AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Jeg fikk idag tilbud om en jobb, men jeg er usikker på om jeg skal si ja eller ikke. Årsaken er at stillingen ikke er helt det jeg vil, men jeg får fortsatt brukt noe av det jeg lærte om i studiet, bare i en litt annen setting. De skal også etablere en ny avdeling som jobber innenfor det jeg vil innen utgangen av 2018 og jeg fikk beskjed om at jeg flyttes over dit hvis jeg ønsker det. Jeg er nyutdannet med mastergrad og har søkt en del jobber uten å få napp, det frister litt å ta jobben fordi da har jeg iallefall en fast jobb, men jeg vil jo helst jobbe innenfor det jeg studerte. Ellers virker firmaet veldig ålreit og lønna er god. Anonymkode: fc5f1...337
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Innen utgangen av 2018 får du jo jobbe med det du ønsker, så er det noe å tvile på egentlig, spesielt i dagens arbeidsmarked? Synes det virket som et bra tilbud du har fått! Anonymkode: e33ad...f12 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Jeg ville uten tvil takket ja! Spesielt i dagens arbeidsmarked. Anonymkode: 87861...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Ville takket nei, så kan heller noen som virkelig trenger jobben få den. Det virker ikke som om du har behov for en jobb når du vurderer å takke nei. Anonymkode: f4592...8ec 4
NumberSix Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 Du har fått et jobbtilbud, som er relevant for utdannelsen din, og om et år så får du muligheten til å jobbe med noe enda mer relevant og som du ønsker. Og så tenker du å si nei til dette? I dagens arbeidsmarked? Enig med vedkommende over meg her, si nei du, så kan du sitte og skrive jobbsøknader et par år i stedet. 5
Tilma Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Ville takket ja jeg også. du er nyutdannet. Innen 2018 får du jobbe med det du vill!:) da kan du se på de andre som erfaring. Går det ikke, så søker du deg videre,men da har du jobb, noe å gå til, lønn og ja en jobb.. det er jo ikke værre en å slutte om det faktisk ikke er noe for deg!:)
Gjest Overrasket Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Helt personlig, men for all del ikke ta dette som et absolutt råd, ville ikke jeg tatt en jobb kun basert på muntlige lovnader om mulige fremtidige forbedringer. Slikt er ... i beste fall uforsiktig å falle for. Enten passer den stillingen du nå er tilbudt bra nok, og det som skjer i fremtiden kan komme som en bonus, eller så passer det ikke for deg.
I Grosny Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk idag tilbud om en jobb, men jeg er usikker på om jeg skal si ja eller ikke. Årsaken er at stillingen ikke er helt det jeg vil, men jeg får fortsatt brukt noe av det jeg lærte om i studiet, bare i en litt annen setting. De skal også etablere en ny avdeling som jobber innenfor det jeg vil innen utgangen av 2018 og jeg fikk beskjed om at jeg flyttes over dit hvis jeg ønsker det. Jeg er nyutdannet med mastergrad og har søkt en del jobber uten å få napp, det frister litt å ta jobben fordi da har jeg iallefall en fast jobb, men jeg vil jo helst jobbe innenfor det jeg studerte. Ellers virker firmaet veldig ålreit og lønna er god. Anonymkode: fc5f1...337 Si ja takk
I Grosny Skrevet 1. juni 2017 #9 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, Overrasket skrev: Helt personlig, men for all del ikke ta dette som et absolutt råd, ville ikke jeg tatt en jobb kun basert på muntlige lovnader om mulige fremtidige forbedringer. Slikt er ... i beste fall uforsiktig å falle for. Enten passer den stillingen du nå er tilbudt bra nok, og det som skjer i fremtiden kan komme som en bonus, eller så passer det ikke for deg. Dersom fremtidige lovnader ikke fører med seg noe så er det greit å slutte , med god grunn, uten at noen blir sure dersom en mer optimal jobb dukker opp. 6
SweetM Skrevet 1. juni 2017 #10 Skrevet 1. juni 2017 Jeg hadde takket ja, men fortsatt å søke på andre jobber. 2
Gjest Overrasket Skrevet 1. juni 2017 #11 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, I Grosny skrev: Dersom fremtidige lovnader ikke fører med seg noe så er det greit å slutte , med god grunn, uten at noen blir sure dersom en mer optimal jobb dukker opp. Du tenker slik, det gjør ikke jeg. Jeg foreslår ikke å ikke ta jobben, jeg sier at jeg aldri ville tatt en jobb kun fordi noen sa noe som kanskje kunne gjøre meg lykkelig i fremtiden. Et slikt utsagn hadde jeg tatt med en stor klype salt.
I Grosny Skrevet 1. juni 2017 #12 Skrevet 1. juni 2017 40 minutter siden, Overrasket skrev: Du tenker slik, det gjør ikke jeg. Jeg foreslår ikke å ikke ta jobben, jeg sier at jeg aldri ville tatt en jobb kun fordi noen sa noe som kanskje kunne gjøre meg lykkelig i fremtiden. Et slikt utsagn hadde jeg tatt med en stor klype salt. Jeg tenkte at det var fint å ta denne jobben i ett allright firma og at den litt ukurante praksisen ikke trenger å være helt ukurant. Altså: Jeg så mer i det en bare ett abstrakt løfte.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #13 Skrevet 1. juni 2017 Hvilken utdanning har du? Hvordan er arbeidsmarkedet for en med din bakgrunn? Du er helt nyutdannet, så sånn sett tenker jeg at du ikke kan velge og vrake like mye. Går det an at du får skrevet i kontrakten at du skal ha mulighet til å overflyttes til den nye avdelingen etter hvert? Jeg er for øvrig enig med de fleste andre. Ta jobben, så ser du om dette er noe for deg eller om du skal fortsette å søke videre. Da har du med noe erfaring på CVn også. Anonymkode: 61471...d59 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå