AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Jeg trodde normal folkeskikk var normalen, men etter å ha hørt så mange stygge kommentarer rettet mot andre den siste tiden, begynner jeg å lure på om folkeskikk har blitt umoderne. Siste eksempel var i går, da jeg var på en konsert med en musikkskole. På denne konserten viste barn og unge voksne hva de hadde jobbet med de siste månedene. Noe var bra, noe var mindre bra, men slik er det jo alltid på denne typen konsert. Normal folkeskikk tilsier at vi høflig lytter til det de fremfører, og klapper når de er ferdige. Eventuelle kritiske kommentarer tar vi i etterkant på privaten. Noen rader bak meg satt det en stor gruppe voksne og høylytt kommenterte alt de så og hørte! Og ingenting (bortsett fra eget barns opptreden) fikk positiv kritikk. Alt fra klær, utseende, stemme, utøvelse på instrument, ble kommentert på en stygg og kritisk måte. En annen ting er at de tydelig ikke hadde peiling på musikk heller. En som kan musikk kan mislike melodivalg, men likevel sette pris på fremføring (renhet, formidling, teknikk), men disse likte ingenting! De var rett og slett bare frekke! Så, hva er deres mening. Har normal folkeskikk blitt umoderne, og erstattet med "jeg kan si hva jeg vil, om hvem jeg vil, når jeg vil, og ingenting kan stoppe meg"? Anonymkode: 8881f...e1f
Gjest NotNaomi Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Jeg tror ikke de fleste er sånn,men det fina jo sånne mennesker. Nå har jeg lett for å si fra,så tror faktisk jeg hadde snudd meg og sagt noe. Har gjort sånt før,og tåler godt å bli mislikt. Men oftest blir folk skikkelig flaue. Det er når det går ut over barn at det topper seg for meg. Utidig og pinlig oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde normal folkeskikk var normalen, men etter å ha hørt så mange stygge kommentarer rettet mot andre den siste tiden, begynner jeg å lure på om folkeskikk har blitt umoderne. Siste eksempel var i går, da jeg var på en konsert med en musikkskole. På denne konserten viste barn og unge voksne hva de hadde jobbet med de siste månedene. Noe var bra, noe var mindre bra, men slik er det jo alltid på denne typen konsert. Normal folkeskikk tilsier at vi høflig lytter til det de fremfører, og klapper når de er ferdige. Eventuelle kritiske kommentarer tar vi i etterkant på privaten. Noen rader bak meg satt det en stor gruppe voksne og høylytt kommenterte alt de så og hørte! Og ingenting (bortsett fra eget barns opptreden) fikk positiv kritikk. Alt fra klær, utseende, stemme, utøvelse på instrument, ble kommentert på en stygg og kritisk måte. En annen ting er at de tydelig ikke hadde peiling på musikk heller. En som kan musikk kan mislike melodivalg, men likevel sette pris på fremføring (renhet, formidling, teknikk), men disse likte ingenting! De var rett og slett bare frekke! Så, hva er deres mening. Har normal folkeskikk blitt umoderne, og erstattet med "jeg kan si hva jeg vil, om hvem jeg vil, når jeg vil, og ingenting kan stoppe meg"? Anonymkode: 8881f...e1f Var det ingen som hysjet på dem bak i rekkene da? Litt rart å sitte og kommentere på den måten under konserter når det skal lyttes uten at de ansvarlige ikke hysjer. Men folkeskikk, det er visst mangelvare i dag, hos enkelte? Anonymkode: ff08e...400 1
bullehurk Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 På 1.6.2017 den 12.32, AnonymBruker skrev: Var det ingen som hysjet på dem bak i rekkene da? Litt rart å sitte og kommentere på den måten under konserter når det skal lyttes uten at de ansvarlige ikke hysjer. Men folkeskikk, det er visst mangelvare i dag, hos enkelte? Anonymkode: ff08e...400 Sånne folk blir det bare mere av ser det ut for. Tror det har noe med det idiotsamfunnet vi lever i Frp/Rema/Billig/Harry .... Enkle idiodløsninger på alt ...... Da blir man nok litt "enklere" opp i hodet desverre ..... 2
Gjest Solomon Grundy Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 (endret) Voksne er ofte de barnsligste og mest ufyselige mennesker som vandrer på denne jord Endret 3. juni 2017 av Solomon Grundy
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Jeg har opplevd dette mang en gang selv, som elev på musikkskolen. Min bestemor var en sånn en. Hun kom på alle konsertene mine, og kom med høylydte og hånlige kommentarer om alle de andre. Jeg var så flau at jeg var på gråten hver gang. Og flere av de som ble kommentert var ikke bare på gråten, de faktisk gråt. Jeg husker en gang en jente kom inn, så min bestemor, begynte å grine, og nektet å spille, for hun husket henne igjen fra tidligere konserter Så det er ikke bare "ungdommen nu til dags". Det er nok like mange uhøflige eldre også. Anonymkode: 08ecf...c80
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har snakket med flere som var på samme konsert som meg, og med lederen av musikkskolen, og de fortalte at dette ikke var uvanlig. Jeg satt såpass langt fra dem at jeg ikke fikk med meg alt, men de hadde visstnok blitt hysjet på flere ganger, og ut i fra hva jeg fikk vite, fikk de også beskjed om at de ikke lenger var velkomne til musikkskolens konserter. Beskjeden kom etter siste nummer. der de var spesielt høylytte og ufine. Men det skulle da absolutt vært unødvendig å drive å hysje på folk under en konsert! Dette skulle vært innlært allerede fra barneårene. Jeg tror egentlig ikke det er så mange som er slik, men det virker som at det fåtallet som ikek kan oppføre seg markerer seg i større og større grad enn før. De har blitt mer høylytte enn før. TS Anonymkode: 8881f...e1f
kvinneguide Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 På 1.6.2017 den 9.10, AnonymBruker skrev: Alt fra klær, utseende, stemme, utøvelse på instrument, ble kommentert på en stygg og kritisk måte. Veldig gode forbilder for sine barn da altså, det er jo sånt som får barn til å ta etter. At ikke foreldre kan se det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå