Gå til innhold

Når tid vil kattungen roe seg? Hun er helt spinnvill!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kattunge på snart 5 måneder og hun blitt helt crazy. Hun sprinter frem og tilbake på stuegulvet, henger i gardinen, løper frem og tilbake i sofaen, hopper opp på bordet osv. Hun er helt spinnvill! :fnise:  Hun har leker og klatrestativ. 

Bare lurer på når tid kattunger roe seg og ikke er helt rabiate? 

Anonymkode: f4a55...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er rundt 9 mnd :)

Skrevet

Veldig individuelt... Er dette ein  utekatt eller ein innekatt?
Eg har ei kjette på 4 år no, og ho har fremdeles tussefaktene til ein kattunge, ho er utekatt og bruker natta på jakt, men allikevell så har ho energi til å springe tulling, klatre og leke i kattestativet sitt, og ikkje minst herje med hunden! :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

De roer seg ned litt når de er nermere året. Å noen roer seg når de blir kastrert og blir kvitt en del hormoner :) 

Anonymkode: d9cad...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Våre kattunger roet seg da de fikk komme ut, da var de nærmere året :) De var helt gale i perioder :fnise: men kan jo si det slik at hankatten ble litt roligere av å bli kastrert, da han dreiv og slåss mye med jentepusen før det! 

Anonymkode: b39de...8b8

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Rødtoppen skrev:

Veldig individuelt... Er dette ein  utekatt eller ein innekatt?
Eg har ei kjette på 4 år no, og ho har fremdeles tussefaktene til ein kattunge, ho er utekatt og bruker natta på jakt, men allikevell så har ho energi til å springe tulling, klatre og leke i kattestativet sitt, og ikkje minst herje med hunden! :hjerte:

Innekatt enda. De må vel ikke slippes ut før de er 8-12 måneder?

Men skal kastrere henne når hun er 6 måneder. Får håpe hun roer seg litt da :fnise:

Anonymkode: 3e3d4...f1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innekatt enda. De må vel ikke slippes ut før de er 8-12 måneder?

Men skal kastrere henne når hun er 6 måneder. Får håpe hun roer seg litt da :fnise:

Anonymkode: 3e3d4...f1e

Høres ut som en god plan :P får prøve å finne noen kule leker eller noe til henne. Helt utrolig hvor morsomt det er å leke med q-tips feks :P 

Anonymkode: d9cad...3b1

• Liker 1
Skrevet

De roer reka litt når de blir kastrerte, men ellers er kattunger kattunger og ganske spinnville frem til de begynner å nærme seg voksen alder. Ca 12-18 måneder :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt på snart 6. Hun er utekatt og kastrert. Hun roet seg ned når hun ble kastrert og fikk komme ut. Hun er stort sett rolig inne, men hun har daglige utbrudd. Da løper hun som en gal over gulvet, hopper opp og ned fra stoler, bord og sofa i en rasende fart 😂 Blir det for ille slipper jeg henne bare ut. Da løper hun som om hun har fanden i hælene. Vi bør heldigvis ute på landet, ellers hadde jeg nok ikke turt å slippe henne ut når hun er i det humøret. Hannkatten vår ligger bare å sover når han er inne, bortsett fra når han spiser da. Sånn har han vært siden han ble utekatt :)

Anonymkode: 92475...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...