AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Dagmammaen til vårt barn er innkalt til sykehus for en undersøkelse. Denne tar nok hele dagen. Har jeg rett på å bruke syk barnepasser-dag denne dagen, eller må jeg ta en feriedag? Håper noen vet svaret da det begynner å bli få feriedager og avspaseringstimer igjen siden dagmammaen nylig har fått påvist helseproblemer. Vi har fått barnehageplass fra høsten av, men inntil da er vi avhengig av dagmamma. Anonymkode: de2ff...b33
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Spør HR-avdelingen din? Jeg tror du har rett til det. Anonymkode: 168a9...bc5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør HR-avdelingen din? Jeg tror du har rett til det. Anonymkode: 168a9...bc5 Jeg har sendt en e-post til ei ved HR-avdelingen nå, men de pleier ikke svare så raskt så er redd jeg ikke får svar i tide 😬 Anonymkode: de2ff...b33
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sendt en e-post til ei ved HR-avdelingen nå, men de pleier ikke svare så raskt så er redd jeg ikke får svar i tide 😬 Anonymkode: de2ff...b33 Da må du ringe til dem. Anonymkode: 5e55e...fdb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 Nei, for barnet ditt er ikke den syke. Ta evt. med barnet på jobben eller la en slektning e.l. passe det. Eller ta fri uten lønn om det er mulig. Anonymkode: ca831...7c1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Jo. Det kan du. Retten gjelder både sykt barn og syk barnepass. Anonymkode: ee968...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, for barnet ditt er ikke den syke. Ta evt. med barnet på jobben eller la en slektning e.l. passe det. Eller ta fri uten lønn om det er mulig. Anonymkode: ca831...7c1 Tull. Anonymkode: 9b82f...479 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 Hvorfor går ingen av dere til regelverket for denne typen klare og enkle spørsmål? https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Arbeidsforhold/Permisjoner-og-ferie/I-hvilke-tilfeller-plikter-jeg-a-gi-ansatte-fri/Fri-ved-barns-og-barnepassers-sykdom/ Anonymkode: 2ad77...39e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå