AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Del Skrevet 1. juni 2017 Hei! Jeg er av den mer uheldige typen, noe som blant annet alltid fører til at jeg får menstruasjon/blødninger når jeg skal på ferie med min kjære. Slik har det vært hver eneste tur vi har hatt sammen i fem år! Jeg har gått på vanlig p-pille frem til i fjor høst, men da anbefalte legen meg å begynne med minipilen Cerazette. Jeg fikk hentet ut et billigere alternativ på apoteket (husker ikke hva dette merket heter), og jeg fikk blødninger en gang i uken de første ukene før det ga seg og jeg gikk uten blødninger et par måneder. Når jeg skulle hente en ny pakke på apoteket, hadde de ikke den billig-varianten, så jeg fikk ut Cerazette. Det endte med at jeg blødde i over en måned i strekk. Jeg gikk på nytt på apoteket og fikk ut den billig-varianten, og blødningene stoppet samme dag som jeg startet på denne. Har vært uten blødninger et par måneder nå. Og selvsagt, én uke før vi skal på tur, starter jeg med blødninger igjen. Det har kommet litt nesten hver dag siden søndag, men det er ikke en ordentlig, vanlig mensturasjon. Jeg har murringer i magen når jeg blør. Dette minner litt for mye om hvordan det var den måneden jeg konstant blødde, og jeg ser for meg at jeg ikke klarer å bli kvitt det før vi skal på weekend-tur nesste helg. En vanlig menstruasjon for meg varer i 7 dager med blod (mindre etter 3 dager), og deretter flere dager med brun utflod. Nå er jeg litt i villrede. Hva bør jeg gjøre for å stoppe blødningene jeg har nå? Ta en pause på pillen? Noen som vet hvor mange dager jeg må regne med at ordentlig menstruajon kommer etter dette? Evt. andre forslag/erfaringer? Anonymkode: cd7b9...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Del Skrevet 1. juni 2017 Det høres ikke ut som minipille er riktig prevensjon for deg hvis du vil slippe blødninger. Hvis du slutter på dem nå og begynner på p-piller igjen vil du mest sannsynlig blø ferdig før du skal på tur, men det er ikke akkurat anbefalt å bytte prevensjon hele tiden. Snakk med legen din og hør hva han/hun sier Anonymkode: f37c1...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Del Skrevet 1. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som minipille er riktig prevensjon for deg hvis du vil slippe blødninger. Hvis du slutter på dem nå og begynner på p-piller igjen vil du mest sannsynlig blø ferdig før du skal på tur, men det er ikke akkurat anbefalt å bytte prevensjon hele tiden. Snakk med legen din og hør hva han/hun sier Anonymkode: f37c1...4fc Hei, tusen takk for svar! Jeg trodde jo de siste månedene at dette var bra greier, i og med at jeg ikke har blødd. Men så er det så utrolig typisk at dette ikke stemmer, og ikke minst at det kommer når som vi skal på tur. Har du, eller noen andre, erfaring med å slutte på minipillen og hvor lang tid det tok før ordentlig menstruasjon kom? For om det går noen dager før den kommer, så er liksom turen "ødelagt". Da er det bedre med de småblødnigene jeg har nå. Men det blir sikkert gambling uansett. Jeg bør kanskje høre med legen igjen, ja. Men der får jeg nok ikke time før om mange uker. Noen andre som har samme problem som meg med uforutsette blødninger, som har funnet et prevensjonsmiddel som fungerer bedre enn p-piller og minipiller? Anonymkode: cd7b9...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå