Gå til innhold

Noen med barn som mangler en fot som kan fortelle litt om hvordan det har vært og er å leve med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er 2 uker og måtte operere bort den ene foten ganske snart etter fødsel. Deler av lårbeinet sitter igjen.

Hvordan er hverdagen? Har de smerter i stumpen? Hvordan virker det med proteser? Hvor ofte må de ha nye? De vokser jo fort.

All erfaring er av interesse.

Anonymkode: d63fa...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo lettere mtp fantomsmerter etc for de som har levd uten en kroppsdel hele livet, enn de som må fjerne en senere i livet

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Blod skrev:

Det er jo lettere mtp fantomsmerter etc for de som har levd uten en kroppsdel hele livet, enn de som må fjerne en senere i livet

Ja det sa kirurgen som opererte. Heldigvis ❤️

Anonymkode: d63fa...75f

AnonymBruker
Skrevet

Barn har en egen evne til å tilpasse seg, så barnet ditt vil få det helt flott uten det manglende benet. H*n vet jo ikke om noe annet liv. 

La barnet utvikle seg og leve så normalt som mulig, så er jeg ganske sikker på at h*n ikke vil henge så langt etter på de områdene der bena skal brukes. Barnet vil tidlig lære seg å bruke benstompen. 

Barnet må også etterhvert ha protese, og de får nye etterhvert som de vokser. For mange barn er protesen i veien, og de klarer seg vel så bra uten, men samtidig så må de lære seg og bruke protese. 

Anonymkode: fb346...b30

Skrevet

Jeg kjenner en ortopedisk ingeniør og de gjør supert arbeid med små barn. Dette kommer til å gå helt fint. Vi bor i Norge tross alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...