AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Hvorfor er det sånn at jeg i går kveld veide 58,5 kg og i dag veier 60 kg? Kan noen forklare hvordan dette med vekt fungerer? Anonymkode: 030b2...d4a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Din vekt varierer i løpet av av dagen, uken og måneden. Det anbefalles å kun veie seg en gang i uken. Det beste er å bruke målebånd og se resultater i speilet. Anonymkode: e9217...48f 3
Tvist Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Det varierer. Jeg trente i går og hadde gått opp 600 g i følge vekten til i dag, selv om jeg brukte mer kalorier enn jeg spiste. Det har mye med vann i kroppen å gjøre, og om man har spist mat som binder vann. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, Tvist skrev: Det varierer. Jeg trente i går og hadde gått opp 600 g i følge vekten til i dag, selv om jeg brukte mer kalorier enn jeg spiste. Det har mye med vann i kroppen å gjøre, og om man har spist mat som binder vann. Jeg opplever det samme som TS, og mener det skal være teknisk umulig å gå OPP i vekt ila. natten. Grunnen er at 1) jeg tilfører ikke kroppen noe som helst, ikke en gang væske 2) jeg har tisset FØR jeg veier meg om morgningen, dvs redusert væskemengden i kroppen. I tillegg kan jeg gå opp/ ned ett kilo ved å flytte litt på vekten... Forstå det den som kan! Anonymkode: 3adda...8e9 1
Pringle Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 Hvis du ikke har spist eller drukket noe i mellomtiden, og du ikke hadde på deg mer klær ved andre veiing, og vekta har gått opp fra kveld til morgen, er det noe feil med vekta, eller den står feil, eller du står feil på den. Kroppsvekt går opp og ned fordi vi spiser, drikker, tisser og bæsjer, bygger opp og bryter ned celler, puster inn luft og svetter ut vann og salter, alle disse tingene veier noe, de har forskjellig vekt/masse, og de varierer i mengde. Det er derfor lurt å veie seg hver dag og på samme tidspunkt, og under så like betingelser som mulig (aller helst om morgenen, etter dobesøk, uten eller med samme klær, før mat/drikke), hvis man veier seg, for å få mest mulig sammenlignbare resultater. 2
debattanten Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Enig med Pringle. Fysisk umulig å gå opp i vekt over natten. Det som er 100% er at man går ned i vekt over natten fordi man svetter og mister væske. Noen vekter er dog ustabile og fanger ikke opp disse forskjellene. det er meget viktig at vekten står på et 100% stabilt underlag, parkett er ikke stabilt. Fliser og betonggulv er vel det beste alternativet folk flest har. Er vekten ustabil så vei 3 ganger og ta snittet av det, evt kjøp ny.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det sånn at jeg i går kveld veide 58,5 kg og i dag veier 60 kg? Kan noen forklare hvordan dette med vekt fungerer? Anonymkode: 030b2...d4a Stod den på samme sted? Underlaget påvirker også, ihvertfall de analoge vektene. Anonymkode: 7e152...964
Wiggins Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever det samme som TS, og mener det skal være teknisk umulig å gå OPP i vekt ila. natten. Grunnen er at 1) jeg tilfører ikke kroppen noe som helst, ikke en gang væske 2) jeg har tisset FØR jeg veier meg om morgningen, dvs redusert væskemengden i kroppen. I tillegg kan jeg gå opp/ ned ett kilo ved å flytte litt på vekten... Forstå det den som kan! Anonymkode: 3adda...8e9 Da har du stått litt forskjellig med føttene på vekta om kvelden vs om morgenen. Alle som vet litt om måleteknikk vet at man må gjøre flere målinger om gangen, ikke bare en, hvis man skal være noenlunde sikker.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 På 6/1/2017 den 10.06, AnonymBruker skrev: I tillegg kan jeg gå opp/ ned ett kilo ved å flytte litt på vekten... Dette har med kvaliteten på vekten å gjøre. Billige baderomsvekter er ofte veldig unøyaktige og kan i verste fall vise forskjellig vekt fra gang til gang selv med bare noen sekunders mellomrom. Underlaget har ofte mye å si. Du bør plassere vekten nøyaktig samme sted hver gang du veier deg. Anonymkode: 2cec5...b62
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 På 1.6.2017 den 10.53, debattanten skrev: Enig med Pringle. Fysisk umulig å gå opp i vekt over natten. Det som er 100% er at man går ned i vekt over natten fordi man svetter og mister væske. Noen vekter er dog ustabile og fanger ikke opp disse forskjellene. det er meget viktig at vekten står på et 100% stabilt underlag, parkett er ikke stabilt. Fliser og betonggulv er vel det beste alternativet folk flest har. Er vekten ustabil så vei 3 ganger og ta snittet av det, evt kjøp ny. Det er mest av alt fordi vi puster faktisk. Det høres utrolig ut, men det er jo slik vi går ned i vekt. Så selv en person som svetter svært lite om natten vil gå ned i vekt pga man tisser ut vann som kommer fra fett vi har forbrent i tillegg til at karbondioksidet vi puster ut veier mer enn oksygenet vi puster inn. Så bare med å ligge å puste vil vi gå ned i vekt, fordi vi hele tiden blåser ut litt vekt. Anonymkode: 78372...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 Hos meg viser den alltid noen kilo for mye.. Anonymkode: 5967e...ddb 4
mapanda Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 Ulik vekt, ulikt tall Om du ønsker en helt nøyaktig vekt må du opplyse et sted hvor du kan ta en body scan, disse maskinene koster hundre vis av tusen og er mer nøyaktige enn badevekta du kjøper på biltema
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 På 2.6.2017 den 16.50, AnonymBruker skrev: Hos meg viser den alltid noen kilo for mye.. Anonymkode: 5967e...ddb En sånn vekt har jeg også... Anonymkode: 529e2...dd4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #14 Skrevet 6. juni 2017 På 5.6.2017 den 15.30, AnonymBruker skrev: En sånn vekt har jeg også... Anonymkode: 529e2...dd4 Må være noe med badevekter generelt.. Er samme feil på alle jeg har prøvd Anonymkode: 5967e...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå