Superlammet Skrevet 1. januar 2005 #1 Skrevet 1. januar 2005 Natt til igår klikka harddisken min. Det hørtes ut som om den prøvde å jobbe, men stoppet opp og lagde en merkelig lyd. Dette gjør den hele tiden nå. Heldigvis hadde jeg en annen HD liggende, så jeg satt i denne og la inn ny OS. Men jeg har så utrolig mye på den gamle, bl.a. 16GB med mp3, masse bilder som betyr litt og endel dokumenter. Regnet ikke akkurat med en fysisk diskkræsj, men det virker som om det er det som har skjedd. Noen som har noen gode råd?
@riel Skrevet 1. januar 2005 #2 Skrevet 1. januar 2005 Det er dyrt å gjenopprette tapte dokumenter, men de kan gjøres: http://www.ibas.no/
Superlammet Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2005 TAkk takk! skal sjekke det ut.. sto ingen priser på nettsida, noe jeg ikke synes lover spesielt godt.. =P Det som irriterer meg mest er at jeg må rekonfigurere så jævla mye... *usje*
Gjest Devil's Spawn Skrevet 2. januar 2005 #4 Skrevet 2. januar 2005 TAkk takk! skal sjekke det ut.. sto ingen priser på nettsida' date=' noe jeg ikke synes lover spesielt godt..[/quote'] ibas blir nok en veldig dyr affære, snakker vel om 10 000 - 15 000. Har du prøvd å sett den ødelagte disken som slave og kjørt programmet irecover
Superlammet Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2005 Greia er at jeg ikke finner disken i det hele tatt i BIOS... Og da vil jeg påstå at jeg har et jævla stort problem.. Sendte en mail til Ibas for å spørre, så får vi se... Men tviler på at jeg vil bruke dem.. er ikke sååå viktige filer der..
jordbær Skrevet 3. januar 2005 #6 Skrevet 3. januar 2005 Ibas kan alltid finne data på harddisken din.. De er flinke sånn sett. Men det er mest bedrifter som bruker dem pga. prisen.
Cronos Skrevet 3. januar 2005 #7 Skrevet 3. januar 2005 Det kan være at den mangler strøm. Er det sånn "klikk", spinn-opp-lyd? Du kan jo prøve å ta ut strømmen til de fleste andre komponenter og sjekke da. Men mest sannsynlig er det vel harddisken som er gått. Ihvertfall hadde jeg tatt den ut og latt den "hvile" noen dager. Det hender de kommer seg igjen. Ihvertfall nok til å få hentet ut viktig data.
Superlammet Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2005 Det kan være at den mangler strøm. Er det sånn "klikk", spinn-opp-lyd? Du kan jo prøve å ta ut strømmen til de fleste andre komponenter og sjekke da. Men mest sannsynlig er det vel harddisken som er gått. Ihvertfall hadde jeg tatt den ut og latt den "hvile" noen dager. Det hender de kommer seg igjen. Ihvertfall nok til å få hentet ut viktig data. Ja jeg tenkte på det samme. Skal prøve den igjen når jeg kommer hjem! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå