AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Hei! Prøvde å ringe nav med det var 15 min vente tid jeg har 2 visdomstenner som må ut, og 1-2 hull. Dette er frykterlig dyrt når jeg er under aap. Vet noen hvordan jeg går frem? Hva søknaden heter på "dine sider"? . Ble ikke klok der heller.. Anonymkode: e0bf7...eac
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Du må søke sosialstønad, det kan du ikke gjøre på nett da det er en kommunal stønad. Så du må be om møte. Ta med saldo på kontoene dine (du trenger ikke kontoutskrift selv om de påstår det). Eier du bil eller andre unødvendige ting kan det hende de krever at du selger det først. Anonymkode: 0952d...2dc 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Finnes ingen søknadsskjema for tannbehandling på Nav. Du får søke sosialhjelp og prøve på den måten, men tannbehandling er vanligvis helsehjelp du må dekke selv. Tannlegeutgifter i tilknytning til alvorlige sykdommer avgjøres og søkes av tannlegen, ofte er det omfattende arbeid og store utgifter med egenandeler på flere tusen du selv må dekke. Å trekke visdomstenner og reparere noen få hull er neppe innunder noen ordninger om refusjon. Anonymkode: 09f0e...f04 2
Mokkilokki Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Prøvde å ringe nav med det var 15 min vente tid jeg har 2 visdomstenner som må ut, og 1-2 hull. Dette er frykterlig dyrt når jeg er under aap. Vet noen hvordan jeg går frem? Hva søknaden heter på "dine sider"? . Ble ikke klok der heller.. Anonymkode: e0bf7...eac Det er ikke Nav du skal ringe men Helfo, de kan gi info hvordan du går fram. Nav har ingenting med tannhelse og gjøre.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 Bare om det blir dyrere en 30.000. Anonymkode: 4c62d...eea
Drakan Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Fikk ikke støttet mer en noen 200 kr av en regning på 3000 kr hos tannlegen så... nei... de er ikke særlig behjelpelig med tannhelse. Har vurdert fattigmannhuset da jeg vet de kan hjelpe med tannlege, men... .... ... blir mye styr. ._. Får heler sulte litt ekstra enn måned.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Nei, man får ikke støtte av Nav til tannlegebehandling dersom ikke tannproblemene kommer av sykdom/diagnose. Er selv i samme situasjon og måtte ut med 12 000kr hos tannlegen før jul. Har heldigvis sparekonto. Anonymkode: 55530...07d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 13 minutter siden, Mokkilokki skrev: Det er ikke Nav du skal ringe men Helfo, de kan gi info hvordan du går fram. Nav har ingenting med tannhelse og gjøre. https://helfo.no/takster/regelverk-og-takster-for-tannlege Helfo hjelper det lite å ringe til. Tannlegene har direkte oppgjør med Helfo og er "saksbehandlere" når det gjelder å innvilge dekning av tannlegeutgifter fra Helfo. De skal ha legeerklæringer på helsetilstand for å kunne innvilge i forhold til de diagnosene som gir rett til delvis refusjon listet opp i lenken over. Skade/behandling må være i samsvar med reglene og med de funn tannlegen gjør i pasientens munnhule. Helfo svarer ikke noe annet enn at man skal henvende seg til tannlegen om en ringer, og tellerskrittene kommer lett opp i over femtilappen, før en får svaret om at enmikke får noe svar. Vær og oppmerksom på at Helforefusjon ikke gir gratis behandling men en refusjon på ca 50 - 70 % av tannlegeutgiftene. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare om det blir dyrere en 30.000. Anonymkode: 4c62d...eea Og hvor er den regelen skrevet? Henvisning til regelverk ønskes. Anonymkode: 09f0e...f04 2
Gjest mimoe Skrevet 1. juni 2017 #9 Skrevet 1. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må søke sosialstønad, det kan du ikke gjøre på nett da det er en kommunal stønad. Så du må be om møte. Ta med saldo på kontoene dine (du trenger ikke kontoutskrift selv om de påstår det). Eier du bil eller andre unødvendige ting kan det hende de krever at du selger det først. Anonymkode: 0952d...2dc Er du sikker på at en ikke trenger kontourskrift? Finnes det skriftlig noe sted?
Drakan Skrevet 1. juni 2017 #10 Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, mimoe skrev: Er du sikker på at en ikke trenger kontourskrift? Finnes det skriftlig noe sted? Det er en del regelverker om dette, og ja... de har ingen rett til å se kontoutskrifter. Det de egentlig skal se er den der... kommer ikke på hva det heter, men den viser inntekten din. Hjernen min er litt blank. ^_^' Når de spør om kontoutskrifter går de utfor rettighetene staten faktisk har over innsyn. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #11 Skrevet 1. juni 2017 Du kan søke sosial. Jeg jobber på nav på sosial og jeg betaler haugevis av tannlege regninger på svære beløp hver eneste uke. Trenger ikke være relatert til sykdom, dere skulle bare vist hvor mange tannregulerings regninger jeg betaler Ta med kontoutskrift, skattemeldinger og detaljert prisoverslag Anonymkode: ca9a7...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #12 Skrevet 1. juni 2017 9 minutter siden, Drakan skrev: Det er en del regelverker om dette, og ja... de har ingen rett til å se kontoutskrifter. Det de egentlig skal se er den der... kommer ikke på hva det heter, men den viser inntekten din. Hjernen min er litt blank. ^_^' Når de spør om kontoutskrifter går de utfor rettighetene staten faktisk har over innsyn. Joda, vi kan kreve kontoutskroft jo! Det står i regelverket at vi ikke kan kreve rutinemessig kontoutskrift. Men i dette tilfelle, vil det kreves Anonymkode: ca9a7...6d5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #13 Skrevet 1. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, vi kan kreve kontoutskroft jo! Det står i regelverket at vi ikke kan kreve rutinemessig kontoutskrift. Men i dette tilfelle, vil det kreves Anonymkode: ca9a7...6d5 Dere kan kun kreve for å vise at man har betalt husleie, strøm etc. Ikke for å se spesifikt hva man har brukt pengene på. Med mindre det er et vilkår som er innført etter at brukeren har misligholdt og gått tom for penger uten rimelig grunn. Så her tar du feil, og bør oppdatere deg på regelverket. Anonymkode: 0952d...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #14 Skrevet 1. juni 2017 Kommer Ann på hvorfor du er på aap også. Er grunnen psykisk kan du få dekt tannbehandling om du er i behandling pga psyken. Eller om du er i avrusning ol, da dekkes det også fult. Jeg gar gratis tannbehandling pga førstnevnte og jeg er på aap. Anonymkode: d3981...379
tussi84 Skrevet 1. juni 2017 #15 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan kun kreve for å vise at man har betalt husleie, strøm etc. Ikke for å se spesifikt hva man har brukt pengene på. Med mindre det er et vilkår som er innført etter at brukeren har misligholdt og gått tom for penger uten rimelig grunn. Så her tar du feil, og bør oppdatere deg på regelverket. Anonymkode: 0952d...2dc Skal du søke om noe fra sosialen så skal du levere Kontoutskrifter fra alle kontoer siste 3 mnd. Husleiekontrakt om leier eller oversikt over huslån og husleie. Selvangivelse for siste år. ... Du kan ikke ha noen sparepenger. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #16 Skrevet 1. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan kun kreve for å vise at man har betalt husleie, strøm etc. Ikke for å se spesifikt hva man har brukt pengene på. Med mindre det er et vilkår som er innført etter at brukeren har misligholdt og gått tom for penger uten rimelig grunn. Så her tar du feil, og bør oppdatere deg på regelverket. Anonymkode: 0952d...2dc Vi kan kreve å få vite hvor mye penger det er på hver enkelt konto! Vi kan ikke kreve å se hva pengene er brukt på, men jeg har aldri opplevd at noen stryker over dette. Hvis du tror du kan komme å kreve tannbehandling til 10-15 000 uten å bevise at du er meget blakk og ikke har sparepenger så har du misforstått Anonymkode: ca9a7...6d5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #17 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, tussi84 skrev: Skal du søke om noe fra sosialen så skal du levere Kontoutskrifter fra alle kontoer siste 3 mnd. Husleiekontrakt om leier eller oversikt over huslån og husleie. Selvangivelse for siste år. ... Du kan ikke ha noen sparepenger. Feil! Jeg fikk til og med ekstra stønad på aap for å gi konfirmasjon gave, og andre ganger for ting som reise til sykehus og ekstra penger til mat på slike reiser. Har aldri gitt ut mer enn nåværende saldo på konto! De har kun rett på mer papirer om du skal øke beløpet du får i mnd. Anonymkode: d3981...379 1
Gjest mimoe Skrevet 1. juni 2017 #18 Skrevet 1. juni 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan søke sosial. Jeg jobber på nav på sosial og jeg betaler haugevis av tannlege regninger på svære beløp hver eneste uke. Trenger ikke være relatert til sykdom, dere skulle bare vist hvor mange tannregulerings regninger jeg betaler Ta med kontoutskrift, skattemeldinger og detaljert prisoverslag Anonymkode: ca9a7...6d5 Kan dere kreve å se kontoutskrift?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #19 Skrevet 1. juni 2017 4 minutter siden, mimoe skrev: Kan dere kreve å se kontoutskrift? Bare om du skal på høyere måndelig sats! Ikke for å søke ekstratilskudd! Anonymkode: d3981...379
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #20 Skrevet 1. juni 2017 9 minutter siden, mimoe skrev: Kan dere kreve å se kontoutskrift? Ja! Selvfølgelig, hvordan ellers skal vi vite at ikke du har 200 000 på sparekonto? Anonymkode: ca9a7...6d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå