Gå til innhold

Veske/sekk på universitetet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne på universitetet til høsten. Lurer på hva som er mest vanlig å bruke, sekk eller veske? Tenkte å kjøpe en Longchamp 'Le pliage' bag, men vet ikke om det er det mest praktiske.

Har noen innspill å komme med? :) 

Anonymkode: 216ae...41b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liker best sekk:)

Anonymkode: 58aa6...4d4

AnonymBruker
Skrevet

Flesteparten jeg ser på Dragvoll bruker iallefall sekk. Jeg liker best sekk selv også. Mye bedre for ryggen. 

Anonymkode: 2a6be...695

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo helt på hvor mye du skal bære med deg. 

Anonymkode: 4be29...86e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også sekk. Men så har jeg da også skulderproblemer,som gjør at jeg fort får smerter hvis jeg henger en tung veske over ene skuldra. 

Husk at det fort blir noen kilo. Mange bøker er ganske store og tunge, og så vil du kanskje ha med laptop også. I tillegg kommer ting og tang, og det baller fort på seg. En enkel sekk som er god å bære, kan lette studiehverdagen, sammenlignet med en veske. 

Jeg går også på Dragvoll, som en annen AB, og jeg ser flest sekker egentlig. Forstå meg rett, elsker fine vesker, men jeg sparer disse til jeg skal noe annet enn på universitetet. 

Anonymkode: 1fef5...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer veldig på det samme :) Jeg kommer ikke til å bære mer enn en macbook air 13 tommer, notatbok og kanskje en annen bok, men hadde vært fint med litt ekstra plass. Noen tips? 

Anonymkode: 6ba70...9f4

AnonymBruker
Skrevet

Selv en PC veier egentlig for mye til at vi bør ha de på en skulder. Vil man være føre var så velger man sekk. Kjedelig å ende opp med skulder/nakkeplager i ung alder fordi man gikk med veske

Anonymkode: 407cb...9d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva du skal bære med deg. 

Kommer du til å måtte drasse masse bøker fra bygg til bygg, eller kan du ha alle bøkene i et skap i samme bygg som lesesal/grupperom/etc? 

Jeg hadde forelesninger og lesesal og datasal spredt over hele campus, så det var uaktuelt med noe annet enn sekk. Spesielt med laptop i tillegg. 

Anonymkode: e4ca2...309

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på både høyskole og universitet og brukte sekk begge steder. Virket som om det er mest vanlig.

Anonymkode: fe994...71b

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste jeg har sett (har gått både på UiB og på VID) bruker sekk. Jeg bruker også sekk, får sykt vondt i ryggen av å bære Macbook, skrivesaker, drikkeflaske, bøker osv. i veske. Det er super-nei for rygg og skuldre. Det er mange bøker som skal frem og tilbake mellom forelesning, seminar, bibliotek og lesesal. Du vil kjenne det godt i ryggen om du bruker veske :) 

I tillegg er sekk mye mer oversiktlig syns jeg, med flere rom osv.

Anonymkode: 84185...cde

AnonymBruker
Skrevet

Hva folk bruker er litt både og, men jeg ser nok flest sekker. Bruker selv sekk, da kan jeg bære med meg både pc, tunge pensumbøker, mat, og alt jeg måtte trenge for lange dager på lesesalen, uten å få vondt i ryggen eller problemer med plassen.

Må ha noe nytt nå, det blir utvilsomt sekk igjen. Sørg for en som er god å bære i, og ikke bare trendy eller fin å se på.

Anonymkode: 4ac8a...655

Skrevet

Sekk er vel mest praktisk og ikke minst mest rygg/skuldervennlig!

Men det kommer jo helt an på hvor mye du skal bære med deg, hvor lang vei du har til skolen osv. Kjører du bil og kun skal ha med deg vesken/sekken fra bilen og inn på skolen så spiller det ikke like stor rolle, enn dersom du skal ta buss og gå et lite/lengre stykke. Da ville jeg valgt sekk isåfall. 

AnonymBruker
Skrevet

Zalando har mange fine sekker :)

Anonymkode: d3a8e...bc9

Skrevet

Jeg har brukt Longchamp Le Pliage de siste 4-5 årene og er superfornøyd. Kjøpte i utgangspunktet kun en (den største tote vesken), men er så glad i dem at nå har jeg endt opp med 4 stk i forskjellige farger, haha! Har hatt en del jusfag de siste årene, og den funker kjempefint med både Norges Lover, pc og diverse bøker oppi samtidig. Ekstra bonus at den er slitesterk i nylon og veier sånn ca null, så dersom du skal bære med deg tunge bøker legger den ikke til ekstra vekt i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skap til bøker og leser kun på lesesalen. Har heller ikke laptop da jeg bruker universitetets pc. Har veske til mine andre ting. 

Anonymkode: a0b0b...739

Skrevet

Det kommer helt ann på hva du skal ta med deg. For min del er jeg helt nødt til å ha med pc, og allerede der blir det slitsomt om jeg skulle hatt ei veske. Så skal du ta med deg mer enn notatblokk, penner og lunch ville jeg anbefalt sekk. Men ei sånn veske kan jo være greit for de dagene du ikke skal ha med så mye.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Anette.94 skrev:

Jeg har brukt Longchamp Le Pliage de siste 4-5 årene og er superfornøyd. Kjøpte i utgangspunktet kun en (den største tote vesken), men er så glad i dem at nå har jeg endt opp med 4 stk i forskjellige farger, haha! Har hatt en del jusfag de siste årene, og den funker kjempefint med både Norges Lover, pc og diverse bøker oppi samtidig. Ekstra bonus at den er slitesterk i nylon og veier sånn ca null, så dersom du skal bære med deg tunge bøker legger den ikke til ekstra vekt i seg selv.

Kjøper du dem på nettet? :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøper du dem på nettet? :)

Nei, kjøpte dem på Harrods og Selfridges når jeg har vært i London eller på Heathrow :)  Har hørt at du kan personalisere dem mer når du kjøper dem på nettet da (typ mikse farger, få initialene dine på osv); i hvert fall kunne du det tidligere :) 

AnonymBruker
Skrevet

Litt fjasete med veske, for enten drasser du rundt på en massiv, tung veske som tydelig gjør deg sliten, eller så har en mindre veske og bærer bøker i for eksempel en stoffpose. Ser en del som går for alternativ nummer to på Blindern, spesielt når eksamener nærmer seg. Med sekk får du med både bøker, lunsj, PC, vannflaske, blokk, penner og annet, uten å ødelegge kroppen sånn eller bære på stoffpose og veske.

Anonymkode: 01dc8...0e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Anette.94 skrev:

Nei, kjøpte dem på Harrods og Selfridges når jeg har vært i London eller på Heathrow :)  Har hørt at du kan personalisere dem mer når du kjøper dem på nettet da (typ mikse farger, få initialene dine på osv); i hvert fall kunne du det tidligere :) 

Skal sjekke ut, likte dem veldig godt. Bruker du tote i størrelse large eller small? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...