Gå til innhold

Kan noen anbefalle meg en vaskemaskin?

blå

Anbefalte innlegg

Vaskemaskinene har streika, og vi er på utkikk etter en ny. Men det er jo et hav av merker der ute. Har noen en maskin å anbefalle? Vil jo ha en som er bra, men vi kan ikke betale for mye for den heller. Desuten er vi avhengig av at noen kan levere den og ta med den gamle.

hilsen lille blå med en full skittentøyskurv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en Bauknecht som vi er utrolig fornøyd med. Har hatt flere andre merker tidligere og alle har blitt ødelagt etter en stund, men denne holder.

Når det er noe "galt", så sier den i fra og hittil har vi kunnet fikse problemet selv (skruer og sånt på avveie).

Den har hurtigprogram (30 minutter), spareprogram osv. Egentlig har den alt vi trenger og mere til.

Vi fikk beskjed om at disse maskinene hadde samme kvalitet som Miele, men at de lå litt under i pris. De to Miele-maskinene jeg har hatt (den ene mens jeg bodde hjemme hos foreldrene mine) har ikke vært like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Zanussi FLS 1083. Hadde vi valgt selv hadde vi heller kjøpt Miele som vi er svært fornøyd med, men denne kjøpte svigers til oss. Den har så langt holdt i 6 år uten et eneste problem, så selv om Zanussi visstnok er et billigmerke har jeg ingenting å utsette på kvaliteten i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du skal ha en god vaskemaskin, men ikke vil bruke penger på Miele eller topp modellene til Aeg, som er utrolig kvalitet på, og som er bygget for mye bruk.

Så er elektrolux sine EWF1221, OG EWF1421, det beste alternativet.

Det er veldig god kvalitet på de maskinene. Tåler å bli masse brukt, solid oppbygging-lang levetid.

nkel betjening, hurtigprogram, og alle de andre programmene en trenger, stillegående..en rå maskin !!!!

Zanussi kan være bra, men det er spørs hvilken modeller. Disse svært billige maskinene, kan vare lenge hos noen, men som oftest lønner deg seg å investere litt ekstra for de fleste.

Det spørs hvor mye maskinen blir brukt. Er det en familie som skal ha maskin, så ville eg ikke ha satset på maskiner til et par tusen. Det er ikke god økonomi å måtte ut med flere tusenlapper på maskiner i løpet av et ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med gjest over. Electrolux sine er et godt alternativ dersom man ikke vil legge alt for mye penger i det. Evnt en modell til Bosch som heter WLF2860NN til ca 5500,- Veldig god maskin til en god pris.

Selv har jeg kjøpt denne:

Min maskin

Utrolig bra maskin. Lagd i Tyskland, har børsteløs motor, stor trommel bla. En annen funksjon jeg liker er at på denne så kan du velge når maskinen skal være ferdig. Veldig greit når jeg har vaskesjau og tar ut siste maskin på kvelden så kan jeg gjøre i stand en som er ferdig på morran når jeg vil det.

Miele sine maskiner har desidert den beste kvaliteten og oppbygging. Den som hadde fått beskjed om at Miele og Bauknecht har samme kvalitet har dessverre vært utfor en litt uærlig selger. Gode maskiner det også, men ikke det samme.

Men en vaskemaskin er jo noe man satser på å ikke kjøpe så ofte og da lønner det seg å legge litt penger i det. I hvertfall om man er flere i familien eller har planer om å bli flere. Sentrifuga bør være høy så tøyet tørker fortere og ihvertfall sånt som sengetøy, håndklær osv. Selv om man har tørketrommel lønner det seg med en høy senterifuge siden tørketrommel vil gå kortere da før tøyet er tørt og en trommel bruker mye mer strøm enn vaskemaskiner. Sparer inn på strømforbruket :)

De fleste butikker har utkjøring og tar med den gamle tilbake, som oftest koster dette ekstra penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I familien min har vi alltid hatt AEG og alle maskinene har holdt seg i hvert fall 15 år. Så får vi se om maskinen vi kjøpte i år holder seg like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alt er notert ned til vår store kjøpevaskemaskindagen i morgen (til og med usikker sitt vaskebrett.....kan ikke klage på prisen i alle fall.. hi hi)

Har kikket hos Elkjøp og Expert. Har noen erfaringer med disse to maskinene?

-Wirlpool AWO 1400EX

-AEG L54609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De du IKKE kjøper:

- Zanussi

- Miele

- Ariston

Vær litt skeptisk til Elto også.

AEG, Whirlpool og Bosch/Siemens er sikre greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whirlpool er bra - skal vi nå se...

DENNE har vi og den er bra. Sterk sentrifuge, enkle programmer, sterk (tåler mye) og stor dør så det er lett å ta ut og putte inn i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Zanussi har en billig løsning på kretskort og elektronikk, det finnes ingen "failsafe" sikring - når den ryker, så ryker den. Og da er det litt dumt for en vaskemaskin at fukt er en av gjengangsproblemene

Miele er idiotisk dyrt, tung som et helvete og er rett og slett ikke godt nok. lagrene er ikke så veldig gode, og etter et par år så har de rimelig høy risiko for varmgang her også.

Miele var òg en maskin vi/jeg kjørte veldig mye i retur pga feil, den tiden jeg jobbet med transport for Elkjøp.

Ariston er rett og slett bare elendig, det er billigprodukter. Selv hatt det, og det frister absolutt ikke til gjentakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der ja. Der har du fått deg en god maskin til en utrolig bra pris!! Januarsalg :)

Litt enklere enn de andre AEG maskinene, men samme kvaliteten.

Symboler og ikke display, det finner du jo lett ut av symbolene og tiden.

Og så har den vanlig 5 kg kapasitet og ikke 6 som de andre aeg'ene.

Bra senterifuge da.

Tipper du kommer til å bli fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...