AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Har gått lei alle løgner barnet sprer om meg, og ønsker rett og slett at barnet oppsøker en psykolog , for å finne grunnen til at usanne ting blir sagt. Både på skolen, til mor og andre. Er dette noe jeg gjøre, uten at mor vil? Barnet er 11 år og vil antagelig ikke heller.. Vi har 50-50 Anonymkode: 566ac...fff
I Grosny Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gått lei alle løgner barnet sprer om meg, og ønsker rett og slett at barnet oppsøker en psykolog , for å finne grunnen til at usanne ting blir sagt. Både på skolen, til mor og andre. Er dette noe jeg gjøre, uten at mor vil? Barnet er 11 år og vil antagelig ikke heller.. Vi har 50-50 Anonymkode: 566ac...fff Når du har barnet, er det ditt ansvar å hente inn nødvendig lege, psykologhjelp og sånt. Dette er ikke akutt, men langsiktig, og her bør helst du og mor samarbeide/ være samkjørte. Dumt hvis hun tar med ungen til en psykolog, og du til en annen. Det er to klassiske grunner for å juge. Oppmerksomhet, eller erfaring om at det straffer seg å snakke sant. 3
SesameStreet Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gått lei alle løgner barnet sprer om meg, og ønsker rett og slett at barnet oppsøker en psykolog , for å finne grunnen til at usanne ting blir sagt. Både på skolen, til mor og andre. Er dette noe jeg gjøre, uten at mor vil? Barnet er 11 år og vil antagelig ikke heller.. Vi har 50-50 Anonymkode: 566ac...fff Vil ikke mor at barnet skal gå til psykolog? 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Her er det noe som skurrer noe helt forjævlig i mine ører. Vet ikke om det er mor eller far, men noe er virkelig galt. Anonymkode: 0b31b...853 13
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 5 minutter siden, SesameStreet skrev: Vil ikke mor at barnet skal gå til psykolog? Nei, hun tror blindt på barnet .. Anonymkode: 566ac...fff
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det noe som skurrer noe helt forjævlig i mine ører. Vet ikke om det er mor eller far, men noe er virkelig galt. Anonymkode: 0b31b...853 Ja, det er noe galt.. Mor vil ha barnet 100%, og barnet vil det samme. Barnet lager historier som ikke er sanne for å få til dette. Jeg ønsker å finne grunnen. Anonymkode: 566ac...fff
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Når man har 50/50 skal ting som angår bla skole og helse godkjennes av begge. Anonymkode: 1465e...fec 3
SesameStreet Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun tror blindt på barnet .. Anonymkode: 566ac...fff Kan jeg driste meg til å spørre hva slags løgner det er snakk om? Du skriver jo selv at du tror du vet hva grunnen er, nemlig at barnet ikke ønsker en 50/50 fordeling og at dette er en reaksjon for å få være mer hos sin mor. Det kan være at barnet da forteller disse historiene fordi at barnet ikke ønsker å dra til deg og ønsker at andre skal samtykke. Jeg ville spurt meg selv om hvorfor barnet ønsker å være 100 % hos moren. Det vil jo si at barnet ikke ønsker å være hos deg i det hele tatt. Endret 1. juni 2017 av SesameStreet 11
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #9 Skrevet 1. juni 2017 Må vel være en grunn til at barnet ikke vil til deg da? Har du sett deg selv utenfra, er det noe du kan gjøre bedre her? (Som ikke går på å tvinge en 11 åring til psykolog.) Syns det virker veldig merkelig at barnet lyver om deg hvis alt er fint. er du sikker på at alt er løgn også, eller kan dette være barnets side av saken? Anonymkode: 6256f...2b6 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #10 Skrevet 1. juni 2017 Barnet vil antagelig ikke til meg fordi det er regler her. Det er mye friere hos mor. Vi har totalt tre barn og de to andre er her 50 og ønsker det. Det er også disse som har fortalt meg endel av løgnene som blir sagt. Mor behandler dette barnet annerledes og det vises også på barnets adferd. Anonymkode: 566ac...fff
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #11 Skrevet 1. juni 2017 Nei, du kan ikke ta med et barn til psykolog uten mors samtykke. Forventningen du har til psykologhjelp er også urealistisk. Eksempelvis: Barnets atferd er et resultat av konflikten mellom far og mor og samspillet mellom foreldre og barnet. Et barn klarer ikke selv å sette ord på dette, og endringen må skje hos foreldrene, ikke barnet Anonymkode: ca242...4f7 10
SesameStreet Skrevet 1. juni 2017 #12 Skrevet 1. juni 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet vil antagelig ikke til meg fordi det er regler her. Det er mye friere hos mor. Vi har totalt tre barn og de to andre er her 50 og ønsker det. Det er også disse som har fortalt meg endel av løgnene som blir sagt. Mor behandler dette barnet annerledes og det vises også på barnets adferd. Anonymkode: 566ac...fff Hva slags løgner er det barnet forteller da? Utifra hva du beskriver så tenker jeg at du er veldig upopulær hos barnet fra før av og nå så vil du bare skape enda mer avstand mellom dere. Endret 1. juni 2017 av SesameStreet 2
Gjest Axl Rose Skrevet 1. juni 2017 #13 Skrevet 1. juni 2017 (endret) Så klart kan du det. Du er tross alt faren. Ikke alltid moren ser det beste for barnet, og finnes de som ikke vil ha barnet sitt til psykolog uansett når det er det beste. Endret 1. juni 2017 av Axl Rose
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #15 Skrevet 1. juni 2017 Hvorfor skal du ikke respektere at en tiåring vil bo hos mor? Du mener tydeligvis at hun er en god forelder siden dere har delt omsorg, og barnet er såpass stort at slike valg bør barnet få ta selv. Du kan da ikke mene at du skal gå i krig mot barnet?!? Hvis barnet har så sterkt ønske om å bo hos mor at barnet lyver, så javel, da er det virkelig noe barnet vil da. Å overkjøre ungenes ønsker slik har jeg ingenting til overs for! Anonymkode: e8adb...4c6 9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #16 Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet vil antagelig ikke til meg fordi det er regler her. Det er mye friere hos mor. Vi har totalt tre barn og de to andre er her 50 og ønsker det. Det er også disse som har fortalt meg endel av løgnene som blir sagt. Mor behandler dette barnet annerledes og det vises også på barnets adferd. Anonymkode: 566ac...fff Tipper du har med ei narsissistisk mor å gjøre som bruker (gull)ungen for å nå inn til deg ved å fore barnet med negativ prat. Anonymkode: 7ae2a...e75 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #17 Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev: Selvfølgelig, du er jo faren. Han kan ikke gjøre det uten morens samtykke, nei. De har jo 50/50. Han kan eventuelt kontakte helsesøster på skolen og la henne vurdere om barnet bør henvises samt å anbefale det for moren hvis hun mener det er nødvendig. Hun kan også koble inn barnevernet hvis foreldrene samarbeider dårlig og hun anses at en eller begge er skyld i at barnet ikke har det bra. Det er ikke sånn at skilte foreldre med delt omsorg kan ta alle avgjørelser alene når de har barnet hos seg. De kan ikke engang åpne bankkonto eller bestille pass til barnet uten at den andre godkjenner det. Anonymkode: 1465e...fec 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #18 Skrevet 1. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du ikke respektere at en tiåring vil bo hos mor? Du mener tydeligvis at hun er en god forelder siden dere har delt omsorg, og barnet er såpass stort at slike valg bør barnet få ta selv. Du kan da ikke mene at du skal gå i krig mot barnet?!? Hvis barnet har så sterkt ønske om å bo hos mor at barnet lyver, så javel, da er det virkelig noe barnet vil da. Å overkjøre ungenes ønsker slik har jeg ingenting til overs for! Anonymkode: e8adb...4c6 signere den! Anonymkode: 37013...962 5
Luckiness Skrevet 1. juni 2017 #19 Skrevet 1. juni 2017 Her ville jeg heller tatt en samtale med helsesøster på skolen. Fortalt problemstillingen. Helsesøster kunne så innkalt dere begge til et møte hvor problemstillingen tas opp og helsesøster kan gi råd for hva som bør skje videre. Da blir helsesøster et slags bindeledd. Helsesøster kan også samarbeide med lærerne, og dersom det er slikt at barnet ditt sier løgner om deg så har sikkert lærerne hørt en del også. Helsesøster vil sikkert også kunne gi råd om "regler" som kan være lurt å ha hjemme. Selvfølgelig begrenset...men type regler som gjør at barnet får nok søvn, riktig ernæring, aktivitet i hverdagen o.l. som alle foreldre bør oppfordre til uavhengig om man er sammen, skilt eller ei. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #20 Skrevet 1. juni 2017 Det jeg stusser mest på her er at du sier du er "lei av alle løgner barnet sprer om deg", og viser ikke særlig fortvilelse for barnets hensyn her. Du formulerer deg som at du er lei av dette av hensyn til ditt beste, og tenker at mor ikke eier evner til god omsorg. Og det kan godt hende dette stemmer, og at du faktisk burde ha full omsorg. Men slik du formulerer deg skurrer det rett og slett. Anonymkode: de7cd...a08 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå