AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Hei! Jeg er nyutdannet og skal ha 1.klasse til høsten. Nå skal jeg være med på mitt aller første foreldremøte, riktig nok bare presentere meg, men er allikevel veldig veldig nervøs. Noen som har tips? Hva skal jeg presentere om meg? Hva ville du ha fått vite om ditt barns kommende lærer? Anonymkode: 227bb...b2d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Bakgrunn, erfaring. At du gleder deg og hva du setter fokus på. Anonymkode: 82e93...918 2
stan Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Si bare litt kort og generelt om deg. Ikke legg for mye vekt på at du er nyutdannet. Fokuser heller på at dette kan du, og hvordan du gleder deg og hvor engasjert du er. Framstå som trygg og profesjonell. Foreldrene er uansett mest interessert i å høre om egne barn, men trenger å føle at de er i trygge hender. Fortell om planene, beskriv oppleggene. Og forklar hvordan foreldrene best kan hjelpe barna sine. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 Ikke fokuser så mye på deg selv, men heller på hva du har tenkt å gjøre med barna deres. Fortell om planer, studieteknikker som de forstår lett, og diverse skolerelaterte ting. Du må også si ifra til foreldrene hvordan du har tenkt å kjøre lekse-opplegget, og hvordan de best kan bistå barna sine når de gjør lekser hjemme. Anonymkode: a5aa8...666
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Du skal bare presentere deg? Da holder det å fortelle litt om hvem du er, kanskje hva du har jobbet med før (med mindre du er helt nyutdannet), og at du gleder seg til kommende skoleår. Hold det enkelt. Det er mye info for foreldre på første foreldremøte, så man trenger ikke lange monologer om lærerens planer akkurat da Anonymkode: 10b93...4c7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 Da jenta vår begynte i første i fjor, presenterte lærerne seg også. Da sa de hvem de var, og hvilke fag/grupper de skulle ha. Ikke noe mer, det var veldig kort. Så gikk de over på praktiske opplysninger med en gang. Eventuelt noe svada som "Vi gleder oss veldig til å bli kjent med barna deres!" Du trenger ikke å si mer. Eventuelt om du har spesielle kvalifikasjoner som gjør at du skal ha spesielle arbeidsoppgaver. "Jeg har bakgrunn innen spesialpedagogikk, og skal ha ansvar for en liten gruppe av barna her" eller "Jeg kommer til å være tursjef når klassen skal ut på tur" el.l. Ikke si så mye om deg selv, det gjør i allefall ikke lærerne på vår skole. Anonymkode: 189e5...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå