AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Hva er det som gjør at enkelte må liksom se så lenge på deg eller glane når du går forbi? Jeg er en usikker person, føler jeg. Så hver gang jeg er ute med barnet mitt, enten er det handling i dagligvarebutikk eller andre plasser, så opplever jeg at enkelte ser litt ekstra. Vi ser helt normale ut, mannen min og jeg. Ungen våres er en skjønn liten jente på 1 år. Ganske alminnelig familie på 3. Men pga min usikkerhet tar jeg alt i verste mening. Da tror jeg at noe er galt med oss, ungen har for lite/mye klær på, oppfører vi oss rart osv osv osv. Flere som opplever dette? Eller er jeg blitt helt paranoid? Anonymkode: 1d4f4...fdc 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Ja, skjønner det ikke jeg heller. Opplever det hver dag når jeg går tur med hunden. Alle som sykler mot meg stirrer noe voldsomt. Får lyst å spørre hva det er for noe. Anonymkode: b0ea5...9ef
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, skjønner det ikke jeg heller. Opplever det hver dag når jeg går tur med hunden. Alle som sykler mot meg stirrer noe voldsomt. Får lyst å spørre hva det er for noe. Anonymkode: b0ea5...9ef Uff ja. Skulle tro man var en kjendis eller noe... Anonymkode: 1d4f4...fdc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Trenger ikke være noe galt, kanskje ungen bare er ekstra skjønn, eller sier eller gjør noe morsomt? Eller hunden i tilfellet til #2, minus sier noe da, men i såfall ville jeg nok glodd enda lenger. Anonymkode: 8aaac...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke være noe galt, kanskje ungen bare er ekstra skjønn, eller sier eller gjør noe morsomt? Eller hunden i tilfellet til #2, minus sier noe da, men i såfall ville jeg nok glodd enda lenger. Anonymkode: 8aaac...ff2 Ja 😜 Anonymkode: 1d4f4...fdc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Verste syns jeg er de som har festet blikket sitt helt i meg. Jeg ser på de, de tar ikke blikket til seg. Jeg kikker ned og føler meg fremdeles beglodd. Bestemmer meg for å nistirre tilbake på vedkommende men blir da bare psyket ut av at personen bare står å glor likevel. Syns sånt er utrolig ubehagelig......en gang ble jeg sittende å glane i 30 sec tror jeg på en gamling som glodde på meg. Vi bare satt der i hvert vårt togsete og glodde på hverandre. Jeg blir så irritert. SLUTT Å GLO SÅ JÆVLIG!! Anonymkode: 3b59b...93c 1
Teddi Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Jeg har merket at jeg blir mer "glodd på" og "glor" også mer selv på andre nå enn før jeg fikk barn. Av en eller annen grunn har jeg blitt mer kontaktsøkende og føler at det å ha barn gjør at vi automatisk får en slags connection. Det samme gjelder når jeg møter hundeeiere, jeg regner nesten med at vi er på samme planet.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 Jeg er enig med innleggene i tråden...og vil føye til at jeg kun opplever glaningen/gloingen/stirringen i Norge generelt - og i Oslo spesielt. Jeg opplever ikke denne følelsen i USA, England, Frankrike, Nederland, Belgia, Sør-Afrika, Australia, etc. Jeg forstår ikke hvorfor det er slik...:-/ Det er slitsomt. Anonymkode: fdd8d...03a
Arkana Skrevet 1. juni 2017 #9 Skrevet 1. juni 2017 Jeg tror nok det bare er i hodet ditt. Folk er mest opptatt av seg selv, akkurat som du viser at du også er ved å være så fokusert på hva andre måtte se på eller tenke om deg. 11
Gjest Alara Skrevet 1. juni 2017 #10 Skrevet 1. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør at enkelte må liksom se så lenge på deg eller glane når du går forbi? Jeg er en usikker person, føler jeg. Så hver gang jeg er ute med barnet mitt, enten er det handling i dagligvarebutikk eller andre plasser, så opplever jeg at enkelte ser litt ekstra. Vi ser helt normale ut, mannen min og jeg. Ungen våres er en skjønn liten jente på 1 år. Ganske alminnelig familie på 3. Men pga min usikkerhet tar jeg alt i verste mening. Da tror jeg at noe er galt med oss, ungen har for lite/mye klær på, oppfører vi oss rart osv osv osv. Flere som opplever dette? Eller er jeg blitt helt paranoid? Anonymkode: 1d4f4...fdc Slike mennesker finns overalt. Jeg pleide å snu hodet når jeg oppdaget noen stirre på meg lenge, men nå stirrer jeg rett tilbake da snur de hodet med engang. Jeg skjelte faktisk en jente som stirret konstant på meg og mannen. Hun ble helt stum fordi hun hadde ingenting å forsvare.
Sillyline Skrevet 1. juni 2017 #11 Skrevet 1. juni 2017 Jeg går i mine egne tanker, og stirrer bare dødt ut i luften, egentlig. Så oppdager jeg at jeg stirrer på noen. Helt uten at jeg tenker over det. Det tenker jeg at flere også gjør. 3
Sirah Skrevet 1. juni 2017 #12 Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, Arkana skrev: Jeg tror nok det bare er i hodet ditt. Folk er mest opptatt av seg selv, akkurat som du viser at du også er ved å være så fokusert på hva andre måtte se på eller tenke om deg. Dette. Jeg har bedre ting å drive på med enn å stirre på andre og dømme dem når jeg går på butikken/på tur. Dersom jeg kikker i din retning betyr det ikke at jeg ser på deg og dømmer deg TS. Kanskje jeg egentlig kikker på det som er bak deg? Kanskje du har på en genser jeg syntes er fin og jeg ser på den i et par sekunder? Kanskje gjør ungen din noe søtt som gjør at blikket festes ved barnet i et sekund "for lenge"? 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #13 Skrevet 1. juni 2017 Jeg hadde mye problemer med at folk glodde før, men så begynte jeg å spise en banan mens jeg holdt øyekontakt med dem hver gang noen glodde på meg. Da slutter de fort! Anonymkode: 7c6f1...6b0 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #14 Skrevet 1. juni 2017 3 timer siden, Arkana skrev: Jeg tror nok det bare er i hodet ditt. Folk er mest opptatt av seg selv, akkurat som du viser at du også er ved å være så fokusert på hva andre måtte se på eller tenke om deg. Det kan godt være tilfelle at folk generelt sett glor/glaner/stirret mer i Norge enn i en del andre land. Det merker spesielt vi som reiser mye og har bodd i flere land. Hvorfor det eventuelt er slik vet jeg lite om, men det er interessant. Anonymkode: fdd8d...03a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #15 Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, Sirah skrev: Dette. Jeg har bedre ting å drive på med enn å stirre på andre og dømme dem når jeg går på butikken/på tur. Dersom jeg kikker i din retning betyr det ikke at jeg ser på deg og dømmer deg TS. Kanskje jeg egentlig kikker på det som er bak deg? Kanskje du har på en genser jeg syntes er fin og jeg ser på den i et par sekunder? Kanskje gjør ungen din noe søtt som gjør at blikket festes ved barnet i et sekund "for lenge"? Ja, det var deg. Men vi snakker her om de som faktisk stirrer/glor folk i senk, Anonymkode: fdd8d...03a
Sirah Skrevet 1. juni 2017 #16 Skrevet 1. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var deg. Men vi snakker her om de som faktisk stirrer/glor folk i senk, Anonymkode: fdd8d...03a Jeg ser omtrent aldri noe til dem? Tro det sitter ekstremt mye i hodet til folk. 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. juni 2017 #17 Skrevet 1. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, skjønner det ikke jeg heller. Opplever det hver dag når jeg går tur med hunden. Alle som sykler mot meg stirrer noe voldsomt. Får lyst å spørre hva det er for noe. Anonymkode: b0ea5...9ef Ja, be dem på sykkel se vekk og ikke analysere hvor du og hunden går. Forferdelig mennesker 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #18 Skrevet 1. juni 2017 Dette er bare i hodet ditt rett og slett. Jeg har en venninne som også stadig syter over at folk stirrer på henne. Om vi er ute og går så kommenterer hun stadig at den eller den stirrer, men det er ingen som stirrer på noen av oss. Det er helt vanlige blikk og øyekontakt i forbifarten som hun hele tiden tolker som stirring. Anonymkode: 9384c...5b1 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #19 Skrevet 1. juni 2017 Opplever dette jeg og, men det er i en kystby på Østlandet. Folk stirrer mye på skoene og måler meg videre opp. Er helt merkelig. Bor i Trøndelag nå og her har jeg aldri opplevd den formen for gloing. Trives bedre her enn på Østlandet igrunn Anonymkode: 89bef...0f2
Drakan Skrevet 1. juni 2017 #20 Skrevet 1. juni 2017 Jeg vil ærlig innrømme at jeg har glodd på en hund og tenkt "er det greit om jeg går å klapper den. blir sikkert rart" og lengter etter å klappe den finne hunden på hodet eller haken. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå