AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #21 Del Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er 10% sjangse for at du har hatt smitten lenge. Det sier forsåvidt ikke noe om han har vært utro eller ei, men ja, det betyr at smitten kan komme fra før du var i et forhold med ham. Anonymkode: 73bcb...4d5 Men kan det gå årevis uten å få forandringer? Derfor jeg også synes det er rart, sjekket meg jevnlig og nå får jeg plutselig beskjed om HPV og grad 2 forandringer. Rart de ikke kunne se noe for 1 år siden.... Anonymkode: 7db65...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #22 Del Skrevet 1. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men kan det gå årevis uten å få forandringer? Derfor jeg også synes det er rart, sjekket meg jevnlig og nå får jeg plutselig beskjed om HPV og grad 2 forandringer. Rart de ikke kunne se noe for 1 år siden.... Anonymkode: 7db65...186 HPV øker faren for forandringer, men man MÅ ikke få celleforandringer selv om man har HPV. Over 50% av alle voksne kvinner er smittet av HPV, men det er langt ifra så mange som får celleforandringer. Anonymkode: 73bcb...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #23 Del Skrevet 1. juni 2017 Han kan jo også ha vært bærer av HPV viruset i mange år uten at han har smittet deg. I tillegg kan du ha vært smittet lenge uten å ha celleforandringer. De tester for celleforandringer og finner viruset, de tester ikke kun for viruset alene. Derfor aner du ikke om du har hatt det i deg i 6 mnd eller mange, mange år. Kanskje du har hatt flere infeksjoner som innmunforsvaret håndterte selv men at du nå denne gangen pga et eller annet utviklet celleforandringer Det er så utrolig mange variabler her at hvis du ikke har mistanker av andre grunner også så ville jeg ha latt det ligge Anonymkode: 3f4e3...dd3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #24 Del Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han kan jo også ha vært bærer av HPV viruset i mange år uten at han har smittet deg. I tillegg kan du ha vært smittet lenge uten å ha celleforandringer. De tester for celleforandringer og finner viruset, de tester ikke kun for viruset alene. Derfor aner du ikke om du har hatt det i deg i 6 mnd eller mange, mange år. Kanskje du har hatt flere infeksjoner som innmunforsvaret håndterte selv men at du nå denne gangen pga et eller annet utviklet celleforandringer Det er så utrolig mange variabler her at hvis du ikke har mistanker av andre grunner også så ville jeg ha latt det ligge Anonymkode: 3f4e3...dd3 Jeg er enig Anonymkode: ea4be...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #25 Del Skrevet 1. juni 2017 Om du har Hpv virus 16 eller 18, ville jeg ikke bekymret meg for om han hadde vært utro eller ikke. Hpv 16 og 18 er forgjengeren til livmorhalskreft, dette er noe du heller burde bekymre deg over. Du kan ha hatt dette viruset i mange mange år, uten at du har visst det. Humant papillomavirus (HPV) er en stor gruppe virus som består av om lag 120 ulike typer. Noen av disse typene kan medføre vorter på fingre og tær, men ca. 40 av disse typene smitter gjennom seksuell kontakt. Viruset kan medføre endringer i hud og slimhinner, hvor de vanligste endringene er kjønnsvorter og celleforandringer(forstadier til kreft) på livmorhalsen. HPV-typene 16 og 18, medfører 70% av tilfellene av livmorhalskreft. Mens hpv typene 6 og 11 er forgjengeren til kjønnsvorter. Kilde fra https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/kjonnssykdommer/hpv-infeksjon/ Anonymkode: f88c0...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #26 Del Skrevet 1. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kan det gå årevis uten å få forandringer? Derfor jeg også synes det er rart, sjekket meg jevnlig og nå får jeg plutselig beskjed om HPV og grad 2 forandringer. Rart de ikke kunne se noe for 1 år siden.... Anonymkode: 7db65...186 Celleprøver er ikke helt nøyaktige. For at det skal vises celleforandringer ved celleprøven, er man avhengig at legen skraper akkurat det området der celleforandringene befinner seg. Altså kan man ha celleforandringer uten at de blir oppdaget ved en celleprøve, men ved neste prøve f.eks. kan de bli oppdaget hvis det blir skrapet fra det riktige området. Anonymkode: 4b3da...fb2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #27 Del Skrevet 1. juni 2017 Takk for alle svar. Ble så usikker når jeg så legen ble litt paff når jeg sa at jeg hadde hatt samme partner i ti år. Da skal jeg slå meg til ro med at alt er tilfeldigheter. Anonymkode: 7db65...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #28 Del Skrevet 1. juni 2017 Har du tillit til partner lar du det ligge. Hva hvis han begynner å mistenke deg? Anonymkode: 20bd2...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #29 Del Skrevet 1. juni 2017 Min kropp er en av den 10 % som ikke kvitter seg med viruset. Men selv om jeg har viruset i meg har jeg ikke celleforandringer. Det er ikke så lenge siden at det å teste for viruset når de tok celleprøve. Det er også mulig å ikke få rett svar på prøven. Så jeg tror ikke han har vært utro. Anonymkode: e73be...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 1. juni 2017 #30 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg har hatt viruset i årevis. Var ikke engang klar over at det gikk over hos de fleste? Høres ut som det kan være tilfeldigheter, så ville nok stolt på samboeren her altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #31 Del Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min kropp er en av den 10 % som ikke kvitter seg med viruset. Men selv om jeg har viruset i meg har jeg ikke celleforandringer. Det er ikke så lenge siden at det å teste for viruset når de tok celleprøve. Det er også mulig å ikke få rett svar på prøven. Så jeg tror ikke han har vært utro. Anonymkode: e73be...2de 1 time siden, Siri_H skrev: Jeg har hatt viruset i årevis. Var ikke engang klar over at det gikk over hos de fleste? Høres ut som det kan være tilfeldigheter, så ville nok stolt på samboeren her altså Slår meg til ro med dette Er jo alt for mye tilfeldigheter, og jeg tror ikke han har vært utro, ble så usikker når jeg forstod det som det var 90% sjanse for at han hadde vært det Har dere 16 eller 18? Jeg skjønner jo ikke helt det her🙈 Vil man ikke få celleforandringer med 16 og 18? Siden de er høyrisiko? Beklager om jeg spør dumt. Anonymkode: 7db65...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå