Gå til innhold

Kan huden venne seg til sminke jeg reagerer på?

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Har nettopp funnet den perfekte BB kremen <3 har brukt den i en uke og merker jeg begynner å få litt kviser/nupper. Vanligvis stopper jeg å bruke produkter huden ikke tåler med en gang, men denne BB kremen er bare så fantastisk at jeg vil gi den litt mer tid. Er det sannsynlig at den bare reagerer fordi sminken er ny og vil "venne seg til den" etter hvert?

evt hvor lang tid bør jeg gi den før jeg bør gi opp? Vil ikke ende opp med hundrevis av kviser nå på sommeren når man gjerne går litt sminkefri osv :P 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker aldri sminke eller hudprodukter, og jeg har ganske glatt og kvisefri hud, ihvertfall

Anonymkode: 89dc0...107

AnonymBruker
Skrevet

Småkviser kommer nesten bestandig av at du ikke renser huden godt nok.
- Velg en vannholdig rensegelé, og rens gjerne huden to ganger hver kveld.
- Peeling er også helt nødvendig for å få bukt med dette problemet – minst én gang i uken.

Det kan ta to til tre uker før huden venner seg til de nye rutinene dine.

Anonymkode: bd535...ed2

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker aldri sminke eller hudprodukter, og jeg har ganske glatt og kvisefri hud, ihvertfall

Anonymkode: 89dc0...107

Nå er det sånn at noen liker å bruke sminke og hudprodukter, så ditt tilfelle er ikke relevant for det ts spør om :) 

Anonymkode: bd535...ed2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis huden din reagerer på et sminke produkt inneholder den noe du er sensitiv mot. Langvarig bruk kan i verstefall ødelegge huden enda mer. Jeg ville googlet ingrediensene, eller i det minste sjekket ingrediensene opp mot en which ingrediens trigger bad skin in makeup liste og unngått produkter med denne/de ingredisene i fremtiden. Noen reagerer, andre ikke. Det kan ikke tilvennes.. 

Anonymkode: 6245b...cc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, earlgrey skrev:

Har nettopp funnet den perfekte BB kremen <3 har brukt den i en uke og merker jeg begynner å få litt kviser/nupper. Vanligvis stopper jeg å bruke produkter huden ikke tåler med en gang, men denne BB kremen er bare så fantastisk at jeg vil gi den litt mer tid. Er det sannsynlig at den bare reagerer fordi sminken er ny og vil "venne seg til den" etter hvert?

evt hvor lang tid bør jeg gi den før jeg bør gi opp? Vil ikke ende opp med hundrevis av kviser nå på sommeren når man gjerne går litt sminkefri osv :P 

Sannsynligheten for at du får et kraftigere allergisk utbrudd er større enn sansynligheten for at huden vil venne seg til noe den tydelig viser at den ikke setter pris på å få tilført. 

Det kan være MI i kremen, og reagerer du på MI så er du i ille trøbbel for all fremtid. 

Anonymkode: 2ddb3...6c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok ha droppet kremen. Toner og primer kan forsåvidt hjelpe ved å lukke porer og lage et beskyttende "lag" på huden, så kanskje det hjelper hvis du virkelig vil fortsette med den. Har du prøvd det? 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir mest sannsynlig værre om du fortsetter. 

Anonymkode: a4861...36e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ALDRI,ADRI,ALDRI! bruke ting man reagerer på. 

Mvh datter av hudsykepleier:fnise:

Anonymkode: 92f9f...8dc

AnonymBruker
Skrevet
På 1.6.2017 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Sannsynligheten for at du får et kraftigere allergisk utbrudd er større enn sansynligheten for at huden vil venne seg til noe den tydelig viser at den ikke setter pris på å få tilført. 

Det kan være MI i kremen, og reagerer du på MI så er du i ille trøbbel for all fremtid. 

Anonymkode: 2ddb3...6c1

Hva mener du trøbbel for alltid? :O
Jeg reagerte på MI i Bed Head shampoo, men har ikke hatt noe problemer etter jeg sluttet å bruke sjampo med MI i?
Tok forsåvidt aldri en allergitest hos legen, men etter tips fra venninder var det konklusjonen. Kjempe eksemnupper i ansikt (der jeg gnir meg i øynene mens jeg skyller ut sjampo), skuldre, bryst og nakke. Utløst etter 1 uke med ny sjampo (som da inneholdt MI) . Gikk et par mnd uten og brukte ved en feil en annen MI sjampo 1 gang, og da fikk jeg utslett i hodebunnen, sjekket ingrediensene og så det stod MI der og, så regner med det er dette stoffet jeg ikke tåler. Men aldri reagert på noe før jeg brukte denne bed head sjampoen...

Anonymkode: 6245b...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...