Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips til middager for oss som er kvalme? Jeg er i uke 18, men varm mat er fortsatt veldig vanskelig.. Er så lei av knekkebrød, frukt og musli..

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg.. jeg spiste mye salat med kald kylling i f.eks. Taco uten kjøttdeig.

Jeg kastet opp hver dag fra uke 3 til 16.. må bare spise mat..  spiste litt middag, kasta opp og spiste opp resten av maten... heselig tanke  ja mn  man må bare spise! Ikke bra for barnet om du ikke spiser. Kontakt lege og få deg kvalmenedsettende, det hjalp meg myye! 

Anonymkode: 193eb...699

AnonymBruker
Skrevet

Om du trenger kald mat, er salat gode greier. Er godt med både skinkeboks, kald kylling, tunfisk, egg, osv i. 

Anonymkode: d09ab...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Taco i forskjellige varianter ble redningen min! Jeg var dog lite kvalm, men hadde ikke matlyst i det hele tatt, og kjøtt bød meg i mot. 

Anonymkode: 7794e...aaa

AnonymBruker
Skrevet

Her gikk det veldig mye i bønner:) jeg pleier å stikke innom innvandrerbutikk og fikk tips om en kjempegod og lett bønnegryte derfra. Den har redda meg mange ganger. 

Ellers spiser jeg vannmelon på de dagene jeg er ekstrem kvalm. 

Anonymkode: 251c8...cf7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fryktelig kvalm i forrige svangerskap og de fleste middagsrettene ble svartelistet i tur og orden! Taco sleit jeg spesielt mye med :P Det som stort sett gikk ned i den verste perioden var salat med kald kylling  :) 

Anonymkode: 3eead...2ed

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her gikk det veldig mye i bønner:) jeg pleier å stikke innom innvandrerbutikk og fikk tips om en kjempegod og lett bønnegryte derfra. Den har redda meg mange ganger. 

Ellers spiser jeg vannmelon på de dagene jeg er ekstrem kvalm. 

Kan du dele oppskrift? :rolleyes:

Anonymkode: 6bea0...cee

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du dele oppskrift? :rolleyes:

Anonymkode: 6bea0...cee

Selvsagt:) 

Alt er bare på slump uti fra hvilken ingredienser jeg liker best. 

Mungobønner, legg gjerne i bløt over natten eller kokes i 40min til det blir mykt, kutt opp squash, aubergine, tomater, okra (næringsrik og full av progesteron) og hvitløk, sjalottløk og spinat. 

Fres opp hvitløk og løk, tilsett deretter squash, aubergine, tomat og okra. Krydre etter smak (salt og pepper). Ha deretter bønnene oppi og krafta som er i bønnene. La det småkoke i 5min og tilsett spinaten. Koke i 2min eller til spinaten er lettkokt. 

Mannen min elsker denne retten, men han pleier å blander kjøttbiter i gryta som også funker. Stek den gjerne sammen med hvitløk og sjalottløken for å få mer smak. 

Denne har jeg fortsatt å spise Selv om den verste kvalmen har gitt seg. Den er blitt en favoritt i heimen😊

Skrevet

All kald og frisk mat syns jeg var best, særlig salater med friske grønnsaker og bønner, eller sushi.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for tips😊 Salater er sikkert greit. Bønnegryten også. Sliter skikkelig med middag om dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...