AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Mannen og jeg var nylig i bryllup. Brudeparet ønsket seg kun penger, så vi ga de 1000,- kr. I etterkant har jeg fått høre at middagen kostet 500,- per kuvert uten drikke, og vi fikk jo både velkomstdrink, vin til maten samt drikke etter middagen slik at gaven vi ga ikke var tilsvarende hva brudeparet brukte på å ha oss som gjester. Burde vi ha gitt mer? Og dersom vi burde det; Hvordan retter vi dette opp nå i etterkant? Vi er en småbarnsfamilie med trang økonomi. Anonymkode: 2f900...7e4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Det er gave, ikke inngangsbillett! Man gir etter evne og lyst, uavhenging av hva bryllupet koster, tenker jeg. Som brudepar må man regne hele bryllupet som en utgift, man kan ikke forvente å få det inn igjen på gaver 😊 Synes 1000 er en mer enn bra nok gave, for øvrig. Anonymkode: a4d19...602 25
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Nei, det burde dere ikke. Med mindre dere er i nær slekt, som søsken e.l., er 1000 kr helt kurrant. At de har valgt veldig dyre kuverter, er deres eget valg. Man holder ikke bryllup for å tjene penger på det. Så lenge dere ikke selv fikk bestemme hvor dyr maten dere fikk servert skulle være, kan dere da ikke forvente å skulle betale for dere. Det er en gave, ikke inngangspenger som skal dekke arrangørens kostnader. Og det er ikke normalt å oppgi kuvertpris til gjestene, og så forvente at de skal punge ut tilsvarende. Anonymkode: 923d9...35a 5
Måbarefåsiat... Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Dere ga ikke for lite. Fra gammelt av har man vel sagt at gaven skal være omtrent det kuverten koster, men det mener jeg ikke bør ha noe så si. Brudeparet kan ikke forvente å gå i 0. Forøvrig mener jeg det er en uting å ønske seg penger i bryllupsgave, så sant det ikke er til noe helt spesielt, men det er en annen diskusjon. 3
Gjest making.a.mess Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen og jeg var nylig i bryllup. Brudeparet ønsket seg kun penger, så vi ga de 1000,- kr. I etterkant har jeg fått høre at middagen kostet 500,- per kuvert uten drikke, og vi fikk jo både velkomstdrink, vin til maten samt drikke etter middagen slik at gaven vi ga ikke var tilsvarende hva brudeparet brukte på å ha oss som gjester. Burde vi ha gitt mer? Og dersom vi burde det; Hvordan retter vi dette opp nå i etterkant? Vi er en småbarnsfamilie med trang økonomi. Anonymkode: 2f900...7e4 1000 er en vanlig gave i bryllup. Med mindre dere er brudens/brudgommens foreldre. Ikke gjør noe i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Bryllup er et tapsprosjekt. Synes dere ga mer en nok. Anonymkode: e2e33...943 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Gaver gir man etter eget ønske og økonomi, ikke etter takster for brudeparets utgifter. Noen gir en tusenlapp andre gor glere, totalt sett gjevner vel dette seg ut? Anonymkode: 1e188...708 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 Så bra folk ikke syntes vi ga for lite. Vi har steam økonomi, men jeg er redd for å virke gjerrig Anonymkode: 2f900...7e4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #9 Skrevet 1. juni 2017 1000 kroner er en helt normal gave, og dere gav absolutt ikke for lite. Dessuten er det ganske uhøflig å be kun om penger synes jeg, men OK. Anonymkode: 2d65f...7ff
mereo Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 Helt innafor, husk også at det er en del folk som har noen ville forventninger til gaver - noe som ikke nødvendigvis er realistisk. Det er som alle andre store ting i livet, man gir etter lommeboka og relasjon Så senk skuldra og ikke tenk mer på det.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 Jeg hadde vel egentlig synes at 500 hadde vært nok og jeg da, men nå har jeg dårlig råd og vil heller prioritere skikkelige gaver til barna min eller familien. Bryllup for et vennepar = liten gave i mine øyne Kuvertprisen bryr jeg meg ikke om, ligger på samme gavenivå uansett om det er låvebryllup eller på fint hotell. Mindre kanskje på hotell, siden det oftest betyr at jeg må betale drikke selv. Anonymkode: 6cd6b...27e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå