AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Del Skrevet 1. juni 2017 Fått påvist HPV 16 og celleforandringer. Gått regelmessig til kontroll de siste årene. Har nevnt det for mannen, at legen mente jeg måtte ha blitt smittet de siste to årene, fordi infeksjonen varte fra 6-24 mnd. (Legen visste ikke at jeg var i forhold) Mannen er helt klar på at han ikke har vært utro. Hva hadde du tenkt? Anonymkode: 7db65...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Del Skrevet 1. juni 2017 HPV kan man få uten sex Anonymkode: a1fec...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Del Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: HPV kan man få uten sex Anonymkode: a1fec...2f5 Hvordan kan man få det? Ved intim hudkontakt? Du kan vel ikke få det ved en klem? Anonymkode: 7db65...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Del Skrevet 1. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: HPV kan man få uten sex Anonymkode: a1fec...2f5 Direkte kontaktsmitte fra person til person ved seksuell kontakt. HPV-infeksjoner er svært smittsomme. Hud eller slimhinner som har sår eller er skadet, er mer mottakelige for smitte. Kjønnsvorter er meget smittsomt. Mor-til-barn smitte under fødsel er ikke uvanlig, men barnet blir vanligvis asymptomatisk bærer av viruset og kvitter seg med viruset i løpet av kort tid. Anonymkode: a07d8...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Del Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man få det? Ved intim hudkontakt? Du kan vel ikke få det ved en klem? Anonymkode: 7db65...186 Det er flere ulike HPV virus, men man kan f.eks. få HPV ved å ta på et dørhåndtak som noen med HPV har tatt på. Som regel så fører det ikke til celleforandringer. Hovedsakelig er HPV et seksuelt overførbart virus, men det er ikke uvanlig at man får det på andre måter http://www.lommelegen.no/artikkel/sannheten-om-hpv Anonymkode: a1fec...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Del Skrevet 1. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Direkte kontaktsmitte fra person til person ved seksuell kontakt. HPV-infeksjoner er svært smittsomme. Hud eller slimhinner som har sår eller er skadet, er mer mottakelige for smitte. Kjønnsvorter er meget smittsomt. Mor-til-barn smitte under fødsel er ikke uvanlig, men barnet blir vanligvis asymptomatisk bærer av viruset og kvitter seg med viruset i løpet av kort tid. Anonymkode: a07d8...e46 Jeg har HPV 16, den gir vel ikke kjønnsvorter? Har aldri hatt det... Anonymkode: 7db65...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Del Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er flere ulike HPV virus, men man kan f.eks. få HPV ved å ta på et dørhåndtak som noen med HPV har tatt på. Som regel så fører det ikke til celleforandringer. Hovedsakelig er HPV et seksuelt overførbart virus, men det er ikke uvanlig at man får det på andre måter http://www.lommelegen.no/artikkel/sannheten-om-hpv Anonymkode: a1fec...2f5 Gjelder det den typen jeg har? Trodde ikke du kunne få HPV 16 og 18 ved å ta på dørhåndtak? Anonymkode: 7db65...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #8 Del Skrevet 1. juni 2017 Hadde ikke brydd meg nevneverdig om å nøste opp i det Anonymkode: e8a10...8f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #9 Del Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gjelder det den typen jeg har? Trodde ikke du kunne få HPV 16 og 18 ved å ta på dørhåndtak? Anonymkode: 7db65...186 Jeg vet ikke om det gjelder typen du har. Du må nesten spørre legen din om årsak, men generelt så er HPV virus ikke noe tegn på utroskap i det hele tatt Anonymkode: a1fec...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #10 Del Skrevet 1. juni 2017 Hadde spurt legen ang smittemåter osv, og sagt du var i forhold. Anonymkode: 3fb6b...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #11 Del Skrevet 1. juni 2017 Her fra lommelegen.no: Myte 3: Dersom HPV-smitte blir oppdaget i et langvarig forhold betyr det at en av partene må ha vært utro Fakta: Selv om HPV-infeksjon går over av seg selv i løpet av 6-24 måneder i over 90 prosent av tilfellene, er det noen som har pågående infeksjon over mange år. Det er umulig å vite når du ble smittet. HPV smitter først og fremst ved intim kontakt, men HPV kan også smitte ved annen hudkontakt. Anonymkode: 73bcb...4d5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #12 Del Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde spurt legen ang smittemåter osv, og sagt du var i forhold. Anonymkode: 3fb6b...b97 Jeg sa det på slutten av timen, da ble legen litt "paff" og svarte ikke direkte. Ble litt sånn øh, ja hos 10% så kan den vedvare. Fikk ikke spurt mer, ble så paff selv. Anonymkode: 7db65...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokkert Skrevet 1. juni 2017 #13 Del Skrevet 1. juni 2017 Det er som de over her sier, at det behøver ikke å være noe. Men igjen, man vet aldri. Ta kontakt med legen og hør hvordan HPV 16 kan oppstå og forklar at du er i et forhold. Legen vil nok gi deg en detaljert forklaring. Jeg stoler på samboeren min, men om jeg hadde fått den beskjeden i fanget så hadde jeg nok blitt veldig usikker. Dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #14 Del Skrevet 1. juni 2017 Hva tror du ts? Kan han ha vært utro? Anonymkode: ea4be...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #15 Del Skrevet 1. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her fra lommelegen.no: Myte 3: Dersom HPV-smitte blir oppdaget i et langvarig forhold betyr det at en av partene må ha vært utro Fakta: Selv om HPV-infeksjon går over av seg selv i løpet av 6-24 måneder i over 90 prosent av tilfellene, er det noen som har pågående infeksjon over mange år. Det er umulig å vite når du ble smittet. HPV smitter først og fremst ved intim kontakt, men HPV kan også smitte ved annen hudkontakt. Anonymkode: 73bcb...4d5 Sånn jeg tolker det så er det 10% sjanse for at han ikke har vært utro? Anonymkode: 7db65...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #16 Del Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, Sjokkert skrev: Det er som de over her sier, at det behøver ikke å være noe. Men igjen, man vet aldri. Ta kontakt med legen og hør hvordan HPV 16 kan oppstå og forklar at du er i et forhold. Legen vil nok gi deg en detaljert forklaring. Jeg stoler på samboeren min, men om jeg hadde fått den beskjeden i fanget så hadde jeg nok blitt veldig usikker. Dessverre. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva tror du ts? Kan han ha vært utro? Anonymkode: ea4be...279 Jeg stoler forsåvidt på han, men fikk jo litt mistanker Anonymkode: 7db65...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #17 Del Skrevet 1. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn jeg tolker det så er det 10% sjanse for at han ikke har vært utro? Anonymkode: 7db65...186 Haha nei, man kan ikke drive med prosentregning på den måten Jeg ville nok stolt på han Anonymkode: a1fec...2f5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #18 Del Skrevet 1. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha nei, man kan ikke drive med prosentregning på den måten Jeg ville nok stolt på han Anonymkode: a1fec...2f5 Vet jeg virker paranoid nå altså🙈 Men når de sier at 90 % går det bort på, så tenker jeg jo mitt🙈 Anonymkode: 7db65...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #19 Del Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet jeg virker paranoid nå altså🙈 Men når de sier at 90 % går det bort på, så tenker jeg jo mitt🙈 Anonymkode: 7db65...186 10% sannsynlighet for at det ikke går bort er egentlig ganske mange personer med tanke på at 75% går rundt med HPV virus i en eller annen form Anonymkode: a1fec...2f5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #20 Del Skrevet 1. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn jeg tolker det så er det 10% sjanse for at han ikke har vært utro? Anonymkode: 7db65...186 Det er 10% sjangse for at du har hatt smitten lenge. Det sier forsåvidt ikke noe om han har vært utro eller ei, men ja, det betyr at smitten kan komme fra før du var i et forhold med ham. Anonymkode: 73bcb...4d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå