AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 For et år siden flyttet vi (min mann og jeg, to barn på 7 og 4) til et nytt sted fordi det åpnet seg en veldig spennende jobbmulighet for min mann. Jeg var i utgangspunktet skeptisk fordi det var et veldig annerledes ift der vi bodde før, men var villig til å prøve. Jeg har mistrivdes helt fra første dag, faktisk i så stor grad at jeg nesten blir fysisk syk (vondt i magen, trøtt og sliten). Dette er et lite sted og selv om vi har forsøkt å oppsøke arenaer med andre barnefamilier, ta kontakt med andre etc, virker det som om alle har nok med seg selv, og vi har ikke fått noen venner egentlig. Jeg vet jo at sånt kan ta tid, men jeg er en sosial person og synes det er fryktelig tungt å være så isolert. Vi har ingen naboer, så det er heller ingen naturlige møtepunkter rundt huset vårt. Dette er et typisk vintersportssted og mange både jobber innenfor dette og har det som en viktig fritidsinteresse. Vi har egentlig ingen stor interesse for akkurat dette og føler vel at vi faller litt utenfor. Kan selvfølgelig prøve å interessere oss for det, men da må vi på en måte endre oss selv og komme inn i et miljø på feil premisser, om dere forstår. Nå er saken den at prosjektet min mann var/er ansatt i, er ferdig. Han har mulighet til å forlenge det, men har også mulighet til å få tilbake sin gamle jobb (som han likte veldig godt også). Jeg mener at vi da bør dra tilbake fordi vi alle har det bra der, men han mener vi bør prøve litt til her. Han innrømmer at det ikke er veldig OK å bo her, men vil prøve litt til. Så, hva gjør man? Det praktiske ift bhg, bolig etc vil nok ordne seg. Anonymkode: 0310d...ea8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Livet er forkort, å være lykkelig burde komme først! du vet aldri når du dauver. Flytt tilbake og vær happy <3 Anonymkode: 55ae2...e55 3
regine Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Hans jobb var grunnen til at dere flyttet. Når du mistrives så sterkt som du gjør, så tenker jeg at når han fikk viljen sin sist, så er det "din tur" nå. Du var villig til å prøve, det har vist seg å fungere dårlig, da er tenker jeg at når jobben da er avsluttet er det liten grunn til forlengelse. en annen sak er at du også må være klar over at ting endrer seg i løpet av ett år på det gamle stedet og, slik at det er ikke sikkert at det er bare å "skli inn" i miljøet igjen. Men jeg tror nok at jeg ville tatt den sjansen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå