Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Studie jeg har søkt på har et snitt på 35,2. Jeg har nå hatt nesten alle eksamenene mine, og har på karakterkalkulator regner ut at i verste tilfelle kan jeg få et snitt på 36,4 ca. Hvor stor sannsynlighet er det for at jeg kommer inn på studie?

Anonymkode: 67a35...539

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si ganske stor, men det er vanskelig å si siden tallene endrer seg fra år til år

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mange søkere det er og hvilke karakterer de andre har. Men om snittet har ligget ganske jamnt i flere år har du nok god sjans. Noen studier fikk et voldsomt hopp i fjor pga fokus på arbeidsmarkedet. Sykepleierstudiet økte voldsomt.

Anonymkode: 73968...a63

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker, men selv hadde jeg over 5 i snitt, så jeg hadde kommet inn lett.

Anonymkode: aeaf8...bbd

AnonymBruker
Skrevet

50%

Enten kommer du inn, eller så kommer du ikke inn ;) .

Takk for meg.

Anonymkode: 0d840...eaa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjelden karakterkravet hopper med et helt poeng eller mer fra ett år til et annet, men selvsagt ingen regel uten unntak. Jeg tror sjansen er veldig veldig stor for at du kommer inn. 

PS: det heter ikke et snitt på 35,2. Det heter en poengsum på 35,2. Karaktersnittet er bare en del av grunnlaget for poengsummen. For det første ganger man jo snittet med 10, og for det andre tilkommer språk-, realfags-, alderspoeng osv, alt etter hva man har og hvor man søker.  

Anonymkode: fcd41...1f6

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker, men selv hadde jeg over 5 i snitt, så jeg hadde kommet inn lett.

Anonymkode: aeaf8...bbd

:fnise: Det har jo ingenting med det TS spør om å gjøre. 

Anonymkode: 2df90...04a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjansen for at du kommer inn er stor nok til at du bør begynne å planlegge for et liv på det studiet. Men ikke stor nok til at du helt ennå bør inngå leiekontrakter og annet som binder deg til studiebyen.

Anonymkode: 12e07...613

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på Samordna opptaks nettsider og se på statistikken over søkertall. Årets søkertall er lagt ut nå. Da kan du se hvor mange som søkte på det studieprogrammet i år. Finn tallet fra i fjor. Dersom det er likt antall studieplasser, og færre søkere i år enn i fjor, er sjansene store for at du kommer inn. Er det mange flere søkere i år enn i fjor, vil snittet trolig gå litt opp. Men alt dette er bare spekulering, selvfølgelig.

Anonymkode: b830d...b6b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...