for å be om unnskyldning. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 77993...80d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Da hadde jeg bare latt være å ta kontakt og tenkt good riddance. Anonymkode: 634c4...a50 2
Gjest GulSol Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Da ville jeg lett gitt faen. Mennesker en av få, om ikke eneste, arter på jorden som opprettholder kontakt med sine foreldre etter voksen alder.
Sillyline Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Enig i måten du tenker på. Ikke vis deg igjen. Slik snakker man ikke til barna sine, uansett alder. 1
Gjest making.a.mess Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 Hadde aldri snakket med henne igjen.
Forundret.. Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Hadde holdt meg borte en stund men hadde først gitt tydelig beskjed om at hun får det som hun vil og at hun får ta kontakt når hun har lyst til å beklage for oppførselen sin. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Fulgt ønsket hennes, og ikke vist meg igjen. Jeg hadde ikke giddet å krype for et sånt menneske. Anonymkode: f47bc...e59
TheGirlWhoWaited Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mor har bedt meg reise til helvete og aldri vise meg igjen. Jeg tenker på at jeg kanskje ikke skal vise meg igjen. Hun er normalt snill og grei, så lenge ting går etter hennes pipe. Hun har endel behov for hjelp i hverdagen som jeg har gitt henne - men nå har kommunen overtatt. Hun har tydeligvis ingen respekt for meg og har ikke tatt kontakt for å be om unnskyldning. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 77993...80d Det kommer litt an på, faktisk - hvordan er helsen hennes i forhold til det kognitive? Kan hun snakke på denne måten pga at noe er feil med hennes personlighet pga sykdom? 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #9 Skrevet 1. juni 2017 Jeg har vært nødt til å tenke over dette med forholdet til mine egne foreldre, og har kommet fram til følgende: Man velger ikke foreldre, og man velger heller ikke å bli født. Derfor skylder man ikke foreldrene sine noe. Foreldrene valgte å få barn, og med det valgte de å investere tid og penger i barnet til det er voksent. Barnet står derfor fritt til å ikke velge å bruke tid og penger på foreldrene i voksen alder. Ikke alle foreldre er gode foreldre, så ikke alle foreldre er i stand til å gi barna den oppveksten de trenger for å bli velfungerende voksne. Slik er det dessverre, og barna som opplever dette må gjøre sitt beste i voksen alder for å rette på resultatet av at foreldrene sviktet i barndommen. Hvis dette innebærer å redusere kontakt med foreldre bør kontakt med foreldre reduseres uten skrupler. Det er veldig fint med alle som klarer å ha en god relasjon til sine foreldre. Dette er en veldig verdifull relasjon, dersom den er god. Hvis man ikke kan ha en god relasjon til sine foreldre vil det ikke være en verdifull relasjon, og den vil derfor ikke være så viktig. Det er viktig å ha verdifulle relasjoner til andre mennesker, men det trenger ikke nødvendigvis være biologiske slektninger. Nære venner, ektefelle/kjæreste og svigerbestemødre kan være like verdifulle relasjner dersom de er gode og nære. Det er faktisk ikke greit å svikte barna sine, selv om man har gode grunner. Et voksent barn kan forstå og tilgi at foreldrene sviktet, men det gjør ikke sviket mindre reelt. Barnet har lov til å føle seg sveket og handle deretter, uansett hva som ligger bak. Jeg ville gjort som hun sa og holdt meg unna. Samtidig har jeg brukt det siste året på å akseptere det jeg skrev over, så jeg har antagelig et ganske kaldt forhold til dem. Jeg ville ihvertfall ikke tatt kontakt før hun tok kontakt og beklaget. Hadde hun ringt for å be om en tjeneste eller noe uten å beklage ville jeg minnet henne på forrige samtale og lagt på. Anonymkode: 194d9...1c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå